pondělí 22. dubna 2024

Trailer k filmu Deadpool & Wolverine

Přiznávám, vážení čtenáři, že v poslední době věnuji zvláště velké množství příspěvků X-Menům. Jistě, mohl bych si o nich založit samostatný blog, a kdo ví, třeba k tomu ještě dojde... Články o prehistorii, o zvířatech pravěkých i současných budou nadále přibývat, ale dnes z těchto kolejí opět vystoupíme a podíváme se společně na ukázku k nejočekávěnějšímu filmu roku 2024. Dnes totiž vyšel druhý oficiální trailer ke snímku Deadpool & Wolverine, ve kterém se do role oblíbeného mutanta s adamantiovými drápy vrací (a poprvé do žlutého spandexu obléká) Hugh Jackman. A je to pecka. Takže, "jdem kurva na to."


Deadpool může přijít o všechno, na čem mu kdy záleželo. Ale Wolverinovi je to, jeho slovy, u prdele. Zradil celý svůj svět. A neprozradí, co ho žere. Aspoň ne do třetího dějství.

Trailer, dabovaný i do češtiny, je naprosto super. Čeká nás dost možná nejlepší film přístupný od 15 let, lepší než náladový Joker z roku 2019 a rozhodně lepší než předchozí dva Deadpoolové. Čtrnáctý snímek s X-Meny, který filmovou sérii X-Men natrvalo propojí s vesmírem Marvel Cinematic Universe (ač se tak jistým způsobem stalo již v mezititulkové scéně loňského filmu Marvels) a desátý či jedenáctý (podle toho, zda počítáte i mezititulkovou scénu Deadpoola 2 s archivními záběry z Origins) film, ve kterém Hugh Jackman hraje Logana, s největší pravděpodobností vydělá bohatě přes miliardu. Příběh, zasazený nejspíše z velké části do lokace známé jako Void a představené v páté epizodě seriálu Loki z roku 2021, bude sledovat dva antihrdiny při zoufalém pokusu o záchranu Deadpoolova světa, nacházejícího se ve spleti x-menovských vesmírů. Čeká nás flirt, řev, krev, slzy, drápy a velké zpomalené akční scény.

Coby někdo, kdo má opravdu strašně rád X-Meny, jsem z traileru nadšen. Úvodní scéna, ve které Logana nacházíme opět v baru - callback k prvním X-Menům z roku 2000, k První třídě z roku 2011 i k traileru na počítačovou hru Wolverine od společnosti Insomniac - mi opravdu udělala radost. Dialog mezi Wadem a Loganem je perfektní (a doporučuji poslechnout si ho i v českém dabingu, k popukání). A co přichází pak? Jedno z nejslibnějších komiksových dobrodružství, jaké nás v tomto desetiletí na plátnech kin potká. 

Logan to vzdal, a nevadí mu, že se při probuzení nadechne čelem. Když jste nesmrtelný mutant a váš svět kvůli vám skončil, nebude vám jedno, když vás někdo střelí? I když to bude užvaněný otrava Deadpool?

Z Wolverinova žlutého kostýmu asi nikdo úplně nešílel, přece jenom leaks z natáčení byly, řekněme, extenzivní. Ale potěšilo mě, že si v průběhu filmu nakonec strhne rukávy, takže se vzhledem opravdu přiblíží komiksové předloze. Plakáty k filmu slibují i žlutou masku s černými křídly, která je s Wolverinem v komiksovém univerzu neodmyslitelně spojena, a která se objevila i ve známé vystřižené scéně z druhého Wolverina z roku 2013. Další velká věc je potvrzení dalších postav ze série X-Men - Bratrstvo mutantů bude v tomto filmu složeno nejen z potvrzeného Sabretoothe a Toada, ale také z Lady Deathstrike (z filmu X2), Callisto a Selene (X-Men: Poslední vzdor) a Azazela (X-Men: První třída), do jehož role se vrací Jason Flemyng - známý také pro svou roli Dannyho Quinna v Pravěk útočí (Primeval). Hlavní záporačka filmu, Cassandra Nova ztvárněná Emmou Corrin, bude nejspíše Bratrstvo vést, alespoň se mi to takhle zdá. Otázkou teď je, zda ve filmu vystoupí i Taylor Swift jako mutantka Dazzler - snad ano! Je o tom nemálo zkazek.

Na závěr si vás ještě dovolím navnadit jedním ze dvou nově vydaných plakátů.


Těšíte se na Deadpool & Wolverine? Půjdete na konci července na tenhle krvák do kina? Co vás v traileru nejvíce zaujalo a jaká očekávání od filmu máte?

12 komentářů:

hajznberk řekl(a)...

Mě v tom českým dabingu strašně sere "vulverýn" xD buď to dabovali strašně rychle nebo jsou fakt šáhlý. Film vypadá dobře ale

Kuzuri řekl(a)...

V dabingu seriálu X-Men: Evolution to tak běžně vyslovovali. :) Ano, povětšinou se v češtině říkalo "Volverín", což v češtině zavedli devadesátkoví X-Meni a filmy to počínaje X2 přebraly, každopádně tahle výslovnost není žádná novinka.

Ptej se týpka, co má toho zatracenýho nesmrtelnýho Rosomáka na profilovce, kámo.

hajznberk řekl(a)...

to je strašně vtipný :D ve filmu budou doufám říkat volveryn

Nikola řekl(a)...

Tak teď nevím, na co bych šla. Jestli na tohle, což by asi stálo za to, nebo na Joker: Folie à Deux, což by mě taky zajímalo. Štěstí, že oba filmy jsou v kině kousek od sebe. 🙂

Kuzuri řekl(a)...

Druhý Joker vychází až v říjnu. DP&W jde do kin 26. července, takže bych neřekl, že jsou tyhle filmy v kině kousek od sebe... Záleží na tom, jak to bereš. :) Já teda nejsem žádný velký fanoušek prvního Jokera s Jacquinem - ten film vůbec nebyl temný, se svým sociálním komentářem nešel do hloubky a navíc mi přišlo, že to měl být prostě film o neúspěšném klaunovi/komikovi, který Warneři na poslední chvíli změnili na film o Jokerovi a donutili tvůrce vtlačit do něj pár dalších postav z batmanovského "mikroverza" v rámci světa DC. Můj nepopulární názor je ten, že ze všech filmových Jokerů byl Jacquin nejhorší a nejméně relatibilní... Ledgerův byl destruktivní silou, skutečnou inspirací pro každého, chtěl rozmetávat a dařilo se mu to. Phoenixův byl jenom chudák. :D Na dvojku nejspíš nepůjdu.

Nikola řekl(a)...

Léto mi vždycky tak rychle uteče, že to září přežiju. :D
Moje ségra je z prvního dílu nadšená. Já jsem se podívala - a zatím teda ani tak, ani tak - ani extra nadšená, ani zklamaná. Nebo že by to bylo tím, že jsem nedávno viděla s Phoenixem film Ona, který byl... no... Za mě zvláštní? Nevím.

Kuzuri řekl(a)...

OK, navíc si na DP&W můžeš zajít třeba až na konci srpna, ten film bude v kinech určitě dlouho.

Mě na filmu Joker vadilo několik věcí. První z nich je to, že jde o film zabývající se mentální odlišností (Arthur má tzv. bulbous effect způsobený traumatem, takže se směje v situacích, kdyby se smát neměl a má problém mít to pod kontrolou), a používá k tomu postavu, která jednak vznikla jako jednodimenzionální komiksový zloduch v roce 1940; jednak je po desítky let asociována s šílenstvím, psychopatií a manickou vražedností; a v podstatě prezentuje mentální odlišnost jako něco, co v neakceptující společnosti dovede člověka k zabíjení. Ten závěr, "How about another joke, Murray" je totálně nerealistický. :D Je to pohádka.

Pete Holmes si z Phoenixova Jokera dělal srandu minulý rok v Bat-Canned: https://www.youtube.com/watch?v=SrJhGi1vUjo&ab_channel=PeteHolmes
"The more I learn about you, the lamer you get. And I'm getting lame by association!" :D

Lady Gaga bude určitě skvělá jako Harley Quinn, bude to něco jiného než Margot Robbie v DCEU, která se té role každopádně zhostila dosti dobře (byť jsem s ní měl původně problém, protože jsem znal Harley Quinn z animovaného DCAU, chyběl mi její kostým atd.). Teď jsem ji akceptoval a plně jsem akceptoval taky verzi Harley z Arkhamverse - v poslední hře zastřelila Batmana, a já s tím neměl nejmenší problém, na rozdíl od infantilních nerdů, kteří se kvůli tomu mohli podělat. :D Nicméně Gaga v tom filmu bude fajn. Spíš si říkám, aby ten film zase nevyslal nějakou špatnou message o neurodivergentnosti či o mentální odlišnosti... protože na jeho konci spolu ti dva psychotičtí lidi pozabíjí desítky lidí a zase budou prezentováni jako zloduši. Používat komiksové villains pro tyhle účely je prostě špatný nápad.

Nikola řekl(a)...

Jo, tohle mi taky vadilo. Nicméně, jestli budu mít příležitost, tak tomu dám šanci právě kvůli Lady Gaga, která by opravdu mohla být fajn. 🙂

Kuzuri řekl(a)...

Bude to hodně modifikovaná verze Harley Quinn. Já mám tu lehce šílenou skotačící borku docela rád, navíc animovaný seriál o ní je naprosto super a doporučuju se na něj dívat. :) https://www.youtube.com/watch?v=ao-4LhOYVec&ab_channel=HarleyQuinnClips

Ale jo, Gaga bude super.

Nikola řekl(a)...

Jako herečka se mi líbí, jako zpěvačka... Slušel by ji jiný žánr.
Chystám se pustit si Klan Gucci, tak jsem zvědavá, jaký film bude. 🙂

Kuzuri řekl(a)...

Jo, tenhle film mi zmiňoval před dvěma lety Maty ze Zoo kontinentů. :D Škoda, že jsem se k němu ještě nedostal. :D

Zrovna v tom filmu hraje Gaga spolu s Jaredem Letem, který si zahrál Jokera v Suicide Squad z roku 2016 a v Lize spravedlnosti Zacka Snydera z roku 2021, a s Jeremym Ironsem, který hrál v DCEU Alfreda Pennywortha. :D Samé postavy z DC univerza. :D

Myslím si, že by bylo fajn, kdyby v komiksovkách vystupovalo víc zpěváků. V letošním druhém Jokerovi bude Gaga, tak proč by v DP&W nemohla být Taylor Swift. Do téhle role by se opravdu hodila, jako X-fan to tvrdím with 100 % confidence.

Nikola řekl(a)...

Minulý týden to bylo na Prima Max - nahrála jsem si to, protože mě otravujou reklamy, takže teď mám na shlédnutí měsíc.

Jo, hodila by se na to. 🙂

Okomentovat

Nejčtenější