pátek 26. července 2019

Správce dinosauřího parku - Vetřelci na Isle of Die

Další pátek, další Správce dinosauřího parku! Co má pro nás Dan tentokrát? To se hned dozvíme!

Vetřelci na Isle of Die

Vzpomínáte na ten slavný film Vetřelec? Na toho tvora, který v něm vystupoval? Tak ten na Isle of Die nežije. Co by tam taky dělal? Na Isle of Die nežije vetřelec z filmu Vetřelec, ale něco jiného... Velmi, velmi odlišného. Ale abych řekl pravdu, děsí mě to... Oliver strávil celý minulý víkend na jižním pobřeží Isle of Die. Prý se tam setkal s celou myriádou zvířat, jež předtím nepotkal. Tak například s Toxodony, Megatheriem, kynodonty, Araripesuchem, dokonce i s hadem rodu Najash. Podařilo se mu jej odchytit, přestože jej tento primitivní had, stále vybavený zbytky končetin, téměř kousl. Oliver je ale pořádný rychlík, pokud jde o chytání hadů. Tudíž to nedopadlo tak, jako před čtyřmi lety v parku s Pachyrhachisem... Zatímco odchycený had přebýval v malém teráriu v Oliverově stanu, přímo uprostřed tábora na malé planince nepříliš vzdálené od pláže, poseté bobky dinosaurů, mířil Oliver dále do středu ostrova. Jak tak procházel pralesem, všiml si něčeho nadmíru hrozivého. Pytláckého oka! Bylo prázdné. Ale co dělá pytlácké oko na Isle of Die? Oliver se musel vyděsit. Uběhlo už pár let, co se na ostrov vydali lidé s cílem zabíjet tamní zvířata. Snad jsou to už čtyři roky od té doby, kdy byl les na severu ostrova zčásti vypálen? Hned potom byl každopádně ostrov prohlášen za přírodní rezervaci. A teď sem někdo přiletěl a rozhodl se narušit jeho přirozený ekosystém?! Olivera hned napadlo, že odlet ptakoještěrů na australské pobřeží mohli mít za následek právě lidé. Narušitelé, vetřelci, kteří nemají na Isle of Die co dělat! V pondělí večer, když nebe zrudlo a slunce šlo spát, nalezl Oliver lovecký tábor na úpatí kopce, na další planině na sever od okraje pralesa. U ohníčku tu sedělo jedenáct chlápků a jejich velitelka. I z dálky vypadala nebezpečně. Od středu čela přes oko po lícní kost nad pravou tváří se jí táhly tři mohutné jizvy, zcela jistě pozůstatky zranění způsobeného drápy. Byla to Afroameričanka. Oliver ji už blíže nepopisoval, jen o ní řekl, že na něj působila jako "stroj na zabíjení" - samozřejmě se vší úctou k tomuto člověku. Možná i to byl důvod, proč se už Oliver k táboru nepřiblížil. Velitelka týmu na své podřízené řvala, že jim mohly popraskat bubínky. Netrvalo dlouho, a Oliver si všiml mrtvol pterodaktylů, jež musely být po celý den sušeny na sluníčku. Vytáhl kameru a natočil je, stejně jako celý tábor. Tolik se do toho zabral, že si nevšiml, do jaké krkolomné pozice se na vrcholku kopce dostal. Omylem pohnul rukou, a z kopce se svalil obrovský balvan. Dopadl přece jen daleko od tábora, ale všechny ty drsné lidi to upozornilo na jeho přítomnost. Oliver se ztratil v pralese dřív, než vůbec mohli z tábora vyběhnout. Určitě je však napadlo, že je někdo pozoroval...

Dvě helikoptéry s expedicí se vrátily v úterý ráno. Byl jsem na letišti, když se tak stalo, a dlouze jsem pak s Oliverem mluvil o celé věci. Právě tehdy mi popsal, co se stalo, s kým se setkal a tak dále. Při cestě zpět do svého skromného stavení jsem měl hlavu plnou myšlenek. Prošel jsem brankou, a náhle se můj palec - neměl jsem boty - chytil do myší pastičky! Jau, toto bolelo! Za mým domkem se objevily obličeje Charlesova syna a dcery - těch dvou nezbedníků! Přeskočili plot a utekli. Tak to jsem se tedy opravdu naštval! Okamžitě jsem zašel za Charlesem a sdělil mu, co mi ti dva dorosti provedli! A taky jak to bolelo! Charles mě odbyl, a když jsem naléhal, aby je potrestal, začal na mě řvát, že si to všechno vymýšlím, že jeho děti by nikdy nic takového neudělali, a když jsem mu řekl, že jim nadržuje, sdělil mi, že mne hodlá vyhodit. Byl jsem uražený od hlavy k patě. Před hlavní budovou jsem kopl do plechovky od coly. Plechovka bohužel doletěla až k oknu jednoho mého spolupracovníka, Jasona, a rozbila mu okno. Jason nebyl moc nadšený, na druhou stranu měl brzy opustit park, takže mu to tolik nevadilo. A najednou jsme si začali povídat, a jako by se nic nestalo. Jason mi sdělil, že právě odlétá do Spojených států, kde se bude brát se svým přítelem. Tak jsem mu pogratuloval, a pak odešel zpět do svého domku. Chvíli jsem si hrál s Dinem, a přemýšlel o tom, co mi řekl Oliver... Ten se na Isle of Die vrátil ve středu, avšak nenašel tam žádné stopy po lidech. Je každopádně jisté, že někdo tam řádí, a my s tím budeme muset něco udělat! Jako stávající správce Dinosauřího parku se těm lovcům dinosaurů klidně postavím!

Správce dinosauřího parku bude pokračovat příští týden v pátek!

3 komentáře:

Dorium řekl(a)...

Ten pocit, když si protahuješ ruku a najednou schodíš balvan z kopce. 😆

HAAS řekl(a)...

[1]: Děkuju. :-) Ty jsi měl taky blog o pravěku? Kdyžtak mi můžeš napsat na e-mail. :-)

Dorium řekl(a)...

[2]: Býval jsem jedním z vás. Ale už hodně dávno. 😀

Okomentovat

Nejčtenější