pátek 22. prosince 2017

Správce dinosauřího parku - Příprava na Vánoce

Vánoce jsou za dveřmi! Už jen dva dny, a jsou tu! Ale nejsme to jen my, obyčejní lidé, kteří se na ně tolik těší. Ti neobyčejní, včetně Dana Jamesona, se už také nemohou dočkat! Jenže... Oni musí i o Vánocích počítat se vším...

Příprava na Vánoce

A je to tu. Vánoce přicházejí, zaměstnanci parku odcházejí. Lépe řečeno, odjíždějí. Slavit Vánoce domů, do všech koutů světa. Oliver se vrací do Británie, Charles je už také několik dnů se svou rodinou, Tim odletěl včera. Bohužel měl malou nehodu, která mu letošní Vánoce trochu zkazí. Na jednom malém letišti na Fidži totiž spadl ze schodů do letadla. Vyšetřovalo se to, a nakonec byl obviněn jakýsi nepříjemný tlusťoch, jakýsi bohatý iritátor, který do něj, jak sám tvrdil, strčil, protože šel Tim moc pomalu. Takovému chlápkovi bych nejradši namlátil, ale když jsou ty Vánoce, udělám jedno: nebudu na to myslet. Tim bohužel skončil s přeraženou nohou, nic příjemného, ovšem domů, do Velké Británie, dorazil už celkem v pořádku... V Dinosauřím parku zůstalo na letošní Vánoce pět lidí, včetně mé maličkosti. Každý den teď chodím obdivovat velkou sochu Santy Clause před hlavní budovou. Velký Vánoční stromeček jsme si postavili v největší síni, a v neděli, na Štědrý den, si u něj předáme pár pěkných dárků. Zbyl tu se mnou veterinář Roger, rangeři Jack a Vladimir, a také sekretářka Kelly. Je to trochu nezvyklá kombinace: na Rogera jsem už zvyklý, ale ti ostatní jsou pro mne skoro cizí lidé. Kelly je známá tím, že je neustále zavřená ve své kanceláři, nevím tedy, proč Charles rozhodl, aby zrovna ona zůstala na letošní Vánoce v parku, když nám s péčí o pravěká zvířata stejně nepomůže. Vlastně jsem ji v posledních dnech ani neviděl. Zato Jack s Vladimirem, mezi těmi to vřelo. Jeden je odpůrcem současného amerického prezidenta, a stejně jako já zastáncem toho předchozího, a druhý je zase velkým fanouškem ruské politiky. Vladimir dal Jackovi ránu do obličeje, když jsme včera popíjeli víno po náročném dnu, jehož součástí bylo čištění kůže Wuerhosaura (Wuerho měla totiž zase parazity). Přidal jsem se na Jackovu stranu, neboť jsem prozápadní. Vladimir se s námi od té doby nebaví. Nevím tedy, jak letošní Vánoce v parku proběhnou, možná je oslavíme jen ve třech, ale to nevadí, aspoň bude méně hluku a méně zvířat v parku bude vystresováno. Vladimir mne naštval ještě jednou. Dnes v pět hodin ráno odpálil na své zahradě rachejtli. Dino se vzbudil a běhal kolem dokola mé postele, byl velmi vystrašen. Zaútočil jsem na Vladimirovu zahradu, ale moc mi to nepomohlo, protože mi Vladimir jen hrozil pěstí. Doporučil jsem mu, ať se na Vánoce uklidní, jinak že je stráví o samotě. Vyplázl na mě jazyk. Tak to jsem se teda fakt urazil! Zavřel jsem se ve svém skromném domku, ale za dvě hodiny jsem šel stejně do práce, a zapomněl na to. Po celé ráno jsem krmil Plesiosaura, Cryptoclidy, pak Giganotosaura, Siamotyranna, naše dva Troodony, Deinotherium a Rhamphorhyncha, Dsungariptery, Pteranodona a naše dvě mláďata Quetzalcoatla, jež jsou novými přírůstky v parku. Uf, bylo toho docela dost. Před polednem ještě musím obhlídnout Othnielie, zkontrolovat zdravotní stav našich Teleocerasů, zkontrolovat také Wuerho, a odpoledne mám pak na programu věšení Vánočních dekorací na všemožné palmy po celém ostrově...

S Jackem a Rogerem jsme se domluvili, že si vyzdobíme celý park. Je to trochu složité, neboť je nás na to málo, a navíc je náš volný čas velmi omezen. Ale odpoledne chci přenosit tak sto metrů (nedělám si legraci) Vánočních řetězů se světýlky a ověsit jimi tu různorodou původní vegetaci Tedova ostrova. Tudíž, kam oko dohlédne, tam budou Vánoční dekorace. Spotřebuje to spoustu elektřiny, ale Charles mi to dovolil, a to i přesto, že je finanční základna parku poněkud... Ehm... Nevelká... Ve středu nám došla poslední zásilka zásob na rok 2017, tedy spíše na těch posledních pár dnů roku 2017. Mezi krmivem pro zvířata byla i pěkná krůta a pár rybích filé. Slavnostní večeři si připravíme zítra, pak ji hodíme do ledničky a ohřejeme v neděli večer. Štědrý den pro nás v parku nebude příliš volný. Budu toho muset ještě tolik udělat. Je to trochu škoda, rád bych měl aspoň na jediný den oddech, ale nedá se nic dělat. Beztak jsou to mé páté Vánoce v parku (od roku 2013) a už jsem si zvykl, že tady se prostě člověk vážně nezastaví... Poslední věcí, o které se zmíním, je takové malé Vánoční překvapení, kterého se nám dostalo. Poté, co Charles opustil park, přišla mi zpráva od nějakého kanadského miliardáře. Prý by měl zájem na podpoře našeho parku. To tedy bylo překvapení! Poté, co se s námi L. C. Clark rozešel, bojujeme o každých deset babek, ovšem kdyby nám nějaký boháč pomohl, měli bychom se hned lépe. Vyhlídky lepších časů jsou zase tu! A co s tím teď udělám? Počkám do neděle, a na Štědrý večer přepošlu tuhle zprávu Charlesovi na mobilní telefon. Jen škoda, že si nebudu moci na druhé straně světa poslechnout jeho reakci. A neuvidím, jak vysoko bude skákat...

Předposlední část Správce dinosauřího parku v roce 2017 je tedy za námi... Doufám, že Danovy Vánoce budou opravdu skvělé. Snad se malá skupinka v parku sjednotí a užije si je společně... Hlavně však doufejme, že to ten jistý Kanaďan myslí vážně, a že se Dinosauřímu parku v brzké době opět zadaří!

2 komentáře:

Safaripark team řekl(a)...

Taky se chystám, ani nepíšu články, jsem pořád v práci nebo sháním něco pod stromeček. :-))))

Maty26 řekl(a)...

Přeji Danovi, ať to s tím milionářem klapne :)

Okomentovat

Nejčtenější