pátek 17. dubna 2015

Správce dinosauřího parku - Výstavba insektária a nepolapitelný had

Pracovní týden je zase u konce, jak pro nás, tak i pro Dana Jamesona, správce Dinosauřího parku. Tak, co se asi přihodilo nového?

Výstavba insektária a nepolapitelný had

Během týdne se toho v Dinosauřím parku událo opět mnoho. Plot ohrazující výběh Othnielií byl již přestaven a dinosauři tak mohli být konečně vypuštěni na své území. Leptoceratops Dino zase prozkoumává celý náš ostrov, ale naštěstí nepůsobí žádné problémy, takže nemám strach nechat jej pobíhat po všech možných místech. Přesto se však, jako vždycky, najdou tvorové, kteří nám působí problémy. Tentokrát je to pár Dsungaripterů, kteří se podle mne chystají poprat o teritorium. Samec a samice, které Oliver odchytil minulý rok na začátku léta, před námi rozhodně neprojevují žádné náznaky agresivity, nicméně krmiči si stěžují, že při častých obchůzkách poblíž aviaria slýchají až uširvoucí skřek, který nemůže patřit žádnému jinému zvířeti z těch, která v parku chováme. Nic však nebylo odhaleno. Proto mne napadl důmyslný plán (popřípadě velmi důmyslný, pokud mi mou radost z vlastního uvažování nehodláte vyčítat) s cílem umístit do aviaria kameru, jež by oba jedince detailně zabírala. Učinil jsem tak v úterý dopoledne. Ve středu odpoledne jsem si konečně našel čas na to, abych se podíval na záznam z kamery. Dsungaripterové seděli daleko od sebe a vůbec si sebe navzájem nevšímali. Když jsem však přišel ke kameře, byl jsem šokem bez sebe! Byla celá rozbitá, viditelné náznaky dlouhého a ostrého zobáku se rýsovaly přímo ve skle objektivu. Došlo mezi Dsungariptery ke rvačce, při které mi kameru rozbili? Záznam byl také poškozený, vyhodil jsem tedy další kazetu. Tyto problémy ještě budeme řešit, ukazuje se, že Dsungariptery zkrátka nesmíme nechat bez dozoru. Další významnou novinkou je fakt, že na ostrově začala stavba insektária, kam by Oiver umisťoval obrovský pravěký hmyz z Isle of Die. L. C. Clark celý projekt úspěšně financuje a slibuje si od něj velký úspěch od nebojácnějších turistů, kteří jednoho do našeho parku zavítají. Výstavba insektária nám však i tak zabere spoustu času, počítá se minimálně s několika měsíci těžké práce. Vzhledem k nedostatečnému počtu dělníků musela být najmuta kupa nových. Clark má na tohle všechno, zdá se, ještě dost peněz, uvidíme však, jak to celé bude pokračovat. Charles si myslí, že chov prehistorického hmyzu není úplně ideální nápad, ale zatím to neřekl nikomu jinému, než mě...

Olivera samozřejmě chod parku skoro vůbec nezajímá. Prahne totiž po odchycení největšího hada, který kdy žil, patnáctimetrové Titanoboi. Všechno se to prodlužuje, původním plánem přece bylo odchytit ji už někdy v únoru! Oliver však věří, že s novými členy jeho už tak úzce specializovaného a brilantního paleontologicko-herpetologického týmu dosáhne cíle. Včera, tedy ve čtvrtek, vyrazila již třináctičlenná expedice opět do míst, která předtím zkoumali. Prales byl vlhký, horký, nebe bylo potaženo tmavě modrými mraky a schylovalo se k bouřce. Pochod pralesem nebyl jednoduchý, při cestě Oliver narazil na nějakého malého pravěkého savce. Domnívá se, že viděl Palaeotapira, prehistorického tapíra z Miocénu, mladších třetihor. Než však stačil vytáhnout z batohu fotoaparát nebo kameru, savec zmizel. Když tým dorazil k řece, z nebe se strhl prudký liják. To však dobrodruhy neodradilo. Na hladině vody se totiž objevilo velké, šupinaté tělo. Oliver s dalšími pěti muži vtrhli do vody a obrovitého hada chytili-kupodivu se ani nebránil! Kroutil se, mrskal se, kousal, ovíjel své překrásně zbarvené tělo kolem jejich rukou, ale dříve, než Oliver stačil vykřiknout "Sláva!", uvědomil si, že had, kterého drží, je pouze Gigantophis. Tito hadi jsou na Isle of Die opravdu běžní. Tým byl trochu zklamán, i když chyceného Gigantophise změřil a zjistil, že měří bezmála sedm metrů na délku. Následující dvě hodiny strávil Oliver pochodem po levém břehu řeky, sledováním pravěkých krokodýlů a dokonce nálezem jednoho z jejich hnízd. Pak konečně zahlédl mohutné tělo hada, po kterém pátral. Zavolal sice na místo tým, ale Titanoboa okamžitě zmizela ve vodě rychle tekoucí řeky. Oliver ji v posledních pěti vteřinách stačil zachytit na kameru, výprava však opět skončila zklamáním. Večer Isle of Die opustili, ale o víkendu se na místo chystají znovu. A tentokrát si s sebou Oliver ponese tajnou zbraň! Zajímalo by mě, jestli tuhle misi vůbec splní, sebevědomí mu však rozhodně nechybí...

Další části se dočkáte opět za týden! Zároveň zjistíme, zda Oliver uspěje či nikoliv, vypadá to, že úspěch se začíná konečně přibližovat...

5 komentářů:

jursky-svet řekl(a)...

S takovými zvířaty bych teda nechtěl pracovat. Třeba jako(nevím jak se to píše) Shelcok Holmes je dnes znám jako nejlepší detektiv či James Bond je známý jako nejlepší tajný agent (to si navzájem protiřečí - Nejznámější tajný agent), tak třeba Dan Jameson bude jednou znám jako nejlepší opatrovnik pravěké zvěře. Podle mně ho teda tak takhle přesně jako já popisovat nebudou ale třeba se stane jednou z legendálních postav.

Alfaraptor řekl(a)...

Ok, vím, že je ten spor už vyřešený, ale ne, nebavilo mě to. Kvůli mně si to dělat nemusel. Jen si myslím, že tyhle tahanice jsou zbytečné. Jsme přece rozumní lidé.

jursky-svet řekl(a)...

[REPLAY] Hele, a ty se na ten nový film asi těšíš, že? :-)

Magicmax řekl(a)...

Díky, já se dál že bys stratil niť. Tak když to nebude opožděná reakce tak ti to "[REPLAY]" psát nebudu. Pokud to nezapomenu, což je možný.

Nony řekl(a)...

Já vím. V poslední době jsem neměl moc čas. Pokusím ze zase chod blogu obnovit.

Okomentovat

Nejčtenější