sobota 1. ledna 2022

Novinky na blogu v roce 2022

Začal nám nový rok 2022! Ještě jednou vám přeji, aby to byl pro vás rok vydařený! Na rozdíl od minulých let jej na svém blogu nezačínám první částí nějakého nového projektu (jako v letech 2014, 2018 nebo 2020), ale článkem týkajícím se novinek, se kterými se letos v Blogorgonopsidově doupěti setkáte (pamatuji si, že podobný článek jsem psal třeba 31. prosince 2013). Rok 2022 bude zřejmě velkým rokem, možná nás čeká několik změn. I Blogorgonopsid se možná trošičku promění... Co nového tedy chystám?

První změna se zřejmě bude týkat počtu článků vydaných v každém měsíci, respektive týdnu. Jsem velice rád, že se mi po mnoho let dařilo psát na blog příspěvky každý den - díky tomu jsem třeba v roce 2017 napsal 365 článků, v roce 2014 jich bylo 367, v roce 2018 dokonce 387, minulý rok 389 a v roce jemu předcházejícím rekordních 412. Blog určitě pojede aktivně dál, ale v posledních měsících jsem si pohrával s myšlenkou, že bych se trochu vrátil ke stavu aktivity, jaký panoval v roce 2013. Myslím to tak, že bych podobně jako v onom roce psal čtyři až pět článků za týden, nepsal bych však pravidelně příspěvky po všech sedm dnů v týdnu. Jediným důvodem pro to je, že mám různé další zájmy, a prostě se jim chci v tomto roce věnovat více. Na druhou stranu nemohu slíbit, zda tato změna nastane, protože jsem tak zvyklý psát každý den, že zkrátka někdy můžu přidat na blog jen nějaký krátký příspěvek, ale i ten se bude počítat. Nemyslím si však, že počtem příspěvků letos dosáhnu předchozích dvou let, ani výše zmíněných roků, kdy se počet příspěvků více či méně rovnal počtu dnů v roce. Doufám, že vám to nebude vadit - pokud na tento blog chodíte denně, pak můžete během dnů, kdy nepřibude nový článek, zkrátka prozkoumat archiv, kde je už skoro 4300 článků.

____

Další novinka se týká Lovců kryptidů. Tento rok zřejmě bude celá sága o akčních hrdinech, hledajících tajemná zvířata a bojujících s mnohdy rovněž tak záhadnými lidmi, zakončena. Hlavní sérii Lovci kryptidů jsem psal od října 2016 do srpna 2020, a přestože čtvrtá série vždy měla být poslední, už dlouho mi bylo jasné, že Lovci kryptidů budou pokračovat sérií desetidílných příběhů. Zatím jsem jich napsal pět - Cryptid Hunters Dark, Cryptid Hunters: PhantomZone, Démon Curupira, Cryptid Hunters: The Warrior Trio a Prokletí rodiny Owenových. K tomu tu samozřejmě máme ještě pátečník Sloane, lovkyně monster, a také nedávný Vánoční speciál Podivné Vánoce Vilhelma Van Vaise, Tien Tang a Marvina Graysona. Minulý rok v létě jsem však přemýšlel o tom, jak celou ságu zakončit. Můj plán je v tuto chvíli takový, že na jaře vyjde šestý desetidílný příběh, následovaný ještě jedním, sedmým, opět o deseti částech/kapitolách. Ten plánuji napsat v létě. Je tedy možné, že léto 2022 bude obdobím definitivního zakončení Lovců kryptidů. Nebudu tu zatím uvádět, o čem ty dva příběhy budou - na to si ještě musíte počkat. Jen pro doplnění uvedu, že plánuji napsat i článek shrnující příběh a informace o postavách povídky Prokletí rodiny Owenových. Takové souhrny jsem většinou psal krátce po skončení příběhu, ale vzhledem k tomu, jak temné Prokletí rodiny Owenových bylo (nebo jaké mi alespoň jako autorovi připadalo), jsem se rozhodl nezatěžovat vás (i sebe) jeho shrnutím v období Vánoc.

____

Teď v lednu se na blog vrátí projekt 6 druhů. V týdnu od 3. 1. do 9. 1. se dočkáte šesti popisků jedné skupiny druhohorních plazů, v týdnu od 10. 1. do 16. 1. se pak podíváme na nějaké zajímavé vyhynulé savce. Kvíz "Který pravěký tvor to je?" se však v lednu vrátí též, jen trochu později, než obvykle. Jeho devatenáctý týden (nebo devatenácté kolo, chcete-li) započne v pondělí 17. 1. Kvíz pak pojede po následující minimálně tři týdny. Budu moc rád, když se ho zúčastníte, přece jen je téměř vždy docela lehký. Když už jsem u kvízu, rád bych ještě odkázal na Soutěž Dinosauři 2021, do které se můžete přihlásit po dobu následujících několika týdnů, než proběhne uzávěrka. Odpovědi do ní mi můžete poslat do konce února, ale kdyby se chtěl někdo zúčastnit a potřeboval by deadline odeslání odpovědí prodloužit, klidně mi napište na e-mail, anebo do komentářů. Vůbec by to nebyl problém, naopak bych takový požadavek chápal.

____

Je možné, že letos začnu psát sérii o plazech vyskytujících se v jedné konkrétní části afrického kontinentu. Nápad na ní se v mé hlavě zrodil už ve druhé polovině léta minulého roku, ale zatím jsem se k jejímu psaní nedostal. Možná však započne někdy na jaře 2022.

____

A jak už jsem mnohokrát sliboval, určitě dál hodlám psát o nových dokumentárních filmech o přírodě, pokračovat v psaní projektů Pravěcí netopýři, Pravěká zvířata pojmenovaná podle mýtických stvoření, rád bych dokončil Projekt Velociraptorinae (zbývá mi už jen jeden rod, pokud si dobře vzpomínám), a samozřejmě bude pokračovat i série Komiksy s dinosaury a dalšími pravěkými zvířaty. Všechny tyto projekty se vrátí v únoru nebo v březnu.


Snad sem pořád budete chodit rádi! Ještě jednou (a naposledy) vám přeji krásný rok 2022!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější