sobota 19. června 2021

Který pravěký tvor to je? Týden 16. - Výsledek

A máme tu sobotní večer - stejně horký, jako večery na území střední a západní Evropy v období triasu, kdy žila i "hvězda" 16. týdne kvízu "Který pravěký tvor to je?". Napínal jsem Vás jistě velmi dlouho, a některé jsem možná i zmátl. A jako vždy, mnul jsem si potěšením ruce, když jsem na výsledek té manipulace pohlížel... No, tak to možná úplně nebylo, protože jsem měl celý týden nabitý program a na blog jsem ani nechodil. Každopádně, už to nebudu dál protahovat, zde je výsledek...

Podle první nápovědy žil tento tvor na území Německa v pozdním triasu. Podle nápovědy druhé byl dinosaurem z kladu Sauropodomorpha. Třetí nápověda tvrdila, že se kdysi předpokládalo, že byl tento dinosaurus relativně malý, avšak podle pozdějších odhadů měl v dospělosti okolo 6,5 metru na délku. A konečně podle nápovědy čtvrté tohoto dinosaura nalezl v roce 1973 geolog a paleontolog Eberhard Fraas. Tím už se jednoznačně potvrdilo, že to byla...

Efraasia!


2 komentáře:

Kuzuri řekl(a)...

No, a vypadá to, že tu máme chybu... Takhle to prostě dopadá, když se snažíte do života, kdy se musíte věnovat x dalším věcem, vtěsnat svůj blog v době, kdy upřímně na ostatní věci čas není. Eberhard Fraas to zvíře objevil v roce 1912, a konkrétně se jednalo o dva exempláře. Za to se omlouvám, moje chyba. Ale je to jen chyba (ač docela velká) v letopočtu.

Sorry. :P

Martinoraptor řekl(a)...

Ok. Toho teda opravdu moc neznám. To jméno mi sice zní nějak povědomě, tak jsem na něho už asi někde párkrát narazil, ale jinak...

Okomentovat

Nejčtenější