úterý 26. září 2023

Oficiální (a vlastně již druhý) trailer k Life on Our Planet + několik plakátů k seriálu

V posledních době věnuji mediálnímu světu přírody aneb přírodopisným a environmentálním dokumentárním snímkům dosti pozornosti, a to nejen na Blogorgonopsidu. Skoro již rok průběžně sleduji nové informace o chystaném osmidílném cyklu Life on Our Planet, který bude vyprávět Morgan Freeman, a jenž spolu s Prehistoric Planet a Prehistoric Planet 2, jakož i Earth s Chrisem Packhamem nebo Secrets of the Jurassic Dinosaurs s Liz Bonnin, můžeme s radostí prohlásit zástupcem Renesance paleodokumentů. K Life on Our Planet vyšel před nedávnem oficiální teaser, který jsem s vámi již sdílel. Dnes mne nicméně vynikající bývalý nature bloger Nonychromek upozornil na to, že Netflix již vydal i oficiální trailer, a to sice včera, 25. září. Jaký je rozdíl mezi teaserem a trailerem u dokumentárního seriálu, zvláště, když jsou oba takřka stejně dlouhé (dobrá, trailer je o dvacet sekund delší, ale to není moc), to si nechme na jindy. Pokud jste trailer ještě neviděli, velmi rád ho tu s vámi budu sdílet.


Jste natěšeni zase o něco víc? Paleotwitter druhým trailerem k Life on Our Planet docela žije, a hned se objevila kritika, že tvůrci dokumentu tak trochu okopírovali triceratopse z prvního Jurského světa (Jurassic World), s tím, že ho jen mírně pozměnili. Již nějakou dobu kritizují paleonadšenci také vzhled smilodonů v seriálu, a v neposlední řadě i vyobrazení scutosaurů coby lesních zvířat. Paleodokumenty však samozřejmě nikdy nebudou přesnou rekonstrukcí toho, jak naše planeta vypadala v tom či onom geologickém období. Zkrátka nějakým způsobem popularizují paleontologii a zábavnou formou co nejširšímu publiku představují, jak bohatou prehistorii vlastně naše planeta má. Díváte-li se na dokumenty o pravěkých zvířatech čistě pro fakta, asi děláte chybu - čtěte vědecké papery! Chcete-li si dáchnout u oslavy pravěkých zvířat (a pokročilé počítačové animace), chybu rozhodně neděláte. Bude Life on Our Planet lepší než Prehistoric Planet? No, to se dozvíme 25. října, kdy seriál na Netflixu konečně vyjde. Já osobně doufám, že to Morgan Freeman nezpacká, a že se nedočkáme dalšího pokrouceného příběhu o monogamním vztahu tučňáků kuck dinosaurů (Putování tučňáků ti nezapomenu, Luciusi... Morgan Freeman lhal vědomě o tučňácích a přírodním světě pro prachy!).

Na závěr tu pro vás mám ještě několik oficiálních posterů k Life on Our Planet, které také vyšly docela nedávno. Každý z nich zobrazuje některé ze zvířat, jež divákům seriál představí. Jako první je tu mamut srstnatý...


Smilodon, který na posteru vypadá opravdu krásně - asi lépe, než v samotném dokumentu (i když mně osobně se jeho design líbí a moc nechápu, proč s ním někteří mají problém).


Jurští brachiosauři...


A na závěr pěkná velká potvůrka z druhohorních moří... Tenhle poster je asi můj nejoblíbenější. Vypadá opravdu hezky.


Nezapomeňte tedy, že seriál vyjde 25. října! Já se o něm zmíním minimálně ještě v dalším dokučlánku, který - jak jsem slíbil - vyjde někdy v první polovině příštího měsíce!

2 komentáře:

Nonychromek řekl(a)...

Já se moc těším. V prvním traileru se mi líbily modely ale trochu mi vadilo že jsem z něj nezjistil o čem to tak nějak bude, tady mi to přijde mnohem lepší. Doufám, že se seriál povede. Těším se hlavně na svoje milované prvohory.

Kuzuri řekl(a)...

Já myslím, že to bude opravdu fajnovka. :) Každý díl asi bude o jiném úseku vývoje života na Zemi... aspoň tak bych to čekal. :D

Okomentovat

Nejčtenější