pátek 25. listopadu 2016

Správce dinosauřího parku - Týden po otevření

Blížíme se k Vánocům, ve městech se začíná objevovat Vánoční výzdoba, ochlazuje se... Není to skvělé?! Ale Dan se potí v tropech, protože otevření parku způsobuje nemalé množství práce...

Týden po otevření

"Troodoni včera zabili tři lidy. Siamotyrannus sežral patnáct návštěvníků. Erythrosuchus jednomu ukousl nohu," říkal mi dnes ráno Oliver za dveřmi, zrovna když jsem vstával. Nevěřil jsem vlastním uším. Nehodil jsem si na sebe ani župan, a okamžitě jsem otevřel dveře. Oliver větu dořekl: "... a Kronosaurus... Jo, Kronosaurus..." Očividně se obával zbytek věty vyslovit. Vytřeštěně jsem na něj hleděl a čekal, kdy to ze sebe vysouká. Byl celý vystrašený, bledý, mírně se mu chvěly ruce a také hlas. "Kronosaurus?" zeptal už jsem se s přímo gigantickou nervozitou. "Kronosaurus sežral tebe," řekl Oliver. Chvíli jsme na sebe hleděli (kolik to bylo minut, to jsem nepočítal), až se Oliver začal smát. "Čemu se tak hloupě směješ?" optal jsem se ho. Na odpověď jsem musel nějakou chvíli čekat. Přitom jsem si stačil vyčistit zuby, obléci se do uniformy a nakrmit Dina. Celou tu dobu stál Oliver za dveřmi a řehtal se. Nemohl se z toho místa odtrhnout, tak moc se smál. Ten vtip jej přímo ovládl. Myslím, že jsem se držel celkem dobře, i když hrneček s čajem jsem zlostí skoro vylil. Pak jsem otevřel dveře podruhé a Olivera jsem mírně nakopl. "Co je? Děje se něco?" zeptal se skoro jakoby se nic nestalo. "Vypal!" zařval jsem na něj. A Oliver pelášil. Musel jsem vypadat vážně hrozně naštvaně. S tím kopnutím jsem to možná trochu přehnal, ale uvědomte si to. Oliver mě ráno vzbudil s takovým stupidním vtipem o tom, že dravci z parku a jeho okolí zabili několik lidí! Když to teď píši, stále kroutím hlavou. Takže jaká pravda? Park prosperuje. Dnes do něj přišel už osmistý návštěvník. Může se zdát, že turistů zde tatím bylo málo, ale vzhledem k velikosti ostrova a rozloze parku (jakákoliv území mimo park jsou veřejnosti nepřístupná-na pobřeží hnízdí pterosauři a Ochránci pravěké zvěře zakazují, aby byli pozorováni) je to celkem úspěch. Návštěvníkům se překvapivě nejvíc líbí had Gigantophis. Nikdo nečekal, že by pravěký obří had mohl být tak oblíbený. I L. C. Clark předpokládal, že spíše dinosauři budou hlavním lákadlem parku. Ovšem když vidíte dvanáctimetrového beznohého plaza požírat dvě prasata téměř najednou... Asi to člověku vezme dech... Návštěvníci jsou především boháči. Park snad ale bude přístupný i lidem s ne tak vysokými příjmy. Dinosauří park by měl být po tu krátkou dobu otevřen všem. Jinak sem přiletěla Charlesova rodina. Synek se mi vyhnul velmi znatelným obloukem. Myslím, že ten poslední trest v podobě žvýkačky přilepené na sedadle letadla, ho dost poučil. Teď je z něj obdidovatel pravěkých zvířat, a nejvíc se mu líbí Cryptoclidové. Někdo navrhl, abychom návštěvníkům umožňovali zaplavat si s nimi, ale to je špatný nápad. Ta zvířata jsou divoká a lidé do jejich světa nepatří...

V pondělí byl Oliver na Isle of Die. Byla to jedna z mála totálně neúspěšných výprav. Oliver viděl na jižním pobřeží ostrova jediné zvíře, a ještě k tomu mrtvé. Byla to samice Oviraptora. Oliver se snažil zjistit, proč zahynula. Při bližším zkoumání šíje si všiml, že krkem proniklo něco ostrého. V okolí byla spousta stop s otisky dvou prstů. Nepochybně raptoři. Jenže pak přišla vichřice, obrovský příliv, začal pořádný liják a než se Oliver mohl vydat na průzkum, zasáhl zrovna postavený tábor takový nečas, že nebylo možné v expedici pokračovat. Doufal, že se na místo vrátí v úterý, aby vyřešil tuto pravěkou vraždu. Podle jeho teorie prostě Velociraptor Oviraptora napadl, dal mu smrtelný úder kopacím drápem a pak sežral vejce, jež matka chránila. Počasí bohužel našemu přírodovědci nepřálo, a tak se od pondělka na ostrov nepodíval. Alespoň však mohl pozorovat Megalancosaura v teráriu, a také o něm hodně přednášel. To byla vlastně první show s našem parku. V úterý večer spousta návštěvníků sledovala, jak si Oliver s Megalancosaurem hraje, nosí si ho na rameni, pak ho trošičku zlobí, nakonec dostal malé kousnutí do ruky, pak se k němu Megalancosaurus přitulil a přátelsky mu ovinul ocas kolem hlavy, jakoby říkal: "Promiň, s tím kousnutím jsem to nemyslel vážně." Turisté byli nadšení. Co ještě říci? Daří se nám, a to je výtečné...

Vyřeší Oliver případ zabitého Oviraptora? Proč se jižní pláž hemží raptory, pokud to byli oni, kdo Oviraptora zabili? A přestane Oliver vtipkovat? Pokračování za týden!

2 komentáře:

Martinoraptor řekl(a)...

Bezva díl, hlavně ten začátek. Ten mě taky dost překvapil, Oliver bude asi dobrý herec :D

dinosaurss řekl(a)...

Boha boha ..ten Oliver :-D Asi z těch vtípků nikdy nevyroste :-D .. Alespoň, že park prosperuje..

Okomentovat

Nejčtenější