neděle 29. prosince 2013

Soutěž Dinosauři 2013

Jak někteří z Vás určitě vědí, i tento rok tu na jeho samém konci nesmí chybět Soutěž Dinosauři 2013. Stejně jako u předchozích takových soutěží, tedy u Novoroční soutěže, Soutěže Dinosauři 2011 a Soutěže Dinosauři 2012, i tady bude 20 otázek. Každá správně zodpovězená otázka znamená jeden bod. Maximálně jich tedy můžete nasbírat 20. Minulý rok zde byla ještě bonusová otázka, ale dnes jsem se rozhodl ji vynechat. Nejraději bych byl, kdyby jste mi odpovědi zaslali na e-mail haasvojt@volny.cz, protože ale asi nemohu něco takového požadovat úplně ode všech, je povoleno psát odpovědi i do komentářů (pokud se Vám komentář vyhodnotí jako spam, nezoufejte, i tak se dostane ke mě do administrace a já si ho přečtu). Pokud však napíšete e-mail, nezapomeňte napsat do komentářů, že se hlásíte a z jakého e-mailu odpovědi dostanu. Můžete také napsat, jaké prehistorické zvíře byste chtěli na diplom. To by mělo být vše, zda-li se přihlásíte, budu moc rád. Teď jen již hodně štěstí...

1. Kde se nachází proslulé Messelské souvrství a čím je tak významné?

2. Do které čeledě řadíme savce rodu Diadiaphorus?

3. Napište jméno geologické periody, ve které žil Didolodus.

4. Kdy se na Zemi poprvé objevili ankylosauridi a které nalezené rody patří prozatím mezi nejstarší?

5. V Německu žil v době pozdního Triasu živočich, jenž dorůstal délky přibližně 1 metru. Tělo měl pokryt krunýřem jako želva, ale mezi tyto tvory nepatřil. Řadíme jej do čeledi, která je pojmenována podle tohoto rodu. Měl bezzubé čelisti. Hlava tohoto tvora byla doslova hranatá. Napište jméno plaza...

6. Co byl zač "berezovský mamut"?

7. Napište pět libovolných druhů tyranosauridů.

8. Jak velké rozpětí křídel měl ptakoještěr rodu Pteranodon?

9. Podle čeho byla pojmenována Laellynasaura?

10. Byl Acrocanthosaurus větší než T-Rex?

11. V jakém roce došlo k objevu zachovalé kostry Allosaura, který byl nazván Big Al?

12. Druhohory byly věkem nejen plazů, ale i amonitů. Je to pravda?

13. V jakém státě byl nalezen Heterodontosaurus?

14. Co znamená jméno "Einiosaurus"?

15. Napište, co se nachází na obrázku:





16. V tomto roce došlo k objevu tyranosaurida, který žil před asi 80 miliony lety v Utahu. Jeho jméno v překladu z latiny do češtiny znamená "král násilí". Autorem popisu je paleontolog Mark Loew. Znáte jméno živočicha?

17. Tento rok byla také nalezena fantastická zkamenělina, která dokazovala, že temnospondyl rodu Broomistega a terapsid rodu Thrinaxodon skončili před smrtí ve stejné jámě. Proč se tak ale stalo?

18. Je Kretzoiarctos beatrix pradávný druh pandy?

19. Napište, jaké délky dosahoval Montanoceratops.

20. Napište jména alespoň dvou televizních filmů nebo seriálů, ve kterých se objevil Gorgonopsid.

Doufám, že se Vás zúčastní co nejvíce. Za každého budu rád... Ještě jednou mnoho štěstí!

12 komentářů:

martinoraptor řekl(a)...

Super, zapiš si mě. Pošlu ti to z e - mailu: marty.m293@gmail.com

martinoraptor řekl(a)...

Pokud vůbec dostanu nějaký diplom, nechám výběr obrázku na tobě.

HAAS řekl(a)...

Prosímvás, já to tam zapomněl napsat, kdo mi bude posílat e-mail, napište ty odpovědi normálně do zprávy, protože textové přílohy já neotevřu.

martinoraptor řekl(a)...

Mám ti to teda poslat ještě jednou normálně ve zprávě?

martinoraptor řekl(a)...

Už nic, už jsem sepodíval na e - mail.

dinosaurss řekl(a)...

Hlásím se :-D

dinosaurss řekl(a)...

Jo a na diplom bych chtěl nějaký obrázek, na kterém bude Ornithocheirus. :-)

Antroz T6 řekl(a)...

Hlásím se, sice budu mít nejnižší počet bodů, ale to je jedno :D

Antroz T6 řekl(a)...

[8]: Jo, a na diplom bych chtěl nějaké zvíře z australské Megafauny. :)

martinoraptor řekl(a)...

[8]: Nejnižší počet bodů budu mít já.

deinonych řekl(a)...

Na diplom mi něco vyber.

HAAS řekl(a)...

Nyní uzavírka soutěže! Nikdo další již bohužel nemá právo se přihlásit.

Okomentovat

Nejčtenější