pátek 21. srpna 2020

Správce dinosauřího parku - Nelegálně chovaní dinosauři a rodeo s Triceratopsem

Další srpnový pátek, další Správce dinosauřího parku! Minule nás Dan informoval o novém parku, nacházejícím se nedaleko Tuvalu. Vypadá to, že dinosauři z Isle of Die jsou na něm chováni v zajetí nelegálně, a to se Oliverovi a Ochráncům pravěké zvěře vůbec nelíbí... Musím říci, že jsem zvědavý, co se za poslední týden přihodilo. Nebudu to již protahovat. S radostí uvádím Danův další páteční zápisek...

Nelegálně chovaní dinosauři a rodeo s Triceratopsem

Já prostě pořád musím mít smůlu. Minulý víkend nám na lodi přivezli nové zásoby masa, krmení pro masožravce. Dával jsem na to všechno pozor ve východním přístavišti, a když jsem popadl do ruky velký pytel s masem, stalo se něco příšerného. Zajela mi do toho ruka, a já zjistil, že to maso bylo shnilé. Měl jsem ruku pokrytou mušími larvami! Asi půl hodiny jsem běhal do kolečka a panicky jsem vykřikoval, než mi veterinář Drake ty larvy z ruky sundal, a kapitánka lodi se mi omluvila za tu malou nepříjemnost. Malou?! Traumatizovalo mě to na zbytek života! Všechno nezkažené maso pak bylo odvezeno do středu ostrova. Já se při cestě domů pořád otřásal, a když jsem se vrátil do svého skromného stavení, zjistil jsem, že jedna ta nevyvinutá muška mi zalezla za rukáv! Bylo to zvláštní, protože jsem měl tričko s krátkým rukávem. Asi se tam dostala za tu půl hodinu, co jsem tancoval v přístavišti. Zděsil jsem se, že už taky hniju, utopil jsem ji v záchodě, a pak jsem strávil asi tři hodiny s hlavou v umyvadle pod proudem studené vody. Dino se tomu velice podivoval, ale nedostal mě odtamtud ani neustálým dorážením na mé nohy. Samozřejmě to trochu přeháním, ale uznejte, kdo chce, aby mu pod tričko lezly muší larvy! Oliver a Ochránci pravěké zvěře měli za poslední týden dost práce. Od chvíle, kdy Oliver celému světu sdělil, že L. C. Clark vlastní nový park s dinosaury, a že v něm nelegálně chová dinosaury, a ubližuje jim, celý svět se proměnil. V televizi už se nemluvilo o politických kampaních, o rozvodech celebrit nebo o ekonomice. Vždycky, když jsem zapnul televizi, ukázala se v ní fotka Olivera s tím nejnepřirozenějším úsměvem, jaký kdo dokáže vyrobit, a já supěl zlostí. Když ukazovali letecké záběry Clarkova ostrova, vždycky byl Oliverův ksichtík někde v rohu obrazovky, asi aby celý svět ani na vteřinu nezapomněl na hrdinu, který ty příšernosti odhalil. Ale dost už vtipů. Ty nové o Pepíčkovi a naštvaném Stegosaurovi si nechám na dnešní večeři v jídelně, a povím je opilým chlapům. Určitě mi budou tleskat a smát se, jako vždycky v pátek večer u osmatřicáté skleničky... Ach, miluju, když mě lidi obdivujou za můj talent... Každopádně ty záběry týraného malého Triceratopsíka, které Linda pořizovala celý týden, byly předány společnosti International Animal Rights, a ta vyslala na Clarkův donedávna skrytý ostrov několik helikoptér s pořádně naštvanými bojovníky za lidská práva. A to je dobře. Společně s Ochránci pravěké zvěře způsobili novému parku tolik problémů, že se Clark určitě dodnes na své vysněné pláži neklidně převaluje na sluníčku a bojí se, že si pro něj brzy přijede armáda. Taková zrada! Clark financoval náš park tolik let, pak toho najednou nechal, a heleďme, čeho se dopustil. Začal házet peníze do nového parku, jenže mnohem krutějšího než je ten náš (tím jako nechci říct, že by náš park byl krutý, to ne, my se o naše zvířata staráme 24/7, a nikdy jim neubližujeme, to naopak ona ubližují nám, vždyť si uvědomte, kolik hlav a rukou a nohou už v tomhle parku navždy zmizelo v útrobách masožravých dinosaurů jen proto, že se o ně někdo s láskou staral). Oliver se s Lindou a ostatními Ochránci dostal na Clarkův ostrov znovu v úterý. Kromě lidí z International Animal Rights s nimi byli i zástupci americké armády a nějaký kostarický vědec, expert na zvířecí chování, kterého tam Američané pozvali, aby usoudil, jak se tamním zvířatům daří. Lindina kamera už přestala fungovat (jak jsem minule psal, fungovala jenom pět dnů), nicméně malý Triceratops se dočkal návštěvy, a ten kostarický vědec ho okamžitě vytáhl z klece. Pak sprostě španělsky nadával těm chlápkům, kteří se o něj starali. Chudák malý Triceratops. Růžky měl rozdrápané nožem, to vycejchované znamení na pravé zadní končetině bylo v podstatě značkou parku. Proč ho cejchovali, a proč cejchovali i ostatní zvířata na ostrově? Měl bych vám asi říct, že takový cejch měl na pravé zadní končetině každý dinosaurus v parku! No, odpověď je jednoduchá. Clark doufal, že se ten park jednoho dne otevře veřejnosti. Ředitel téhle nové společnosti, Sergej Puškov, prý viděl zvířata v parku jen jako věci, které se musí označit, aby bylo jasné, že jeho společnosti patří. Znamení v podstatě tvořil symbol nového parku. Jsou na něm dva Brachiosauři, a mezi nimi stojí tři lidé, a ukazují na ně rukama. A to je vše. Nový park nelegálně a v příšerných podmínkách choval nejen malého Triceratopse, ale taky jeho matku (to drobné mláďátko se prý narodilo už v parku), a dále Parasaurolophy, Ceratosaury, jednoho starého a zuboženého Allosaura s jednou přední končetinou, dva Dromiceiomimy, pár Stegosaurů, několik druhů ptakoještěrů... Spoustu z těch zvířat už minulý rok pochytali Scrappeři, takže na ostrově žila minimálně dvanáct měsíců. Vyrvali je z jejich přirozeného prostředí na Isle of Die, a nacpali je do výběhů a klecí, které ani nebyly pořádně udržované! Takoví amatéři! Jsem rozčilený. Teď, když to píšu, mlátím rukou do stolu. To prostě není možné! Au! Měl bych asi přestat, trochu mě bolí malíček... Je tak zvláště ohnutý... Propána, nemůžu ho dostat do původní pozice... Ehm, promiňte, nechal jsem se trochu unést... Puškovův a Clarkův park byl okamžitě zavřen. Jenže Puškov říká, že nás všechny pošle k soudu, že prý Oliver a Linda neměli na ostrově minulý týden co dělat, že pronikli na soukromý pozemek (v Pacifiku, to je jako vtip nebo co?) a tak dále. Prý už zařídil soudní řízení ve své rodné Moskvě. Oliver se asi osmačtyřicet hodin chytal za čelo, když to zjistil. Ten ostrov byl odkoupen od Tuvalu nikoliv Ruskem, a vlastně ani ne Puškovem, ale Clarkem, a ten je Američan, takže počítám, že soud by mohl být spíš ve Washingtonu D. C. než v Moskvě, a vůbec... Je to divné. A možné si to Puškov i vymyslel, a k žádnému soudnímu řízení v Rusku dojít nemá. Tyhle formality... 

Museli jsme však vyřešit jeden velký problém. Mnozí dinosauři byli z Clarkova a Puškovova parku odvezeni, a nejprve vypuštěni na Isle of Die. Jenže se ukázalo, že se tam nedokáží dostatečně přizpůsobit. Po roce stráveném za mřížemi už přišli o svou divokost, někteří z nich jsou nemocní a neschopní si obstarat potravu. Skupinka Ceratosaurů, jejichž přesun Oliver s Lindou organizovali, na tom byla obzvlášť špatně. Oliver pak přišel s neotřelým nápadem - přemístit ta zvířata na Tedův ostrov. V tu chvíli jsem začal protestovat. Ano, na zdraví těch zvířat mi záleží, propána, vždyť já jsem úplně zvířecí člověk, a lidi mě jenom štvou, viz Oliver, ale přivést další skupinu masožravců na ostrov, zvlášť teď, když máme víc lidí, tedy více potenciální jídla, než kdy předtím, podle mě není dobrý nápad. Oliver nakonec souhlasil s tím, že se o zvířata postarají přímo na Isle of Die. Všem Ceratosaurům zabudovali pod kůži čipy, a nechali je pobíhat po severním pobřeží ostrova. Obden jim tam naše helikoptéra hází na malou zelenou pláňku za pláž maso, a oni se k němu vracejí. Co se nemocí týče, jednomu Ceratosaurovi dala Linda antibiotika. Pohybuje se se skupinou, ale není na tom úplně nejlépe. Oliver se obává, že ho ostatní sežerou, pokud je tedy tento druh (ehm, rod, promiňte) kanibalistický... Malý Triceratops a jeho matka však byli převezeni na Tedův ostrov, a v tu ránu nastaly problémy. Stalo se to včera, ve čtvrtek dvacátého srpna. Samice Triceratopse se v přenosném megaboxu probrala trochu brzy, prorazila jeho dvířka svými masivními rohy, a opustila box zrovna ve chvíli, kdy ho vrtulník spustil do kotce. Zničila plot, a ocitla se v takovém tom velkém prostoru s pískem, který asi lépe nepopíšu, a běhala tam a bučela. Byli tam dva chlápci, a ona na ně zaútočila. Jeden z nich, Bruce, byl rychlý a hbitý, a včas před rozzuřeným Triceratopsem uskočil, zachytil se žebříku, a vyšplhal nahoru do bezpečného prostoru. Jenže ten druhý to měl mnohem těžší. Byl to totiž Tim. Jak asi víte, Tim před pár lety prodělal operaci mozku, a od té doby nemůže s Oliverem jezdit na nějaká, řekněme, akčnější dobrodružství. Teď se musel moc přemáhat, aby Triceratopsí samici unikl. Zrovna jsem se vyšplhal na lešení u té ohrady, ve chvíli, kdy Tim utíkal před obrovským rohatým dinosaurem. Tim byl pomalejší než dřív. Neměl šanci. Viděl jsem rohy Triceratopse projíždět jeho zády! Všude byla krev, a Tim křičel. A ostatní si zakrývali obličeje a nadávali mi, že jsem mu nepomohl, a že teď budu muset financovat jeho pohřeb. A jak vysvětlím Timovu smrt Oliverovi, jeho nejlepšímu kamarádovi? Tak to všechno jsem viděl ve své fantazii. Musel jsem něco udělat! Nechtěl jsem, aby se tyto představy staly realitou. Triceratopsí rohy se blížily k Timovým zádům. Tim chňapal rukou po žebříku, bylo však již pozdě na to, aby se vyhoupl nad úroveň hlavy zvířete. Vytáhl jsem z pásku plynový granát, a hodil ho mezi ně. Triceratops začal kašlat. Chudák samice. Tolik hrůz už musela přežít, a pořád jim nebyl konec. Tim dostal trochu času k lezení po žebříku, a přestože taky kašlal, nakonec se dostal nahoru za námi, do bezpečí. Začal jsem skákat radostí, a omylem jsem spadl za samicí Triceratopse, a ona se proti mě rozehnala, protože byla naštvaná za to, co jsem jí provedl... Ne, to už si vymýšlím. Takový pád bych asi nepřežil. Ale bylo to vskutku děsivé. Samice byla i s mládětem přemístěna do nové ohrady dnes ráno, krátce po deváté. Mládě později hodláme oddělit, neboť nemá s matkou žádný vztah. Prostě jen nakladla vejce, jedno z nich se vylíhlo, a o mládě se nikdy nestarala. Triceratopsové jsou nicméně stádní zvířata, takže se oba členové rodinky dobře snášejí. Co se rohů malého Triceratopsíka týče, rány v nich byly vyčištěny. Snad budou dál růst bez problémů. Proč mu do nich ti darebové řezali nožem, to ještě nevíme... Bojím se, že Oliver přiveze z Clarkova a Puškovova parku i to stádo hlasitých Parasaurolophů. Jestli to udělá, nikdo už nebude moct klidně spást. Ty zvuky, které vydávají, jsou jako klakson parníku.

Danova pošta: Tak, a jsme na nové doméně! Moje zápisky už sem přibývaly i dříve, a všechny do jednoho je na této stránce najdete, takže vždycky můžete vzpomínat na má mladistvá léta, kdy jsem byl údajně klidnější a méně dožraný, než v současné době... Bohužel příští zápisek bude na nějakou dobu mým posledním, protože autor tohohle webu mi prostě nechce platit slušné peníze, darebák jeden, a já si ho najdu, a vytřepu z něj ty bankovky, to vám slibuju! Ehm, to je samozřejmě jen vtip, nemyslel jsem to vážně! Ehm... Každopádně, na viděnou příští týden.

Další část Správce dinosauřího parku vyjde v pátek 28. srpna 2020!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější