pátek 12. února 2021

Obrázek týdne 12. 2. 2021

Další pracovní týden je za námi, a máme tu pátek s magickým datem 12. 2. 2021! Těch dvojek a jedniček už v něm snad nemůže být víc (a jen tak pro informaci, 12. prosinec letos vychází na neděli, tak mi neoponujte). Krásných maleb prehistorických i současných živočichů, na které jsem tento týden při svých toulkách internetem narazil, je opravdu mnoho. Rozhodl jsem se však sdílet s Vámi jeden obrázek, který mne zaujal svým zaostřením i svou relativní jednoduchostí. Pochází ze stránek Il Bo Live, které patří Padovské univerzitě... Představte si nyní, že jste se přenesli o několik desítek tisíc let zpět v čase, a trávíte večer se svými příbuznými kolem ohně, obklopeni majestátní megafaunou doby ledové...


Popisek k obrázku: Tlupa neandrtálců připravuje večeři. Otci a jeho dvěma loveckým společníkům se podařilo ukořistit mladou samici kozorožce. Jedna z neandrtálských žen z ní teď odstraňuje kůži, jež bude jistě využita jako teplo držící oblečení. Většina dětí hodlá matce se stahováním kůže z mrtvého zvířete pomoci, otec se mezitím chystá k odkrojení pár velkých kusů masa a jejich následnému upečení nad mnoho dnů udržovaným ohněm. Mladí muži, kteří mu při lovu pomáhali, stojí opodál, a pohlížejí na dva tarpany (Equus ferus ferus) pochodující po planině. Nemohli si však nepovšimnout ani tříčlenné skupinky mamutů srstnatých (Mammuthus primigenius) přicházejících odsud od skal, a tří šavlozubých tygrů rodu Machairodus, zabíjejících starého pižmoního samce, jenž se oddělil od svého stáda. Z křovin tu ke všemu vykukuje i Megaloceros. Scéna se odehrává ve střední Evropě před 50 000 lety.

Ještě bych chtěl připomenout účastníkům Soutěže Dinosauři 2020, že jim zbývají asi tak dva týdny na poslání odpovědí na můj e-mail. Nebojte, času máte pořád víc než dost, jen jsem to chtěl zmínit...
Pomalu se blíží čas příchodu nového příběhu. Možná si vzpomínáte na trailer, který jsem tady na blogu vydal 2. ledna, a který slíbil, že nové desetidílné pokračování Lovců kryptidů vyjde v únoru. Pomalu se k začátku tohoto příběhu blížíme. Můžu Vám slíbit, že se již brzy dozvíte, kdy konkrétně začne vycházet. Zítra nicméně hodlám napsat o jedné pozoruhodné "staré novince". Jistě jste již slyšeli o slavném Snyder Cut, jenž vychází v březnu na HBO Max, a na který se, abych řekl pravdu, docela těším (přinejmenším jsem zvědav, jaký ten film bude). Avšak to, co se nyní vynořilo ze zapomenutých hlubin minulosti, a co se týká filmů s prehistorickými tvory, bude pro Snyder Cut představovat slušného rivala. Článek o tom již brzy!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější