pátek 16. června 2017

Správce dinosauřího parku - Dobrodružství v Chile

Jsme už za půlkou měsíce a letní prázdniny se rychle blíží! Čekání na ně si můžeme urychlit přečtením další části Danova týdeníku z Dinosauřího parku! Tak se rychle pusťte do čtení!!!

Dobrodružství v Chile

Tento týden byl nesmírně zajímavý. V pondělí jsem celé odpoledne pozoroval mladého Stethacantha, který rychle roste. Brzy ho budeme muset přemístit do nového akvária. Mezi žraloky sice Stethacanthus není žádný obr, ale mládě přesto nabývá na velikosti. Ještě před nedávnem polykalo malé rybičky, které jsme mu do akvária házeli. Nyní je schopno spořádat i malou oliheň, a do zásoby jsme už koupili spoustu sardinek, kterými ho budeme živit později. Oliver si myslí, že za pár týdnů už bude mladík pojídat platýse. V úterý z výběhu opět unikl Lagosuchus, šlo o stejného sběha, jako minulý týden, tedy toho, který kousl Olivera do ruky. Tentokráte se jej povedlo odchytit přímo v hlavní budově. Dostal se totiž do místnosti s kabely a právě tam, v řídícím středisku, se uvelebil na noc. Asi v jedenáct večer bylo po celé akci, když ho technik našel spát mezi všelijakými přístroji a strašně se vyděsil. Zavolal rangery a ti unaveného sběha chytli. Nevíme, proč tento Lagosuchus neustále utíká, ale Tim si řekl, že to zjistí. Podle něj a podle Olivera je totiž tento jedinec napadán dalším samcem a tak se prostě snaží utéci. Nevím, jaké výsledky Timův výzkum přinesl. Vlastně ani neměl čas se pozorování sám věnovat a přenechal ho jednomu veterináři. A to proto, že jsme středu, čtvrtek i dnešek strávili daleko od Dinosauřího parku, ne na žádném z ostrovů, ale opět v lokaci tak vzdálené, vlastně ještě vzdálenější, než opuštěný atol, který byl naším vězením před dvěma týdny. Zamířili jsme totiž do Chile... Na pobřeží této dlouhé jihoamerické země byla nalezena obrovská tlející mršina Kronosaura. Podle původních odhadů v médiích šlo o giganta, který sprovodil ze světa řadu lidí a poničil mnoho výletních lodí. Snad to měl být ten stejný Kronosaurus, kvůli němuž vznikla Operace Hon na Kronosaura. Ale jak se ukázalo, byl to spíše menší jedinec. S délkou jedenáct metrů šlo o nedospělý exemplář. Změřila ho Chilská přírodovědná společnost. Data nám nechtěla propůjčit do té doby, než jsme uvedli, že jsme z Dinosauřího parku a Kronosauří problém řešíme spolu s Ochránci pravěké zvěře. V Chile se však stalo ještě něco podivuhodného...

Ve středu večer jsme stanuli na té pláži, kam byl Kronosaurus vyplaven. Příliv byl prý kolem čtvrté ráno toho dne tak silný, že jistě jeho mnohatunové tělo na pobřeží vyplavil s nejmenšími problémy. Za zapadajícího slunce se nám dostalo mršinu prozkoumat. Oliver s Timem nalezli pod pravou přední ploutví obrovské parazity, jakési vilejše či co. Já zase našel jakousi mořskou obdobu klíšťat. Byla velikosti obou mých dlaní dohromady a sála krev doslova hltavě i na souši. Při každém nasátí, jež se opakovalo jednou za deset sekund, se jejich těla doslova napumpovala cizí krví. Některá "megaklíšťata" pak ze zad Kronosaura odpadávala. Bylo to děsivé, sledovat jejich maličké nožičky s háčky a mohutná kusadla k přisátí, jak se bezmocně pohybují, zatímco až odpudivě veliký parazit ležel na zádech, tučných díky dlouho trvající snídani. Tim si jedno z nich chytil do malého přenosného akvária. Děsivé... Včera jsme se chtěli k mršině vrátit a získat ještě nějaká data, neboť Oliver by pak do Dinosauřího parku pozval pár vědců a vše jim ukázal. Bylo nám však zakázáno se na pláž vracet. Tak jsme využili situace a vyrazili prozkoumat rozpálené skalnaté vrchy daleko od moře. Oliver si chtěl zajet na hranici Atacamy, ale tam se mi moc nechtělo. Četl jsem nějaký příběh o dvou chlápcích, kteří tam jeli a stihl je masakr (pozn. HAAS, Lovci kryptidů). Daleko od civilizace nás ale i tak čekalo velké překvapení. Stál jsem na vyvýšené skalce a pozoroval krajinu, zatímco se Tim a Oliver zabývali geologií oblasti a sbírali malé kamínky. Pak jsem uslyšel děsný řev. Tak jsem se lekl, že jsem spadl ze srázu. Jak jsem tak padal, chytil jsem se obrovského balvanu, ale strhl jsem ho. Letěl přímo za mnou, ale já se včas vyhnul jeho smrtícímu dopadu. Když jsem tak učinil, vykloubil jsem si ruku, poněvadž jsem se zachytil o kámen orientovaný tak v úhlu 180 stupňů vzhledem k mé ruce. Výsledek byl katastrofální. Musel jsem být odvezen do nemocnice, a myslím, že Oliverovy pokusy napravit zranění učinily situaci jen horší. Když teď tak ležím v nemocnici s již napravenou rukou a zdá se, že mě brzy propustí, posílá mi Oliver obrázek toho, co podle něj vytvořilo ten hrozivý zvuk. Hnízdo malých ptakoještěrů... No, zdá se, že pravěká zvířata se opravdu pomalu a jistě stěhují z Pacifiku na pevninu!

Doufám, že se Vám tato část Správce dinosauřího parku zalíbila... Jak bude vyřešen nastávající konflikt mezi pravěkými zvířaty stěhujícími se vzdušnými i oceánskými proudy z Isle of Die na americkou pevninu? A zasáhnou také oblasti v Austrálii či Asii? Je možné, že Operace Hon na Kronosaura se zase rozjede na plné obrátky? Na to už musí znát odpověď Dan Jameson, takže zase za týden u Správce dinosauřího parku!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější