pátek 25. prosince 2015

Správce dinosauřího parku - Nezvyklý Štědrý večer

Opravdu doufám, že jste Vám všem líbil včerejší Štědrý den, a že se každému z Vás splnilo alespoň jedno Vánoční přání... Štědrý den prožili také naši přátelé z Dinosauřího parku, včetně správce Dana Jamesona, který Vám nyní své včerejší zážitky popíše...

Nezvyklý Štědrý večer

Nejprve byla nad ostrovem mlha. Probudil jsem se v devět hodin ráno a uvědomil si, že nejkrásnější den v roce, Štědrý den, je tu! Vstal jsem a v županu jsem vyšel ven z domu. Všude bylo ticho. Šel jsem do hlavní budovy, kde mne čekalo malé překvapení. Všichni už byli na nohou. Chystali se na velkou Vánoční oslavu. Tento týden jsme na ostrově jen já, ošetřovatel Nick a tři rangeři, chystat štědrovečerní večeři tedy nebylo nic těžkého. Někdo však musel obstarat ryby, a tím někým jsem se stal já. Vyšel jsem na východní pláž, stejně tak se už na východě objevilo slunce-mlha držící se nad ostrovem pomalu ustoupila. Užíval jsem si kouzelné počasí, oteplující se vzduch a hejna malých ptakoještěrů, dost možná Pterodactylů či Rhamphorhynchů, poletujících po obloze. Po chvíli jsem chytil první rybku-byl to sleď. Na pláži jsem strávil ještě několik desítek minut, až jsem nakonec ulovil další dva sledě, poté jsem se vrátil do hlavní budovy. Nick ryby okamžitě připravil a začal péci. Rangeři měli mezitím docela napilno. Sám jsem tím byl docela zaskočen, když mi Nick řekl, co mají na práci. Erythrosuchus Eric totiž prorazil vchod pozorovacího kotce, do něhož jsme jej minulý týden umístili. Mohl tedy ohrozit bezpečí všech lidí i zvířat v parku! Eric se naštěstí z ohrady jaksi nedostal, a to doslova, protože zkrátka vnikl do jiné, a rangeři ho v ní zavřeli. Když jsem na místo doběhl (bylo to krátce před polednem), bylo již vše v pořádku. "Tak to bylo za pět minut dvanáct," pomyslel jsem si. Odpoledne jsem šel s Nickem nakrmit všechna zvířata speciální stravou. Býložravci dostávali ovoce, jako například pomeranče, banány či mandarinky, zatímco masožravci si pochutnali na rybách. Naši svěřenci byli přitom docela v klidu, snad vnímali tu krásnou Vánoční atmosféru...

Štědrý večer byl skutečně nezvyklý. Oslavili jsme jej tak říkajíc "v rodinném kruhu". Leptoceratops Dino byl u večeře s námi, byl skutečně nadšený z velkého grapefruitu, který dostal k jídlu. My ostatní jsme se najedli nalovených ryb a pečiva. K bramborovému salátu nebo typickému britskému krocanovi s nádivkou to sice mělo daleko, ale vše chutnalo znamenitě. Po deváté večer jsme postavili Vánoční stromeček. Musím uznale vyjádřit, že mí přátelé mne překvapili-v pondělí totiž objednali borovičku (pravděpodobně ze Severní Ameriky), ta přiletěla vrtulníkem ve středu a včera jsme ji tedy ozdobili. Dnes ráno jsme se sešli u stromečku a nalezli pod ním několik dárků. Opravdu neuvěřitelným dárkem však pro nás byla SMS zpráva od Charlese, tvrdící: "Clark nám prý do konce prosince pošle všechny slíbené peníze. Nic tedy není ztraceno. Veselý zbytek svátků." Z takové novinky jsme se všichni radovali. Během prosince nám finance docházely, už jsme se báli, že zvířata budou hladovět, neboť nebylo peněz na nákup krmiva. Nyní se to však mění... Zbytek týmu se vrátí během následujícího týdne, ačkoliv Oliver i Charles asi Nový rok oslaví doma... Nemohu se však dočkat dalších zážitků při péči o prehistorická zvířata, nebudou-li tedy děsivé...

Další část Správce dinosauřího parku, která bude již novoroční, by se zde měla objevit zase za týden!

1 komentář:

Okomentovat

Nejčtenější