pátek 15. listopadu 2019

Obrázek týdne 15. 11. 2019

Dnes je 15. listopadu - Den Steva Irwina! Je to skvělá příležitost připomenout si jednoho z největších ochránců přírody a televizních moderátorů přírodovědných pořadů všech dob. Steve miloval všechna zvířata, ale jeho nejoblíbenějším druhem, jak sám několikrát řekl, byl krokodýl mořský. Práci s nimi, a též jejich ochraně, se věnoval už od poměrně raného věku. Jeho rodina nyní pokračuje ve výzkumu krokodýlů mořských ve Steve Irwin Wildlife Reserve - jde vůbec o nejdéle běžící vědecký projekt zabývající se jediným živočišným druhem v historii. Protože jsem v souvislosti se Stevem pomýšlel na tyto majestátní plazy, rozhodl jsem se na internetu hledat jejich malby či počítačové rekonstrukce... Narazil jsem na jednu, která se mi vcelku dosti líbí...

Popisek k obrázku: Statný krokodýl mořský leží na dně průzračně čisté řeky na severu Queenslandu v Austrálii. Sleduje dění kolem sebe, a číhá na kořist. Možná se už brzy k vodě přijde napojit zdivočelé prase nebo některý z původních australských vačnatců. Uváží-li krokodýl, že by mohlo jít o dobrou kořist, zaútočí...

Slavíte Den Steva Irwina? Já si rozhodně dnes večer pustím alespoň jednu epizodu Lovce krokodýlů či jiného z jeho seriálů! Zítra napíši pokračování Lovců kryptidů, v neděli se zřejmě vrátím k rubrice, na kterou jsem na čas bohužel tak trochu zapomněl, a příští týden budu pokračovat v projektu Evropští sauropodi...

1 komentář:

Safaripark team řekl(a)...

Moc pěkný obrázek mého oblíbeného druhu krokodýla. Mám ho ve sbírce zastoupeného a netrpělivě už čekám na nový, v současnosti vznikající model tohoto krokodýla od Southland Replicas. :-)

Okomentovat

Nejčtenější