neděle 7. července 2013

Pravěké safari-Do Mongolska za Křídy (2/3)


Pravěké safari-Do Mongolska za Křídy-část druhá:
Rychle jsem se otočil a stanul tváří v tvář tomu zvířeti. Viděl jsem jen hlavu, čouhající z keře. Tlama byla malá, trošku zkrvavená a zuby byly malé, avšak ostré. Byl to Velociraptor! Než jsem si to stačil uvědomit, zmizel a pak jsem jej viděl utíkat tím směrem, kudy uteklo celé stádo Saurolophů. Po dalších členech smečky ani stopy. Opatrně jsem se zvedl, přichystal si kameru a stopoval Velociraptora. Ten mne zavedl až do pouště, kde jsem konečně spatřil celou smečku. Jeden stádo zjevně rozehnal a ostatní počkali v poušti. Smečka raptorů skolila starého Saurolopha a požírala ho. Ten pohled byl naprostou fantazií. Okamžitě jsem to začal natáčet. Byl jsem na místě snad dvacet minut, když se z ničeho nic z daleka ozval mohutný řev. Raptoři zpozorněli a jeden z nich vystoupil napřed. Řev se ozval znovu. Smečka, až na onoho jedince, začala utíkat zase zpátky k jezeru. Potom jsem uslyšel troubit Saurolophy. Celé stádo se hnalo pouští zpět. Neotálel jsem a v rychlosti se vydal za Velociraptory. Jen co jsem doběhl k napajedlu, spatřil jsem raptory mizet v lese. Nemohl jsem je přece jen tak ztratit z očí a hned jsem zaběhl do džungle. Tady jakoby zavládl klid. Od jezera nešel žádný hluk, slyšel jsem jen takřka nepatrné šustění listů. Občas praskla nějaká ta větvička, ale z toho jsem si nedělal těžkou hlavu. Posadil jsem se na padlý kmen nějakého cykasu, abych měl větší šanci spatřit smečku raptorů. Doufal jsem, že se schovali někde tady. Jenže má úvaha se brzy ukázala jako špatná. Ta zvířata mi prostě zmizela. Věděl jsem, že večer se blíží. Bylo by určitě lepší vrátit se k jezeru a rozbít si tam stan. Tak bych však mohl učinit kdykoliv. Raptoři se skryli někde hluboko v lese a mě nezbývalo nic jiného, než tam jít za nimi...


Pak se zase ozval řev. Stromy se začaly rychle a plynule pohybovat. Džunglí se řítil nějaký kolos. Viděl jsem hejno pravěkých ptáků, kteří se s varovným křikem zvedli z větví stromů a odletěli, jak jen nejrychleji mohli. Šlo o řev z pouště. Jeden strom se nakonec zřítil a to způsobilo poplach. Vylétlo další hejno ptáků. Nevěděl jsem, co mám dělat. Byl jsem naprosto zděšen. První, co mě napadlo, bylo schovat se někde za kapradinami. Vylézt na strom nepřipadalo v úvahu. Až poté jsem uviděl dutý kmen, kterým bych snadno prolezl. Schoval jsem se rovnou v jeho středu. V poslední chvíli. Ten obří tvor totiž dorazil na místo. Jeho dupot mě velice zneklidňoval. Nemohl jsem ale odolat tomu, abych zjistil, o co se jedná. Vystrčil jsem hlavu z kmenu a uviděl obrovské, dvanáctimetrové tělo dravce. Udělal jsem ale špatně, protože když jsem se snažil znovu se schovat, přelomil jsem velkou větev. Dravec si mě všiml a jeho hlava se poamlu blížila k té mé...

Zda-li se Jack dostal z prehistorického Mongolska bez jakéhokoliv zranění a jestli se mu podařilo znovuobjevit smečku raptorů se dozvíte v příští části, která přibyde během příštího týdne...

2 komentáře:

Stringer řekl(a)...

Učite bolo.

Antroz T6 řekl(a)...

krása! nádhera!! jinak se omlouvám, že jsem nepsal komentáře na tvůj blog, chvíli jsem nemohl k pc, a pak jsem bohužel zapomněl...      ... pořád mám pocit, jako kdybych zapomněl na pravěké safari a musel na tvůj blog a napsat do něj... :D :/

Okomentovat

Nejčtenější