pátek 1. dubna 2016

Správce dinosauřího parku - Bitva dvou dinosaurů v parku

Začíná měsíc duben a jaro je již takřka v plném proudu. S ním přichází i další část Správce dinosauřího parku! V ní nám náš přítel Dan Jameson popíše, co se mu za týden přihodilo na ostrově plném prehistorických zvířat...

Bitva dvou dinosaurů v parku

Nestává se nám příliš často, že bychom od sebe museli oddělit dvě zvířata, natož ještě zuřivě bojující. Nedávný případ se dvěma agresivními Protoceratopsy, samci bojujícími o nové teritorium, byl vcelku výjimečný. Navíc jsou nyní zvířata rozdělena, jejich výběhy jsou od sebe navíc vzdáleny více, než byla potřeba. S jedním Protoceratopsem ale nastal další závažný problém. A stejně jak s malým, ale inteligentním dravým dinosaurem, který se s ním překvapivě utkal. Byl to Troodon... Všechno to začalo v pondělí odpoledne. Samozřejmě jsme v parku slavili Velikonoce! Hledali jsme čokoládová vajíčka a další dobroty, ukryté v lesíku poblíž hlavní budovy. Všechny je tam ukryl Oliver. Nebylo snadné některé najít. Ne všichni mí kolegové jsou dobrými šplhači po stromech, no, nejvíce čokoládových vajíček bylo umístěno ve větvích stromů. Zabralo nám téměř dvě hodiny, než jsme je všechna našli. Nesměl jsem však opomenout mé správcovské povinnosti, a krmení zvířat patří k nejdůležitější práci. Šel jsem tedy nakrmit podivuhodného pravěkého ještěra zvaného Cryptolacerta, jehož Oliver přivezl na ostrov už asi před rokem a tři čtvrtě. Když tu jsem uslyšel strašlivý křik! "Výběh Troodonů je prázdný, ne!!!" křičel kdosi, a ten kdosi byl Jamie Roberts. Přijali jsme ho teprve před měsícem, ale je pravda, že zkušenosti s krmením zvířat už měl z doby, kdy chodil na vysokou školu. Nemohl jsem tomu uvěřit! Některá z nejhrozivějších zvířat ostrova unikla jen proto, že Jamie zapomněl zavřít ohradu výběhu, když z něj odcházel. Nejprve jsem mu vynadal. Neměl totiž do výběhu co chodit, Troodony přece krmíme ze speciálního stupínku vedoucího podél plotu. Maso se jim do výběhu hází, nemá se jim donést až pod nos! Jamie se skoro rozbrečel. Musel jsem toho nechat a svolat pohotovost. Prvního Troodona jsme našli brzy. Šmejdil v okolí hlavní budovy. Tam si zrovna na svačinu zašel Oliver. Lepšího člověka Troodon potkat nemohl. Okamžitě na něj zaútočil, ale Oliver si ho díky svým bystrým smyslům ve chvíli všiml, proskočil oknem do budovy, utíkal do skladiště zbraní, popadl síťovou pušku a pak zase v rychlosti vyběhl ven. Troodon, hledající cestu, jak by se k Oliverovi dostal, byl pořádně překvapený, když se náhle ocitl v síti! Oliver vystřelil, aniž by si ho Troodon vůbec všiml. Popravdě, toto bych od Olivera nečekal. Je ale pravda, že je mimořádně zdatný. Možná proto přežil všechny ty výpravy, mnohdy neúspěšné, na Isle of Die...

Druhý Troodon byl po chvíli spatřen ve výběhu starého Protoceratopse. Když jsem já, Oliver, dva rangeři a Jamie k ohradě přiběhli, spatřili jsme něco, co se skoro podobalo slavného zkamenělému souboji mezi Velociraptorem a Protoceratopsem. Ta zkamenělina byla nalezena v 60. letech minulého století a je naprosto unikátní, jelikož se jedná o jedinou zkamenělinu dinosaurů, kteří při probíhajícím boji byli zasypáni pískem a pohřbeni na miliony let do té doby, než je paleontologové nalezli. V našem případě to bylo ještě dramatičtější. Troodon spatřil pasoucího se Triceratopse, skočil na hřbet, ale Protoceratops jej rychlým pohybem těla shodil a do břicha mu vrazil svou těžkou hlavou. Troodon odletěl o půl metru a zuřivý býložravec po něm nebojácně vyběhl. Z posledních sil se Troodon vztyčil a jen taktak uskočil Protoceratopsovi, a opět mu skončil na zádech. Býložravec jej znovu shodil a zase mu dál ránu. Silný zobák Troodonovi zlomil nohu. V tu chvíli jsme zasáhli my! Rangeři nejdříve Protoceratopse zasáhli uspávadly, poté jej nahnali do rohu ohrady, a my ostatní se postarali o Troodona. Nejevil o nás nejmenší zájem, i když při prvním dotyku jeho těla sebou vylekaně trhnul. Zbytek byl lehký. Troodon byl převezen do veterinární kliniky a ošetřen. Rána nebyla tak vážná, ale pro zvíře musela být nesmírně bolestivá. Dinosaurus je stále v pozorovací ohradě. První dva dny odmítal žrát a pouze pil, až ve středu se pustil do fláku vepřového. Ale podle veterináře bude nakonec v pořádku... Já jistě také, ale nebyla to tato bitka, co mě tak šokovalo. Dnes ráno mi Oliver řekl, že z Isle of Die přiveze Tyrannosaura Rexe. Strašlivě jsem se polekal a každému jsem tuto novinku vyzvonil. Až poté jsem si uvědomil, že to byl apríl. Takhle mě tedy Oliver strašit nemusel! I když stejně nikdy nevíte, zda to v hloubi nemyslí vážně...

Další dubnovou část Správce dinosauřího parku očekávejte zase za týden! Kdo ví, co se do té doby v parku přihodí...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější