pátek 30. června 2017

Správce dinosauřího parku - Mravenčí kousnutí a letní monzun

Poslední červnový den pro nás všechny znamená velkou úlevu, přicházejí prázdniny a já jen doufám, že si je užijete ve zdraví! Zato Dan Jameson, správce Dinosauřího parku, má pořád spoustu práce... Tak se podívejme, co ho v uplynulém týdnu potkalo!

Mravenčí kousnutí a letní monzun

V sobotu se Oliver konečně vrátil z Isle of Die se slíbeným dárečkem. Z toho malého mravenečka, kterého mi sliboval, se nakonec vyklubal pořádný gigant. Prý je to největší kdy žijící mravenec a jmenuje se Titanomyrma. Oliver mi s očividnou zábavou vysvětloval, proč se jmenuje Titanomyrma, tedy proč první polovina jeho jména odkazuje na řeckého titána. Pak mi ještě řekl, ať si vzpomenu na všechny Titanosaury. Tak takhle je to! Nechat se takhle doběhnout! Titanomyrma není žádný malý mraveneček, jak jsem doufal. Samečci mají délku těla 6 centimetrů a samičky s křídly dokonce 13 centimetrů! No, co se dá dělat, nevypadají zase tak nebezpečně. Přemístil jsem je tedy do insektária, které bylo dosud domovem pouze pro Arthropleuru a našeho nezbedného pavouka Mesothele. V pondělí jsem šel nové přírůstky obhlédnout. Vytvářejí novou kolonii (Oliver odchytil řadu jedinců). Vkročil jsem do jejich části insektária, abych jim přinesl myší holátko k snídani, ale oni se vrhli po mě! Tedy alespoň dva vojáci s kusadly tak velkými, že byste vzali roha po letmém zahlédnutí jejich zakřivených částí. Jeden mě prolezl kalhotami (dodnes se třepu, když si na to vzpomenu!), vylezl mi až na záda a pořádně mě tam kousl. Druhý se odvážil pouze na mé chodidlo, ale učinil mi dvě silná kousnutí. Pak odběhl. Toho, který se pořádně zakousl do zad, jsem musel plácnutím odehnat, až spadl na zem. Pak jsem okolí jejich hnízda opustil. Rány pořádně pálily, tihle velcí mravenci mají asi dost kyseliny mravenčí. Raději jsem s tím šel na vyšetření na veterinu, kde si ze mě jen utahovali a říkali, ať jdu k lidskému lékaři (to se jim lehce řekne, když je Jeffrey nemocný a stoná doma, na západním pobřeží Austrálie). Také mi vysvětlovali, že prý se nemám čeho bát, ale já trval na tom, ať jejich kyseliny prozkoumají. Učinili tak teprve včera. Mě se na zádech vyrazila vyrážka, doslova. Ale myslím, že to není z toho mravenčího kousnutí, protože kousnuté chodidlo mám v pořádku. Spíše to bude tou změnou počasí. Ne, myslím, že to bude spíše tím Megalancosauřím podrápáním. Jo, k tomu došlo včera. Nebo že by to snad bylo od těch Giganotosauřích slin, co na mě z výšky pěti metrů padaly před Giganotosauří ohradou předevčírem? Možná, že má v tlamě nějaké bakterie, které s mou kůží nepěkně reagují. Nebo je taky možné, že mi Oliver nacpal do pyžama nějaký prášek, který se dostává do kůže a pak vybuchuje, ale o tom silně pochybuji. Jestli ale zjistím, že za to může Oliver, tak se tedy urazím! To můžu slíbit...

S létem přicházejí do parku deště. V úterý jižní pobřeží zasáhly silné větry. Všichni jsme je pocítili. Bylo to hrozné. Netrvalo to ani den, a všichni se skrývali ve svých domovech, aby nemuseli venku čelit tak strašlivému nepříteli. S větry přišly prudké deště, které během jediného dne postoupy až na sever ostrova a nevynechaly jediný palec země. Má zahrada se proměnila v močál. Vítr stále sílí a nyní, v pátek, dosahuje takových rychlostí, že se někteří meteorologové na ostově obávají nejhoršího: příchodu tornáda. Ale zatím to není potvrzeno a já osobně si myslím, že žádné tornádo nás nečeká. Oliver dnes ráno vyrazil na Isle of Die na lodi, ale po hodině se vrátil (k mé ohromné legraci) celý mokrý a informoval nás o tom, že moře je šíleně rozbouřené. Ani letecká doprava nepřipadá v tomto hrozném počasí v úvahu. To ale znamená, že jsme na ostrově opět na dobu neurčitou uvězněni. A zásob ubývá. Dalším problémem je, že v červenci se spousta z mých kolegů pravidelně vydává zpět domů či na dovolené. Pokud deště a silný vítr přetrvají třeba dva, tři týdny, pak to pro ně může být vážný problém. A když se situace nelíbí ani nebojácnému Oliverovi, pak už to něco značí...


Příští, již červencový díl, očekávejte v pátek 7. července! S nadcházejícími prázdninami odstartuji nové projekty, těšte se!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější