neděle 1. července 2018

Jurský svět: Zánik říše - Můj názor

Varování: Spoiler! Nečtěte, pokud jste zatím film neviděli!
Včera jsem byl v kině na promítání nového filmu Jurský svět: Zánik říše ve 3D. Jde o pátý film z frančízy Jurský park, která je v současnosti 12. nejvýdělečnější filmovou frančízou (myslím však, že by ji tento film klidně mohl posunout výše) a druhý film z trilogie/série Jurský svět. Byl to zážitek... Jestli byl první Jurský svět super, tak druhý film je podle mě ultrasuper... Jako velký fanoušek Jurského parku jsem dlouho snil o čtvrtém díle, který se nakonec natočil v podobě prvního Jurského světa. Ale vždy jsem si říkal, jaké by to jen bylo, kdyby třeba opravdu došlo k propuknutí té nemoci, jež měla zachvátit dinosaury a takřka vyhubit lidstvo - to byl jeden z námětů na příběh Jurského parku 4, ale nikdy se neuskutečnil. Tento film samozřejmě o žádné nemoci není. Ovšem chtěl jsem, aby se třeba jen polovina Jurskoparkovského filmu odehrávala na některém z ostrovů a zbytek pak už na pevnině, kde by dinosauři řádili tak jako T-Rex v San Diegu ve Ztraceném světě: Jurském parku, který je mým nejoblíbenějším dílem této série... Před pěti lety, kdy jsem psal na svůj blog JPSite, jsem nemohl tušit, že něco takového jednou vznikne. Je to jako splněný sen! Jurský svět: Zánik říše posouvá celou frančízu dál. Isla Nublar byl pokryt lávou... A na konci se stane něco, co se mi na celém filmu líbí asi nejvíc... Možná se to sem bude trochu hodit: Jaké by to bylo, kdyby Ludlow ze Ztraceného světa: Jurského parku vážně vybudoval ten park na pevnině a dinosauři uprchli? Tentokrát o budování parku na pevnině nejde, ale přesto se stane něco, čemu Malcolm a Hardingová zabránili v San Diegu, něco, co by Hammond vůbec nechtěl... A Dr. Ian Malcolm, kterého po 21 letech znovu hraje Jeff Goldblum, říká: "Vítejte v Jurském světě!"


Moc se mi líbilo obsazení. Chris Pratt jako Owen Grady je naprosto výtečný, stejně tak Bryde Dallas Howard jako Claire Dearing, návrat Jeffa Goldbluma coby Iana Malcolma, mé nejoblíbenější postavy z Jurského parku, byť jen jako kameo, mě naprosto nadchl... Postava Henryho Wu, kterého hraje B. D. Wong, genetik, který se objevil už v prvním Jurském parku a také v prvním Jurském světě, se zajímavě vyvíjí. Bez něj by Indoraptor nevznikl... Navíc je podle mě dobře, že Claire se od prvního dílu trochu změnila, samozřejmě už nebere dinosaury jako pouhé atrakce v parku, ale jako živoucí zvířata. Naopak Owen Grady se nezměnil vůbec. To je taky super... Nové postavy jsou velmi zajímavé, obzvlášť příběh Maisie Lockwoodové, který celý příběh Jurského parku/světa posouvá někam dál... A to je podle mě to nejlepší. Nejde jen o dinosaury, jde i o lidi. V genetickém inženýrství.


Scény se Stygimolochem byly velmi zábavné. Ale také úvod do celého filmu byl dle mého skvělý. Tvůrci si mohli dovolit jej učinit mnohem epičtějším než v předchozím dílu. A to logo... Nemýlím-li se, je to poprvé, co na začátku Jurskoparkovského filmu uvidíme to slavné logo s kostrou Tyrannosaura. Nejhezčími novými dinosaury jsou podle mě Carnotautus a Allosaurus, ale Indoraptor mne také mile překvapil...

Také se mi velice líbil soundtrack od Michaela Giacchina. Ve filmu uslyšíme jak motivy z Jurského světa, tak zcela novou znělku, která se mi vážně líbí. Vedle úžasné znělky od Johna Williamse působí jaksi nově, též epicky a jako by říkala: Věci se změnily... Přikládám track Neo-Jurassic Age, tedy "Novojurská éra".


Mé hodnocení: 10/10.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější