pátek 18. prosince 2015

Správce dinosauřího parku - Příprava na svátky

Pomalu se blížíme k Vánocům, a stejně tak naši hrdinové z Tedova ostrova v Pacifickém oceánu, kteří jsou však na rozdíl od nás denně obklopeni množstvím zvířat, jež po miliony let nikdo neviděl... Co správce Dan zažil a co jej čeká?

Příprava na svátky

V Dinosauřím parku vládne Vánoční atmosféra. Už jsem si zvykl na to, že nesněží, a že se nad ostrovem vytvářejí mračna přinášející s sebou prudký déšť. S hodinovými přestávkami prší už několik dnů. Množství vody vymílá prašné cesty, tvoří v nich prohlubně a kola jeepů se v nich občas zaseknou natolik, že musí řidič vynaložit mnoho sil k tomu, aby mohl dále pokračovat. Pokud však prší slabě, nikomu to nevadí. Chlapi vyzdobili hlavní budovu. Uprostřed se nachází velká socha Santy Clause (dobrá, pro mě je to Father Christmas, vzhledem k tomu, odkud jsem). Některým nejmenovaným osobám, jako především našemu přírodovědci-dobrodruhovi, který neustále loví další pravěká zvířata, však vadí jakási mlčenlivost toho modelu. Při obědě dnes někdo navrhl, abych Santův smích předstíral sám. Postavil jsem se proti tomu tvrdě a ostře reagoval na všechny vtípky bláznivého Olivera Marshe. Uražen jsem pak cestoval po mokré pěšině zpět do svého skromného stavení. V něm mě uvítal Dino, což nebylo moc příjemné. Jak se dostal ze svého výběhu? Brzy se ukázalo, že sesuv půdy strhl část plotu a dinosaur tedy utekl. Nemusím se rozepisovat o tom, kdo výběh spravoval. Větší problémy nastaly, když včera odpoledne při silné bouřce spadla část ohrady tvora, jenž by se jen tak po ostrově potulovat neměl-Erythrosucha Erica. Dlouho jsme s ním neměli žádné potíže, ale ty teď mohou nastat. Eric příležitosti obyčejně využil, ale pozornost místních krmičů a ošetřovatelů nakonec vedla k odchytu a přemístění Erica do pozorovacího kotce. S několika dobrovolníky jsem dnes výběh opravoval, ale prudký liják nám bránil v dokončení opravy. Je to tak frustrující. Do Vánoc zbývá jen pár dnů a my máme zase plné ruce práce! Oliver si mezitím peče cukroví, plánuje další výpravy, píše si nesčetné množství poznámek a nezajímá se o naší práci. Všechny ty jeho naschvály jsem mu chtěl vrátit, a tak jsem se rozhodl, že po propásnutí této šance o Halloweenu mu připravím malé překvapení právě teď, před Vánoci. Koneckonců, zítra Oliver odlétá zpět do Británie (no, bude to dlouhá cesta, kterou mu nezávidím), takže jsem se na něj připravil dnes odpoledne. Krátce po obědě Oliver přiběhl do mého domku se zprávou, že má ve svém stavení cosi podivného na podlaze. S nadšením jsem jej tam následoval, abych viděl jeho reakci, ale byla to naivní představa. Jakmile jsem vešel, to cosi vybuchlo a já se příšerně polekal. Nastavil jsem mu tam totiž menší výbušninu a chtěl jej trochu vystrašit, ale nakonec jsem vystrašil sám sebe... Tak věci někdy chodí...

Během Vánočních prázdnin však nebudu přemýšlet o naschválech, jež bych Oliverovi vyvedl. Budu se spíše soustředit na Vánoce samotné. Většina z pracovníků z ostrova po dlouhé době odletí a já tu zbydu jen se čtyřmi lidmi. Jsou mezi nimi tři rangeři, takže o únik nebezpečných tvorů nemám strach. Krmení živočichů ovšem budeme muset zvládnout jen ve dvou-pomůže mi mladý ošetřovatel Nick. Jinak jsou Vánoce takřka všude, kam se podíváte. Dnes jsem si šel prohlédnout našeho Abrictosaura s účelem zjistit, jak se mu daří. Nějaký opravdu velmi inteligentní člověk mu však přes krk natáhl obojek s rolničkou a na hlavu připevnil Santovu čepici. Má reakce byla nepopsatelná. Můj výraz musel být pln naštvání. Bál bych se sám sebe, kdybych se v tu chvíli viděl. Některým pracovníkům prý chybí v parku jmelí (nevím, proč?!), tak si pověsili nad dveře jídelny "salát". Nebyl to však "salát" jako takový, byla to jedna jedovatá rostlina. Teď už na místě nevisí, někdo ji sundal, a jsem za to rád, neboť přiblížíte-li se k listům této bylinky, něco Vás začne neuvěřitelně silně štípat v očích. Na Vánoce na ostrově se však již velmi těším... Jen pár dnů, a jsou tu! A být při nich obklopen tak krásnými zvířatÿ je pro mne jakožto správce Dinosauřího parku obrovská výsada!

Snad se Vám tato část Správce dinosauřího parku líbila, pokud ano, komentujte! Co se Danu Jamesonovi a několika dalším pracovníkům parku přihodí při Vánočních svátcích? O tom za týden...

2 komentáře:

Bleskobleska řekl(a)...

Nemůžu se dočkat dalšího dílu :)

dinosaurss řekl(a)...

Velmi dobré!!

Okomentovat

Nejčtenější