pátek 28. července 2017

Správce dinosauřího parku - Vražda v parku

Správce Dan se vrací, a já mu tedy předávám slovo, aby popsal události, jež se v Dinosauřím parku udály za poslední týden... Možná se budeme divit!

Vražda v parku

Po dobu, kdy má většina zaměstnanců Dinosauřího parku volno, nás na ostrově bylo pouze šest. To se brzy změní, neboť se někteří z pracovníků postupně začnou vracet, stejně jako sem začnou přijíždět noví. Avšak v současnosti je nás pouze pět. Není to kvůli tomu, že by během tohoto týdne někdo odjel na dovolenou, plánovaně či neočekávaně. Není to ani kvůli tomu, že by byl někdo zraněn a musel být hospitalizován v nemocnici například na Fidži. Bohužel se událo něco strašlivého... Údržbář Jackie byl zavražděn. Byla to pro mne těžká rána. Pamatuji si, jak jsem v úterý vstal, pohladil po zádech spícího Dina, který opět jako pejsek ležel vedle mé postele, zašel do koupelny, začal si čistit zuby a zrovna ve chvíli, kdy jsem měl pusu plnou pasty, mi někdo zavolal. Tak jsem zvedl telefon a Roger mi oznámil, že údržbář Jackie byl nalezen mrtvý na silnici u jedné pumpy nedaleko skladu zbraní. V krku měl bodnou ránu. Úplně jsem se zděsil. Zkusil jsem Rogerovi říci, že tam letím, že tam hned budu. Ale s pusou plnou pasty jsem to jaksi nezvládl. "Běž do háje s tím smetím! Uklízet si můžeš jindy!!!" zařval Roger do mobilu tak mocně, že jsem ten svůj musel od ucha odtrhnout. Očividně neslyšel, že říkám "Už tam letím." Jakmile jsem přiběhl na místo Jackieho smrti, všichni kolem něj stáli. "A hele, uklízeč přiběhl," řekl naštvaně Roger. "Hele, Rogere, všechno Ti vysvětlím," snažil jsem se ho uklidnit. Mrtvého Jackieho jsme naložili na nosítka, které přinesl doktor. Ten také určil, že Jackie nebyl zabit žádným zvířetem, ale skutečně ho do krku bodl nějaký člověk. Vražednou zbraní byl nůž. "Tak se mi zdá," vyhrkl Roger, když jsme zesnulého Jackieho nesli do nemocnice, "že se Dan chová podezřele. Ráno jsem mu volal, že byl Jackie zabit, a on jen prohodil: 'Musím si uklidit. Pryč s tím smetím.'" To jsem se ale fakt naštval! "Pitomče, máš vyhazov!" zařval jsem. Doktor položil mrtvého Jackieho na lůžko a vtrhl mezi nás. Vyhuboval nás za to, že se chováme nedůstojně ve chvíli, kdy se vyšetřuje vražda. Jisté je, že údržbáře zabil někdo z nás pěti. Ale proč šel Roger po mě? Svitlo mi. Buď já, nebo on. Anebo snad nevinný doktor, veterinář Carl, který mě minulý týden zachránil před rozběsněným Deinotheriem, či jeho asistent Dave? Úterní oběd byl zcela jiný, než jakýkoliv předchozí. Nikdo se s nikým nebavil. Po prostorné jídelně jsme seděli roztroušeni, sedíce co nejdál od ostatních. Já měl aspoň hezký výhled z okna. Roger se na mě pořád tajemně díval. Po očku jsem sledoval doktora. Tvářil se ustaraně. Carl si hleděl oběda a Dave se drbal na čele. Neustále. Podezřelé. Zvlášť, když jsem si všiml, jak má okousané nehty. Tak jsem si řekl, že přede mnou asi něco tají! Zašel jsem za ním. Když jsem se ho zeptal na smrt Jackieho, téměř se rozbrečel. "Byl to můj kamarád," šeptal a zadržoval slzy. Zvláštní. Nikdy jsem je spolu neviděl. Carl mi řekl, že Jackieho viděl o den dříve asi po osmé večer, jak se prochází po ulici. Doktora prý zahlédl půl hodiny předtím mezi houštinami. Prý tam jen tak stál. Pak něco zvedl ze země a šel to zřejmě analyzovat. Roger mne odbyl a řekl, že on by byl lepším správcem parku, neboť nepomýšlí na smetí. Musel jsem mu snažně vysvětlit, že jsem neřekl "smetím", ale "letím"! A uklidnil jsem ho, že s tím vyhazovem jsem to nemyslel vážně.

Pak jsem přemýšlel o tom, zda jsem Jackieho nezabil sám. Šampaňské jsem naposledy pil před měsícem, a to mi do něj Oliver nacpal larvu brouka, takže jsem ho ani nevypil. Od té doby jsem nepopíjel alkohol. Tudíž já to být nemohl. Ve středu se ukázalo, že parkem se potuluje ještě někdo. Do mého domu totiž vlezl pavouk Mesothele. Zase unikl! Mohl by on být vrahem Jackieho? Chvíli jsem o tom přemýšlel. Ale ne, ta rána v Jackieho krku nemohla být způsobena pavoučími tesáky. Zeptal jsem se doktora, co toho večera dělal v houštinách. Řekl mi, že se šel vyvenčit a pak se rozesmál. Tu jsem ho chytl pod krkem! Seřval jsem ho za to, že si ze mne dělá legraci. Zapípal, že v houštinách ztratil prsten a tak si pro něj došel. Jeho slova byla podezřelá. Řekl jsem mu, že na něj zavolám policii za to, co Jackiemu provedl. Doktor se začal huronsky smát. Byla to pravda, doktor ho zabil. Ale najednou do místnosti vtrhl Dave a mířil na mě pistolí. Vystřelil, jenže se strefil do doktorova kolene. Ten sebou groteskně trhl, ležel na zemi a křičel. Vzal jsem židli a hodil jsem ji po Daveovi. Zásah! Omdlel. Rychle jsem vzal řetězy a spoutal je k sobě. Doktora jsem trochu ošetřil a vyfackoval. Pár ran jsem dal i Daveovi. Jakmile byli v pořádku, ke všemu se přiznali. Jackiemu prý záviděli, kolik peněz měl u sebe v domku. A tak ho zabili. Doktor ho nalákal na pivo, Dave mu protrhl krk nožem. Doktor prý skutečně zvedl ze země prsten. Byl to Jackieho prsten. Ztratil jej při práce u pumpy. Jackie nebyl u pumpy zavražděn, k vraždě došlo v jeho domku. Mrtvý Jackie byl pak Davem odnesen k pumpě. Přitom se pořezal na čele o větvičku a ránu se mu tam vyrazil exém. Proto se tak škrabal. Peníze si s doktorem přerozdělil, ovšem nakonec jsem je přece jen převzal já. A vrátím je Jackieho rodině. Řeknu Vám však, vraždu bych v Dinosauřím parku nečekal. Několik lidí zde již zemřelo, zabili je dinosauři, ale že by zde zabíjeli lidé jiné lidi? Ukazuje se, že člověka prostě neodhadnete... Jen doufám, že příště nebudu obětí já!

Toto byl poslední červencový Správce dinosauřího parku! V srpnu se už na ostrov vrátí Oliver Marsh, tak bude zase o zábavu postaráno!

1 komentář:

Martinoraptor řekl(a)...

Tak trochu jsem doufal v další vyšetřování, přesto zajímavé. Ostatně, co se dalo čekat od dvou nejneschopnějších vrahů v celé historii.

Okomentovat

Nejčtenější