sobota 25. prosince 2021

Vánoce 2021 s modely dinosaurů a současných zvířat

Máme pětadvacátého prosince, včera byl Štědrý den, a teď mám pro vás jako dárek další várku fotek mých modelů dinosaurů i současných zvířat. Některé z těchto modelů jsem včera našel pod stromečkem, a protože dneska krásně chumelí - konečně máme Vánoce na sněhu - šel jsem je vyfotografovat ven. Zároveň mám pro vás i nějaké fotky zvířecích figurek, které jsou v mé sbírce již léta. Tyto fotografie jsem pořídil dříve tento měsíc, neboť jak jste si jistě všimli, celá ČR už před pár týdny zapadla ve sněhu, a mé modely mne dokousaly k tomu, abych je vzal ven na malou procházku (or some of them, anyway). Užijte si tedy tento pohled do světa mých nových i starých figurek. Nebudou to žádná umělecká díla, ale když mě třeba na toho nejlepšího fotografa roku aspoň nominujete, uděláte mi radost. Jsou přece Vánoce, ne?

Letos jsem pod stromečkem našel tři krásné modely. Prvním je Baryonyx od Schleichu, uvedený na trh teprve v roce 2020, a to v rámci série Schleich Dinosaurs 2016, konkrétně pak v rámci kolekce Conquering the Earth. Je stále ve výrobě, a měl by stát 429 korun. Dorůstá značné velikosti - sami teď můžete porovnat velikost jeho hlavy s baňkou na vánočním stromečku.


Doma je u nás sice teplo, ale Baryonyx je venkovní zvíře, a neodradil ho ani strašlivý mráz, který nás dnes zachvátil. Musel se zkrátka podívat ven, a začít pátrat po kořisti.


Chvíli patroloval ve sněhem pokrytých břečťanech, a pak konečně něco ucítil. Nebyly to však zbytky vánočního kapříka, ten byl již spořádán někým jiným...


Ouch! OUCH! Aaaargh! Aaaarrgh!!! Crack! Crack! CRACK! OUCH! Aaarghh! Aaargghh!!!


A Vánoce jsou v tahu pro dalšího andílka.

Let's move swiftly on, shall we? Teď se vám představí můj nový Allosaurus, též vybalený z krásného dárkového papíru teprve včera večer. I on je značky Schleich, a je ze série Schleich Dinosaurs 2016 a kolekce Conquering the Earth. Na trh byl uveden v roce 2017. Je to nádherné zvíře, stejně jako Baryonyx vybavené otevíracími čelistmi. A dnes dopoledne také slídil za kořistí.


Neměl jsem ho fotit s bleskem. Ano, bylo dnes poměrně temno... jako je zde temno vždy. Ale ten blesk ho pořádně rozzuřil. Možná to byla poslední kapka, možná se mu prostě nelíbily ty sněhové vločky, co na něj padaly... Vrhl se po mne. A toto nyní píši jen jednou celistvou rukou.


Třetím a posledním modelem, který jsem letos na Vánoce dostal, je tento krásný malý nosorožec značky CollectA, uvedený na trh v roce 2012. Je strašně roztomilý, moc se mi líbí. Jedná se o malého samečka. I jemu se trochu líbil nový sníh!


A pak ještě nějaké fotky z první poloviny prosince! Nejprve tu mám dvě fotografie svého rosomáka od značky Mojo z roku 2012. Dostal jsem ho k Vánocům před pár lety, nikoliv včera, a mám ho moc rád. V současnosti se nachází na mém pracovním stole, spolu s vlkem od Schleichu, lamou od Collecty a triceratopsem od Toy Major Trading Company. Nedaleko jeskyně, ve které se o samotě skrývám před děsivým světem lidstva, vyšplhal na malou skálu, a rozhlížel se po okolí, když napadl první sníh letošní zimy.


Zde je ještě vyfotografován zblízka. Nechtěl jsem se k němu ale blížit moc, koneckonců je to rosomák... wolverine. A je zrovna tak nebezpečný, jako ten druhý, kterého vlastním, a který je oblečený ve žlutém kostýmu z roku 1974 a z každé ruky mu vylézají tři drápy (sorry, I can't help myself with these pop culture/comic book references).


Týden po rosomákovi jsem za většího světla, vlastně za krásného slunného nedělního dopoledne, fotografoval svého cryolophosaura od Collecty z roku 2008. V mé sbírce se ocitl někdy v prvních letech mého blogování, tuším tak v roce 2011, anebo dokonce v roce 2010. Nemohu si teď přesně vzpomenout, kdy jsem si ho koupil. Je ale opravdu nádherný. Vsadím se, že pokud dinosauří modely sbíráte, máte ho určitě taky.


Sněhové pláně střední Evropy sice nejsou to samé, co nezasněžené lesy Antarktidy v jurském období, ale i tak si myslím, že se mu na nich líbilo. S těmito fotografiemi jsem spokojený.


A to je prozatím vše! Doufám, že se vám tato malá přehlídka fotografií mých nových i starých zvířecích modelů líbila! Určitě hodlám psát podobné články i v příštím roce! Další příspěvek tohoto typu zde však nebude brzy. Možná zase pořídím nějaké fotografie svých zvířecích figurek na konci zimy nebo na začátku jara.

Zdají-li se vám obrázky příliš malé nebo dokonce trochu rozmazané, klikněte na ně, a zobrazí se vám ostré a v původní velikosti. Protože ale zrcadlovkou pořizuji fotografie v největší možné velikosti, zmenšil jsem je před publikováním na tento blog v programu Malování. Užívejte dál Vánočních svátků! 

2 komentáře:

Maty26 řekl(a)...

To mládě nosorožce mám taky, je moc pěkný :) Nejvíc se mi líbí fotky cryolophosaura, ale ve sbírce ho nemám.

Kuzuri řekl(a)...

Díky. :-) Cryolopho měl štěstí na počasí.

Okomentovat

Nejčtenější