pátek 20. října 2017

Správce dinosauřího parku - Šavlozubá veverka

Je na čase vrátit se do Dinosauřího parku za správcem Danem, který nás informuje o tom, co nového se za poslední týden přihodilo...

Šavlozubá veverka

S Macrauchenií to není tak jednoduché, jak jsem doufal. Kick stačil v sobotu kopnout jednoho ošetřovatele do hrudi tak silně, že musel být odvezen do nemocnice. V neděli jsme ho uspali, abychom si jej znovu prohlédli a dali mu očkování. Když se uspávací šipka dotkla jeho těla, začal Kick skákat doslova jako splašený kůň. Viděl jsem různé animace Macrauchenií, ale tohle bylo něco úplně jiného, vůbec se to s tím nedá srovnávat. A mezitím, že srovnávat Macrauchenii se splašeným mustangem také nebude vhodné, uvážím-li, jak vysoké skoky to byly. Opravdu neuvěřitelné, tahle zvířata dokáží vždycky překvapit. Jediné kopnutí do plotu stačilo k tomu, aby kopýtko tohoto pravěkého býložravce prokoplo dřevěnou tyčku. Všichni jsme na to s údivem hleděli. Očkování však Kick nakonec dostal, a věřím, že poté, co se probral, uvědomil si, že jsme mu chtěli jen pomoci. I když to asi pravda není. Nicméně Kick si zvyká. I když není vhodné vstupovat do jeho výběhu sám. V pondělí jsem totiž dostal zprávu od zraněného ošetřovatele. Nejen, že musel podstoupit nějakou operaci (bohužel si už nepamatuji, jakých kostí žeber), zároveň mi však vynadal a podal výpověď. Odeslal jsem mu svou zprávu, ve které jsem sám sebe obhajoval: "Přivést to zvíře byl Oliverův nápad!" On mi v úterý odepsal: "Drzoune." Tak to jsem tedy urazil! Zvíře přivezl Oliver a nějaký ošetřovatel mi za něj vynadá! Copak já můžu, že Oliver neustále vozí zvířata, která jsou člověku nebezpečná? Měl jsem sto chutí se zavřít ve svém domku, a třeba deset dní z něho nevyjít! Ale nemohl jsem, neboť jsem celé úterý musel dohlížet na stěhování akvária, v němž žijí naši belemniti. Večer jsem pak s jedním veterinářem prohlížel mláďata pravěkých leguánů a ještě jsme zjistili, že jedna samice Testudo atlas nakladla vajíčka. Je skvělé mít další snůšku, ale vzhledem k tomu, že ji nakladla v části terária, která není zrovna přiměřeně vyhřívána (nebylo to tak vždy, může za to špatná technika, k poruše došlo asi před měsícem, nicméně brzy to opravíme), museli jsme vejce posbírat a přenést do inkubátoru. Dnes v osm ráno jsem byl na veterině a řekli mi, že vejce želvy jsou v naprostém pořádku. Teď už zbývá jen čekat a čekat, než se v našem parku narodí další generace největších suchozemských želv všech dob...

Oliver si asi s hledáním nových zvířecích druhů na Isle of Die a jejich následným přesunem do parku nedá pokoj. Jeho středeční výprava na Isle of Die skončila takřka fiskem, když byl jeden člen týmu napaden smečkou divokých Troodonů. Bylo mu rozdrápáno stehno, pokousána ruka, poškrábáno břicho, skončil s kousancem na čele, švihnutí Troodoního ocasu způsobilo dlouhé krvácení z nosu, k tomu přibyly pohmožděniny a zjištění, že kvůli kousnutí se do jeho těla dostala infekce. A pak se náhle porouchal motor helikoptéry. Oliver a jeho pět kolegů se snažili zkroušeného chlapíka zachránit, zatímco blouznil v horečce během horké tropické noci. Tým byl utábořen na planince vystupující z lesa na samém jihu ostrova. Právě zde žijí Velociraptoři, které pochopitelně chlápkovo sténání přilákalo. Oliver měl co dělat, aby pobíhal z jedné části planinky na druhou a klaksonem Velociraptory zastrašoval. Později to už nestačilo a ke slovu přišla raketová pistole, to bylo tak v pět hodin ráno (již ve čtvrtek) a nakonec tedy Oliver nenažrané raptory zahnal. Pak při ranní procházce lesem (samozřejmě vybaven puškou) zahlédl podivného savce. Hned poznal, že to je Cronopio, tzv. "šavlozubá veverka". Toto zvíře žilo před 99 miliony let v Argentině pod nohama gigantickým dinosaurů. Nápadně se podobá zubaté veverce z Doby ledové, a Oliver neodolal a pokusil se Cronopia chytit. Pokus byl úspěšný, nicméně prokousnutý prst Oliverovi celou akci dodnes připomíná. Potkal jsem ho dnes ráno u snídaně a vyprávěl o tom řadu vtipů. Konečně tedy nevtipkuje o mně, tedy prozatím! Nicméně Oliver je zde a ostatní také, trochu jsem předběhl. Je tedy čas na zakončení příběhu: nakonec byl motor vrtulníku nastartován a tým se včera odpoledne vrátil do Dinosauřího parku. Zraněný muž je už v pořádku, i když musí odpočívat. Cronopio byl ubytován v prostorné kleci v Oliverově zahradě. Brzy mu však bude vystaven speciální výběh. Materiál na stavbu nám dojde dnes odpoledne...

Snad s Cronopiem nebudou žádné problémy! Pokračování za týden...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější