sobota 15. srpna 2020

Rozloučení s Blogem.cz a přesun na Blogspot


Vypadá to, že toto je poslední článek na adrese www.blogorgonopsid.blog.cz. Pamatuji si, jak jsem jako malý snil o vlastních stránkách, na které bych mohl psát o dinosaurech a životě v prehistorických dobách. 5. května 2009 se můj sen stal realitou. Ráno toho dne se zrodil Blogorgonopsid, webová stránka, jejíž název jsem měl v hlavě už dlouho předtím. Jakmile jsem přišel na to, jak vytvořit rubriky, přizpůsobit menu a vytvořit profil, napsal jsem první článek. Byl to uvítací list, doplněný třemi obrázky, které jsem ani nenahrál do galerie, zkrátka jsem je zkopíroval z internetu a vložil do článku.


Napsal jsem Deinonychovi, na jehož blog jsem psal komentáře už v letech 2007 a 2008, že jsem si založil vlastní blog, a že bych byl rád, kdyby na něj zavítal. Strašně mě potěšilo, když zanechal pod uvítacím listem vůbec první komentář, který kdy kdo na Blogorgonopsid přidal. A následovaly další. V květnu 2009 jsem napsal tři články, a naučil jsem se pracovat s galerií. V červnu přibyl jen jeden článek, a v červenci zase čtyři. Pak přišel srpen 2009, a já začal být mnohem aktivnější. Za ten měsíc jsem napsal 42 článků, většinou popisků poměrně známých prehistorických živočichů. Na podzim jsem byl méně aktivní, ale znovu jsem začal psát každý den v prosinci. Tehdy už se blogy na podobné téma rozrůstaly. Objevili se Mojeznamky a PRE-History, a také jsem se dostal do kontaktu s Jurijem z Pravěkého světa, na jehož blog jsem chodil už dříve.


Roky 2009, 2010 a 2011 byly zlatou érou dinosauřích blogů. Chtěl bych moc poděkovat Evě, Mojeznamkymu, Blogoguanlogovi, Deinonychovi, Anně, Prehistoricportalovi, Remimu, Dávné historii, Dinozorovi, PRE-Historymu, Raptorexovi, Dinoexpresovi, Siamotyranovi, Forusrakovi, Utahraptoru Stephenovi, Theropodovi, zkrátka všem, kteří se v té době na blozích objevili. Četli jsme si vzájemně články, komentovali jsme je, diskutovali jsme na různá témata... Bylo to nádherné. I roky 2012 a 2013 byly na blozích skvělé, i když počet těch o dinosaurech nebo o přírodě celkově ubýval. V této době jsem si založil i několik dalších blogů, například Arktida a Antarktida - Mrazivé póly, Max-TV Special, Dinosaur World a Jurassic Park Site, na kterém jsem ze začátku pracoval s Vaškem. Byla to kouzelná éra.


Rok 2014 bych označil za stříbrnou éru dinosauřích blogů. Nikdy nezapomenu na to, jak jsme si v naší malé skupince psali s Dinosaurssem a Martinoraptorem, přičemž nás ze svého webu Svět paleontologie pravidelně navštěvoval Ankylosaurus. Deinonych už v té době nepsal, v červnu toho roku ukončil činnost svého blogu. Pořád to bylo úžasné, a já se každý den těšil na nové články ostatních blogerů. Později už přibylo jen pár uživatelů. Antroz si založil blog Leaellynaraptor, a objevil se také Dictodon. Za velkou podporu musím poděkovat také Kaatedocus.


Velké díky patří všem uvedeným, ale i dalším, na které jsem určitě zapomněl. Zvláště během zlaté éry dinosauřích blogů nás bylo tolik!


Na blog jsem psal prakticky každý den po 11 let, užíval jsem si to, psal jsem o věcech, které mne vždy hluboce zajímaly, a občas jsem obsah svého blogu doplnil i o nějaký ten příběh, Obrázek týdne nebo nějaký článek nesouvisející s přírodou. Pak bylo v polovině července 2020 oficiálně oznámeno, že Blog.cz končí. Byla to rána, ale asi jsme to všichni čekali. Můj blog byl zálohovaný na Blogspotu už od února tohoto roku, a vše, co mi zbývalo, bylo jen zálohovat ostatní blogy, které jsem měl, což nebyl žádný problém. Z galerií svých blogů jsem hromadně stáhl všechny obrázky. Kdyby náhodou po skončení Blogu.cz a Galerie.cz veškeré obrázky, jež jsem do galerie nahrál, z Blogspotu zmizely, rád je na něj znovu ručně nahraji k samotným článkům...


Blogorgonopsid tedy pokračuje na Blogspotu. Najdete ho na adrese www.blogorgonopsid.blogspot.com. Budu dál psát každý den, tak jako už těch posledních jedenáct let. Ačkoliv tento projekt začal na Blogu.cz, bude zkrátka pokračovat na jiné doméně. S Bloggerem jsem velice spokojen. Už teď bych Vám chtěl poděkovat za návštěvnost "nového" Blogorgonopsidu na Blogspotu, ale o návštěvnost tady tolik nejde. Budu pokračovat tak dlouho, dokud budu moct, a dokud mě blogování bude bavit. Příroda je obrovská, a jak to kdysi řekl Steve Backshall, člověk by mohl strávit tisíce životů jejím studováním. Pro mě tedy cesta nekončí. Až příští květen Blogorgonopsid oslaví dvanácté narozeniny, bude to už na jiné doméně, ale to nic nemění. Bude žít dál.


Pravda je, že jsem nostalgický člověk, a dinosauří blogy byly neodmyslitelnou součástí mého vyrůstání. Bude se mi po nich skýskat. Rád však s Vámi všemi zůstanu v kontaktu. Na některé z Vás, blogerů, se kterými jsem měl tu čest se seznámit během těch posledních jedenácti let, mám e-mail. Nicméně neplatí to pro všechny. Na některé lidi kontakt vůbec nemám, rád bych však se všemi zůstal v kontaktu. Můžete mi napsat e-mail na blogorgonopsid@gmail.com. Ideální by asi bylo, kdyby byl Blogorgonopsid k nalezení i na nějaké ze sociálních sítí, a věřte mi, zvažoval jsem to. Možná mě tedy v budoucnu najdete i tam, třeba na Twitteru, ale nejsem si tím jistý. Jinak jsem samozřejmě na YouTube.


Blog.cz mi bude chybět. Administrace, ve které jsem napsal úplně všech svých 3758 článků, byla takovým mým druhým internetovým domovem. Dokonce jsem stáhl všechny rozepsané a nezveřejněné články z let 2009 a 2010, a přemýšlím o tom, zda je z nostalgie nedopíši nebo dokonce nedokončené nezveřejním na Blogspotu. Ještě uvidíme... Galerie.cz mi bude také chybět. A jak už jsem říkal, stýskat se mi bude hlavně po Vašich blozích.


Věci se mění. Tak to prostě je. Určitě budu na blogování na Blog.cz nostalgicky vzpomínat do konce života, ale jsem rád, že budu pokračovat na Blogspotu, a na mé články to nebude mít žádný vliv. Design na Blogspotu ještě vyladím, uvidíme, zda se mi povede dostat Blogorgonopsid zpátky do těchto barev. Nemělo být složité.


Vidím, že jsem se tu docela rozepsal. Jsem zaplavený nostalgií a když píšu tato slova, vzpomínám na plánování a psaní svých článků, na ostatní blogy, na naše diskuse, nápady a společné projekty. Ještě jednou Vám za to ze srdce děkuji. Všem přeji to nejlepší do života!


Loučím se s Vámi, a těším se na viděnou na Blogspotu.


HAAS


PressReader - Daily Mail: 2005-12-01 - Dragonflies the size of ...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější