pátek 13. srpna 2021

Sloane, lovkyně monster: Když čtyřhlavý drak loví

Co začalo jako nevinná expedice do Patagonie s cílem prokázat existenci přežívajících phorusrhacidů, rozvinulo se v pátrání po zlodějích, kteří ukradli Sloanin materiál z terénu, a to přímo z Velázquezovy tvrzi, do níž se tiše vloupali. Sloane a Alessandro zjistili díky Ariku Thomsonovi, vedoucímu jisté americké agentury, která hojně podporuje třeba i takové Lovce kryptidů, že zločinci patřili do organizace Čtyři hlavy. Nevím, jak vy, ale já mám pocit, že toto je začátek něčeho velkého... A vzhledem k názvu Sloanina zápisku si také myslím, že s nimi za uplynulý týden nasbírala pár dalších zkušeností.

Když čtyřhlavý drak loví
7. 8. 2021 - 13. 8. 2021

7. srpna 2021, sobota: V osm ráno jsem usedla za knipl našeho vysokorychlostního letounu, a z Velázquezovy tvrzi na pobřeží Argentiny jsem se vydala do New Jersey ve Spojených státech. Uběhla hodina a půl, a během ní sice letoun nedosáhl rychlosti světla a já se nevydala na cestu časem, ale dorazila jsem do jednoho z hezčích amerických velkoměst. S Lisou Newton jsem se setkala před univerzitní budovou. Byl tu s ní ještě jakýsi chlapík, velký svalouš, jehož bicepsy musely mít objem asi tak stodvacet centimetrů. Kdyby mi sám nesdělil, že je to znalec znakové řeči, a že ho Lisa poprosila, aby zprostředkovával komunikaci mezi námi dvěmi, asi bych ho považovala za nějakého darebáka, který by se mě pokusil unést. Jmenoval se Ceasar. Fakt jsem se bránila obrácení očí v sloup. Když jsme se tak procházeli po městském parku, a sem tam se zahleděli na nějakého holuba či hrdličku, povídali jsme si o přežívajících děsoptácích v argentinských pampách. Nechtěla jsem to ale protahovat, a brzy jsem nahodila téma krádeže peří, pelety, fotografií a videozáznamů z expedice. Lisa prostřednictvím Ceasarových rukou opět tvrdila, že je jí to moc líto. Já se jí začala vyptávat na to, zda nezná někoho, kdo by mohl mít o ten materiál zájem, a chtěl by ho sám prostudovat. Ona na to, že ve vědecké komunitě jistě nikdo takový není. Blbost. Myslí si, že jsem hloupá. Že když neslyším, tak že ani jaksi nerozumím lidem. Její hloupost - prohlédla jsem ji. V očích něco měla. Lstivý záblesk, jako liška, která ukradla ptačí vejce a před rodičem hledícím vyděšeně do prázdného hnízda předstírá, že s tím nemá nic do činění. A ten Ceasar, který se mi od začátku nezdál - byl to sakra dobrý herec. Ovšem i on se choval trochu moc nepřirozeně na to, že měl být obyčejným tlumočníkem znakové řeči. Po pár hodinách jsem se s nimi rozloučila a vrátila se domů. Začíná mi to docházet.

8. srpna 2021, neděle: Když jsem včera mluvila s Lisou a jejím podivným "bodyguardem", měla jsem na kabátu připnutou malou kameru. Byla to sotva viditelná čočka se sklem stejného zbarvení, jaké má můj kabát. Tuhle dokonalou skrytou kameru, která posílá natáčený záznam do vašeho mobilního telefonu s určitým kódem, který zadáte, vyvinul Alessandro. Původně o ní měla zájem argentinská armáda, ale nakonec ji neodkoupila, a tak máme v tvrzi... nějakých deset tisíc kusů? Ceasar se možná vydával za tlumočníka, ale ve skutečnosti se jmenuje Mikhail Fedorov. Na zdi svého facebookového profilu má sovětskou vlajku. Jak jsem ho našla? Skrytá kamera - identifikátor tváří - výkonný počítač... Alessandro poslal informace, které jsem zjistila, Ariku Thomsonovi. Krátce před desátou večer nám od něj, respektivě od jeho kolegyně jménem Megan Leeson, došla zpráva, podle níž byl Fedorov již třikrát podezříván ze spáchání trestného činu výtržnictví na východě Spojených států. Američtí agenti předpokládají, že k jeho násilnému chování vedla smrt veškerých jeho příbuzných v Novgorodě při invazi Shai'ri. Jeho osobní názory, kterými se na internetu vůbec netají, zřejmě souvisejí s idolizováním si nepříliš dávné minulosti Ruska. A s tímhle člověkem je Lisa Newton v kontaktu. Jak můžu obyčejné vědkyni z New Jersey University věřit, když má za tlumočníka jakéhosi "nadějného recidivistu"?

9. srpna 2021, pondělí: Henry Watson neměl s vrácením děsoptačího vývržku nejmenší problém. Po e-mailu jsem mu vysvětlila, že byl ukraden zločinci, jež pracují pro organizaci Čtyři hlavy, a on na to reagoval slovy, že o tom vůbec nevěděl a že se omlouvá, že tu peletu ukázal médiím. Alessandro pak pro vývržek zaletěl vysokorychlostním letounem do Kapského města, a od Henryho jej převzal. Jihoafrický odborník na dravé ptáky nám nabídl možnou spolupráci, neboť má pocit, že právě jeho čin mohl vést k "něčemu zlému". Alessandrovi řekl, že mu můžeme kdykoliv zavolat, a on rád pomůže. Já dnes pokračovala v pátrání po dalším kradeném materiálu, a našla jsem na Getty Images jednu z mých fotografií fórusraka. Byla nabízena za 128 amerických dolarů. A byla označena "Reconstruction of an extinct bird of the family Phorusrhacidae". Takže ji vydávají za realistickou rekonstrukci, nikoliv za skutečnou fotografii. Kdo ji nabízí? DaraS982. Má mi to uživatelské jméno něco říkat? Kontaktovala jsem Getty s tím, že fotografie je kradená, a že já jsem její autorkou. Ignorují mě. Někdo si s námi vážně hraje.

10. srpna 2021, úterý: Teď už je na internetu na prodej minimálně stovka mých fotografií přežívajících děsoptáků. Je to provokace. Někdo se vážně snaží o to, abychom se s Alessandrem naštvali. A nejenom rozprodejem mých fotek. Haroldu Maysonovi dnes přišla na jeho "tajný e-mail" yellowbutterflywithbeautifulblueyes-you-believe-me-dont-you@gmail.com následující zpráva: "Harolde, víme, že žiješ, a kde žiješ. Proč jsi nechal Labour převzít vládu nad Británií? Proč jsi zradil své rolníky? 4 Heads." Velmi politicky orientovaná zpráva od někoho, kdo zjevně sympatizuje s Haroldovou politickou stranou a naopak oponuje té druhé největší britské politické straně. A zároveň zpráva dosti provokativní! Nepřekvapuje mě, že o Maysonovi v naší tvrzi vědí. Koneckonců tu byli jejich lidé, dobře se v tvrzi orientovali, jako by ji znali. Vsadím se, že dobře znají každého z nás, i Thiaga. Má krádež děsoptačího materiálu co do činění s politikou? Začínám si říkat, že ano. Ale pořád nechápu, proč rozprodávají moje fotografie na internetu!


11. srpna 2021, středa: Máme čím dál víc problémů. Teď už naši nepřátelé zacházejí příliš daleko. Buchanan Johnson, Maysonův asistent, byl dnes ráno unesen. Vyšel si na procházku po okolí tvrzi, a dříve, než náš společný domov opustil, řekl svému příteli, že se jde podívat na pláž. Tam jsme také později našli jeho stopy. Ztratily se v kolonii tučňáků, a očividně z ní už nevyšel. Anebo... ho v ní někdo praštil po hlavě, třeba ho hodil do velkého letounu se stealth technologií, který jen tak levitoval nad pláží... Mohlo se to tak stát? Na Haroldův směšně nazvaný e-mail přišla ve 12:04 další zpráva: "Harolde, jestli chceš svého milovaného kamaráda znovu vidět, kup na Getty Images dvacet fotografií phorusrhacidů nabízených účtem DaraS982. A nikomu ani muk, jinak odhalíme světu, že nejsi tak nezvěstný, jak se tvrdí. 4 Heads." Mayson se vyděsil, a udělal to, co mu nařídili, aniž by o tom řekl mě, Alessandrovi nebo Thiagovi. Musím říct, že po dvanácté jsme my tři mezi sebou Johnsonův únos pořád dost řešili, a mluvili jsme o něm s Arikem Thomsonem, který do naší kuchyně vstoupil jako hologram. Maysonovo počínání nás šokovalo. Ignorovali jsme jeho divoké máchání rukou a (alespoň podle Thiaga) jeho slova o tom, že "několik z mých fotografií zachránil" (jo?! koupil jenom kopie, ne originál!). Další e-mail od Čtyř hlav tvrdil, že mu do počítače poslali virus, který jim umožní napojení na všechny technologie v tvrzi. Alessandro po jeho přečtení vypnul v celé budově proud, a my zůstali na noc po tmě. Tenhle zápisek píšu těsně před půlnocí pod mobilem, a taky ho asi brzy vypnu. Kdo ví, jestli mě nesledují přes kameru.

12. srpna 2021, čtvrtek: Dnes ráno jsme našli papír přibitý ke dveřím hlavní budovy tvrzi. Bylo na něm napsáno: "Armáda děsoptáků brzy zaútočí na Buenos Aires. Argentina bude naše. Díky vám. 4 Heads." Následně jsme se dozvěděli do Arika Thomsona, že další letoun se stealth technologií byl zaznamenán satelity té jisté americké agentury, a přepaden jejich agenty na území Uruguaye. Tři z lidí přítomných na palubě zemřeli při jeho explozi, jednoho, který z letounu včas vyskočil, však američtí agenti zajali, a podrobili jej výslechu. I když to byl docela dlouhán, ukázalo se, že měl teprve třináct let! Neustále opakoval, že trpí gigantismem, a že v naší tvrzi se nachází lék, který by mu umožnil zastavit jeho růst. Dále tvrdil, že Austrálie se pohybuje směrem k Arktidě o dvacet kilometrů za rok, že Země je rozpůlená na třicet pět polovin, a že z dešťových mraků občas prší pterosauři. Kromě toho posledního statementu nesmysly, takže lze tvrdit, že ten mladík je blázen. Anebo byl zdrogovaný - jak to je, na to američtí agenti přijdou sami. Nechtěl však povědět nic o motivech svých činů. Na otázku, zda pracuje pro Čtyři hlavy, pokýval hlavou, ale ať ho Thomson a jeho lidi plácali a škrtili, jak chtěli, nic dalšího jim o nich neřekl. Nevím, co si mám představit pod "armádou děsoptáků". Ale tak nějak nevěřím tomu, že by z ukradeného peří, jež obsahuje DNA, někdo ty phorusrhacidy klonoval. Armády kryptidů už pár lidí v minulosti stvořilo, a nikdy se neukázaly být cestou k úspěchu. Pořád se snažím být klidná. Považuju to jen za provokaci, nic víc.

13. srpna 2021, pátek: Maysonovi byla na e-mail poslána fotografie Buchanana Johnsona, až na trenýrky zbaveného oblečení, v mrazivé krajině Antarktidy. K ní bylo napsáno: "Už umírá chladem, Harolde. Kdybychom mohli, zahřáli bychom ho peřím... jenže to jsme nechali na opačné polokouli." Thomsonovi lidi po kradeném děsoptačím peří horlivě pátrají. Přepadli dnes v době od čtyř do devíti ráno pět tajných skladů v USA - tři z nich na východním pobřeží - a zajali spoustu lidí, ovšem žádný z nich nepracoval pro Čtyři hlavy. Speciální jednotka byla vyslána také do Ruska s cílem kradený materiál najít. Existuje jisté podezření, že bude někde tam. Doufá se, že je v evropské části země. V jedenáct mi dnes přišel e-mail od Lisy Newton. "Nepotřebuji ti tlumočit Johnsonovo úzkostlivé škemrání, že ne? Zítra zaleť na Antarktický poloostrov, bez doprovodu. Přines mu horký čaj. A donuť Američany, ať přestanou po děsoptačím peří pátrat. Ceasar." Celé je to divné. O co těm Čtyřem hlavám jde? Chtějí si nás nahnat do svých spárů nebo co? Nemůžu uvěřit, že se teď tyhle věci dějí. Ani to nedává smysl!

Sloane to možná nedává smysl, ale těm zločincům očividně ano! Jaký je jejich plán, a co skutečně hodlají udělat s ukradeným děsoptačím peřím, fotografiemi a videozáznamy, to se zřejmě dozvíme příště... Brzy očekávejte také poslední dvě části příběhu Démon Curupira!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější