středa 17. listopadu 2021

Listopadový minikvíz

Je to už pěkně dlouho, co na tomto blogu proběhla nějaká soutěž. Když jsem na začátku července předával diplomy účastníkům osmnáctého týdne kvízu "Který pravěký tvor to je?", napsal jsem, že jsem zvažoval nějakou letní soutěž. Nakonec k tomu ale nedošlo. Nyní jsem se však rozhodl vytvořit takový "listopadový minikvíz". Chcete-li se zúčastnit, napište do komentáře, že se hlásíte, a napište mi také e-mail, ze kterého budete odpovědi posílat. Zprávu s odpověďmi odešlete na mail haasvojt@volny.cz, ostatně jako u předchozích soutěží. Pokud by se někomu nepodařilo vložit pod tento článek komentář, prostě mi jen napište e-mail s odpověďmi, a podepište ho svou přezdívkou. Za kvíz dostanete diplom, a můžete si určit, co na něj chcete (jen, prosím, uvádějte názvy pravěkých zvířat - za soutěž tohoto typu Vám asi nedám diplom s USS Enterprise nebo s fotografií Vašeho oblíbeného herce/herečky). Nejlepší by bylo, kdybyste po přihlášení odeslali odpovědi do neděle 28. listopadu, abych Vám pak ještě na konci měsíce mohl diplomy předat. To je vše, žádná další extra pravidla... Otázky by neměly být těžké. Doufám, že si tento listopadový minikvíz užijete!

1. Patří Ouranosaurus nigeriensis do kladu Hadrosauriformes?

2. Byl Linheraptor popsán v roce 2008, 2009, 2010 nebo 2011?

3. Je pravda, že Cedarosaurus polykal kameny vážící až 12 kilogramů? Pokud ano, kolik takových gastrolitů se alespoň přibližně mohlo vejít do jeho žaludku?

4. Opravte chyby v následující větě: Brighstoneus simmondsi je druh krokodyliforma, který byl v roce 2020 popsán Jeremym Lockwoodem a jeho kolegy na základě fosilních pozůstatků objevených na anglickém ostrově Man.

5. Žil Paraplacodus v triasu nebo v juře? Byly jeho fosilie nalezeny v Rakousku nebo v Itálii?

6. Do které skupiny plazů byste zařadili rod Menarana (stačí obecně, není třeba pro něj dělat taxobox)? Dokázal tento živočich ulovit kořist o hmotnosti 8 kilogramů? 

7. Napište, co se nachází na obrázku (stačí rodový název):


Vím, že je to lehké, ale nechci, abyste u toho ztráceli moc času. Doufám, že se někdo z Vás zúčastní! Již dlouho zvažuji, že bych třeba také vytvořil nějakou povídkovou soutěž... Nevím však, zda byste o ni měli zájem. Pokud ano, klidně mi ohledně ní napište, a já něco vymyslím. 

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Můžu se přihlásit a neuvádět tady veřejně svůj e-mail?

Kuzuri řekl(a)...

Není to problém, chápu to. :) Takže mi prostě rovnou napište odpovědi na výše uvedený mail. :)

Okomentovat

Nejčtenější