pátek 29. prosince 2017

Správce dinosauřího parku - Překvapení na konci roku

Dan Jameson se opět hlásí z Tedova ostrova, na kterém se nachází ten nejúžasnější park na světě... Dinosauří park... Jak proběhly Vánoce, a co se stalo ke konci roku?

Překvapení na konci roku

Štědrý den byl skvělá. Jack, Vladimir, Roger, Kelly a má maličkost se přátelsky sešli v největším sále hlavní budovy, abychom si spolu v neděli večer dali večeři a předali si pár dárků. Tekly mi slzy, když si Jack, zastánce západu, a Vladimir, zastánce východu, podali ruce a omluvili se navzájem za tu nedávnou bitku, které jsem se také zúčastnil. Měl jsem na jazyku: "Stejně jsme prozápadní.", ale neudělal jsem to. Možná je to škoda, ale nebudu přece jako ten výchoďák, který se tolik chlubí opakem! Na Štědrý večer jsem ulehl do své postele s nadšením z toho, že ten kanadský miliardář, Robert Stump, možná bude financovat náš park. Bude pro nás snazší zde fungovat... V pondělí mi přišla zpráva od Charlese. Byl zcela nadšen z toho, že jsem ho o této novince informoval na Štědrý večer (samozřejmě bereme v potaz jistý časový posun, Charles je momentálně tisíce mil odsud). Prý jásal, a jásala i jeho rodina. Ovšem také Adelobasileové jásali. To proto, že Charles odjel, a na jeho zahradě udělali pěkný binec. Utekli z ohrádky, ve které je Charles drží, a začali okusovat krásné a vzácné květy, jež v jeho zahradě rostou, dostaly se i do jeho domku, zaneřádily koberce, a hádejte, kdo to pak musel všechno sbírat, umírat, odchytávat po jedincích Adelobasileje a dávat si pozor, aby mu svými ostrými zoubky ti malí darebové po každé neprokousli prst... Samozřejmě, že jsem to byl já. Celé pondělní odpoledne jsem strávil jejich odchytem. Sekretářka Kelly v těchto dnech dostávala další zprávy od Stumpa, který horečně sliboval, kolik milionů nám dá, a že prý je to dar, a že prý nám bude dávat dary každé dva měsíce, a že ty dary budou velké, neboť si myslí, že Dinosauří park má jako útulek pro pravěká zvířata a výzkumná rezervace, nyní už nějakou dobu opět nepřístupná turistům, velký smysl. Souhlasím s sním, zdá se, že je to moudrý muž. Pak ale přišlo jiné překvapení. Na jedné nejmenované internetové síti jsem našel video, na kterém vyplázl na kameru jazyk, když byl natáčen při nějaké gala večeři. Jiné video jej odhalilo jako alkoholika, který se vymotal z večeře s vysoce postaveným kanadským politikem. Máme to tedy pěkného patrona. Ale jak by řekl Charles, pořád lepší než nic, zvláště když jde o financování Dinosauřího parku.

Nejvíce jsem byl ovšem překvapen dnes ráno, a to hned dvakrát. Zaprvé z aviaria unikl Rhamphorhynchus. Posadil se na Vánoční řetěz na hlavní budově. Řetěz mi skoro spadl na hlavu, včas jsem uskočil, a pak uviděl Rhamphorhyncha, jak divoce kejhá a odlétá neznámo kam. Vydal jsem ze sebe obdivuhodný řev. Byl takový zvláštní. Na chvíli jsem se sebe ptal, jestli nejsem nachlazený. Pak jsem přemýšlel, zda ho přirovnat ke zvukům goril, a pak jsem došel k závěru, že mi připomínal pískání orla. Měl jsem sto chutí to zopakovat, abych ten řev probral do hloubky, ale náhle mi hlavou proskočil jasný fakt: Rhamphorhynchus uniká. Zapomněl jsem na blbosti a utíkal na rangerskou stanici. Ranger Jack nasedl do jeepu. Začal pátrat po Rhamphorhynchovi, který, jak jsem doufal, je stále ještě v parku, a neodletěl z ostrova. Nevím jak to udělal, ale Jack nakonec malého nezbedného ptakoještěra odchytil. Odchyt to prý byl riskantní, ale síťová pistole vykonala své, a Rhamphorhynchus, třebaže v ní dopadl na zem jen pár centimetrů od ostré skalky v obytné části ostrova, přežil. Před pár desítkami minut jsme ho znovu ubytovali v aviariu. Předtím mi Vladimir pomohl spravit díru v kleci. Kdo ví, jak se tam objevila. Podezření padá na tento malý okřídlený přízrak. Ty jeho zuby možná za pár měsíců tvrdé dřiny dokázaly rozpárat síť klece. Druhé překvapení přišlo teprve před pár minutami. Začínal jsem psát další část svého týdeníku, když tu náhle přiběhl veterinář Roger a řekl mi, ať si přečtu zprávy na internetu. Skutečně šokující. Na Havaji byl chycen chlápek, který měl u sebe raptoří vejce. Raptoří vejce! To není jen tak. Jak už víme, nějací darebové vypustili na havajském ostrově Kauai pár raptorů, kteří tam zděsili místní obyvatele. Zřejmě pocházejí z Isle of Die. Taky odkud jinud by byli... Tudíž doufám, že proběhne vyšetřování a my se dozvíme víc!

Danova pošta: Všem, kteří si tuto část přečetli, přeju z Dinosauřího parku to nejlepší do příštího roku 2018. Toť vše ode mě!
Já své přání ještě nepřipojím, protože i v příštích dvou dnech budu psát články, tudíž je na přání do Nového roku ještě čas. Doufám však, že Dinosauří park bude prosperovat!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější