pátek 22. února 2019

Obrázek týdne 22. 2. 2019

Je tu další pátek, což znamená další Obrázek týdne! Jen tak jsem před chvílí surfoval po internetu a našel tento obrázek, který jsem ještě na blog nedal... Moc se mi líbí, takže jej přidávám. Co víc bych měl dodávat?


Popisek k obrázku: Pobřeží havajského ostrova Kaua'i před 5000 lety. Rodinka velkých nelétavých hus moa-nalo se prochází po pláži. Samice zrovna našla něco k snědku a jedno z jejích mláďat si už dává do zobáku. Ostatní dvě se mezitím hašteří mezi sebou, zatímco samec obezřetně přejíždí očima po okolí. Bude trvat ještě několik tisíciletí, než až sedmikilogramová husa moa-nalo navždy zmizí z Havajských ostrovů. Až na ostrovy přijede James Cook, bude druh už dávno zaniklý a věda se o nich dozví až v 80. letech 20. století.

Moa-nalo je podle mne skutečně velice zajímavým druhem ptáka. Název znamená v překladu z havajštiny "ztacené ptactvo". Mezi moa-nalo patřily celkem čtyři druhy těchto hus, řadící se do třech rodů. Možná o nich někdy v budoucnu napíši... Zítra začnu psát další kapitolu Lovců kryptidů.

Pokud jste zatím nenavštívili můj blog věnující se pouze příběhu o Nastasyii Savinně a Samu Weberovi, odkaz zde: https://nastasyasavinna-and-samweber.blogspot.com/. Další část příběhu přibude asi o víkendu... Jde o první spin-off Lovců kryptidů, příběh se odehrává asi dva týdny po událostech z kapitoly Pierrova pomsta, kterou jsem dopsal minulou sobotu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější