pátek 10. dubna 2015

Správce dinosauřího parku - Megaštír a stádové problémy

I když má nepřítomnost na blogu i u počítače stále trvá, rozhodl jsem se alespoň nevynechat Správce dinosauřího parku (stejně mi jeho napsání zabere doslova pouhých pár minut). Jinak tu ale i po příští týden bude článků po málu... To teď ale hoďme stranou, na řadě je týdeník Dana Jamesona z ostrova plného pravěké zvěře!

Megaštír a stádové problémy

Tento pracovní týden byl pro nás v Dinosauřím parku opravdu zátěží. Čelili jsme spoustě dalších problémů se zvířaty. Jedním z těch největších byly problémy se stádem Othnielií, jejich počet se už zdvojnásobil. Některé z nich totiž při prachové koupeli podhrabaly plot, utekly a jejich bratři a sestry je okamžitě následovali. Jen odchyt těchto menších dinosaurů, který se uskutečnil hned v pondělí, nám dal dost zabrat. Momentálně pracujeme na výměně plotu a zakopání tyček hlouběji do země, děsí mne však představa, že by se něco podobného mohlo stát i s jinými zvířaty, která v parku chováme. Pak přišlo úterý, přičemž nás Oliver překvapil něčím docela dost děsivým... Antimilovníci bezobratlých by nevydrželi v klidu stát jen v přítomnosti malého, pár centimetrů dlouhého štíra, ale představte si, že Oliver z Isle of Die přivezl štíra, který je skoro metr dlouhý! Jmenuje se Pulmonoscorpius, žil v Karbonu před 300 miliony lety, tedy v prvohorách, a řadí se tak mezi vývojově nejstarší zvířata Dinosauřího parku! Ačkoliv někteří pracovníci a především pracovnice své nenadšení neskrývali, Oliver uklidňoval, že je to drobeček a že v moři okolo Isle of Die zřejmě žijí i jeho předci, kyjonožci, kteří byli minimálně dvakrát delší, měli silná klepeta, ale postrádali jedový bodec na ocase. Oliver chytil Pulmonoscorpia při krátkém výletu na Isle of Die během úterního dopoledne, kdy prozkoumával místní prales a pro svůj paleontologicko-herpetologický tým hledal vhodné místo k pátrání po Titanoboi, obřím pravěkém hadu, jehož se snaží již dlouho odchytit a blíže zdokumentovat. Při procházce lesem odkryl pár kamenů a několik kusů spadlé kůry stromu, jak to takoví přírodovědci dělávají, a podařil se mu tenhle super-objev! Mě osobně tedy přítomnost megaštíra v Dinosauřím parku nijak neděsí, naopak, jsem rád, že Oliver konečně přivezl něco méně nebezpečného (ačkoliv o štírově jedu toho mnoho nevíme, třeba je více než smrtelný). Budeme muset začít stavět insektárium, kam by Oliver vozil více takových pravěkých bezobratlých. I když Oliver teď trochu porušil svůj slib, začíná totiž vozit další zvířata, nicméně před pár měsíci tvrdil, že jich máme již dost. Jak tohle dopadne?

Problém s Othnieliemi nebyl jediným stádovým problémem. Jiné stádo dinosaurů způsobilo Oliverově výpravě více problémů, než ti naši malí. Ve čtvrtek, tedy včera, totiž Oliver s paleo-herpetology vyrazili zpátky do bažin, aby odchytili Titanobou a změřili ji. V pralese toho však našli zoufale málo. Řeka byla plná menších pravěkých krokodýlů, takže v ní hadi vůbec nežili, břehy byly zase moc mělké, střed pralesa obýval nějaký velký dravý dinosaurus (což se dalo poznat na základě hromady trusu) a na pláních se pak objevilo splašené stádo Corythosaurů, které bylo hnáno nějakými menšími teropody, možná mladými Albertosaury nebo Daspletosaury. Stádo vyrazilo přímo proti týmu. Útěk byl docela děsivý a také dost těsný, někteří při něm totiž spadli do trávy a ocitli se v blízkosti nohou pětitunových býložravců, jejichž šlápnutí by bylo stejně nebezpečné, jako stisk čelistí jednoho oněch dravců. Predátoři nakonec zabili a sežrali starý kus, Corythosaura, který byl příliš pomalý na to, aby jim utekl. Oliver to všechno nahrál, ale při následném návratu do mokřadu mu po uskočení čelistem krokodýla kamera spadla do vody a kazeta s nahrávkou se poškodila. Proto záznam není úplný a kvalita obrazu také není úplně nejlepší. Pořád však lepší, než nic. Zajímalo by mě, jestli Oliver tu Titanobou vůbec odchytí. Tahle mise se začíná pořádně prodlužovat...

Článek Omluva stále platí, ale nebojte, nebude to trvat moc dlouho a články sem zase začnou přibývat! Snad už o víkendu příští týden na to budu mít opět dostatek času!

3 komentáře:

nonychromek řekl(a)...

Pěkné.

Martinoraptor řekl(a)...

Bezva, už se moc těším na další díl. Rovněž jsem zvědav zda Oliver Titanobou chytne a pokud ano tak jak to bude probíhat a jaké to bude mít následky.

jursky-svet řekl(a)...

Promiň mi, že jsem napsal komentář co ti tak dlouho ležel/leží v žaludku. Já to opravdu nemyslel tak že tvůj článek je k odchodu na toaletu. Já jsem to myslel jako vtip, a velice (, velice...) mně mrzí že to takhle dopadlo. Opravdu. Uznávám že moje snahy o humor bývají naprosto bez vtipu a jak si procházím své minulé pokusy o vtip. Tak si říkám. Těm lidem to nemohlo přijít vtipné, ale pochopili to jako můj pokus o vtip, a tak napsali jak se strašně řehtají. Opravdu mně mrzí, že můj další špatný pokus o humor potkal právě tebe. Ale přesto jsem rád že jsem si uvědomil JENOM KVŮLI TOBĚ že bych něco takového dělat neměl a za to ti fakt děkuju!

Okomentovat

Nejčtenější