neděle 21. srpna 2016

Dinosauří Británie

Před miliony let byla Velká Británie královstvím obrovských monster. Byla to doba, kdy Británii vládli dinosauři...






Dinosauří Británie (orig. eng. Dinosaur Britain) je dvoudílný televizní seriál vysílaný poprvé 31. srpna a 1. září 2015 na ITV (nepatří mezi pořady BBC, ale snad Vám zařazení do rubriky nevadí). Zabývá se dinosaury, kteří se během druhohor toulali dnešním Spojeným královstvím, které bylo tehdy po většinu času mnohem blíže k rovníku, než dnes. Tropické bažiny kypěly životem, a v seriálu se objeví někteří známí i méně známí britští dinosauři, od Megalosaura a Iguanodonta, jež byli prvními nalezenými, až po britské raptory. Seriálem provází Ellie Harrison, která je známá především z nedělníku BBC Countryfile (v současnosti je také prezidentkou Gloucestershire Wildlife Trust). Ellie mapuje druhohorní historii Británie spolu s mladým paleontologem Deanem Lomaxem, o kterém jste určitě slyšeli v souvislosti letošních objevů anglických ichtyosaurů, a který je také autorem knihy Dinosaurs of the British Isles. Dean byl také hlavním vědeckým poradcem při natáčení cyklu. Dále se Ellie setkává s dalšími paleontology studujícími dinosaury, mj. s Mikem Bentonem. Mě osobně se také velmi líbily scény s dinosaury putujícími po současné Británii, zejména Londýnem. Mou oblíbenou scénou byl útěk Ellie a Deana před britskými raptory ze Stonehenge (scéna mi připomněla některé napínavé chvíle v Primevalu). Jinak Vás Ellie vezme na místa nálezů dinosaurů, například na Jurské pobřeží (Jurassic Coast) či do šachty, v níž byly objeveny první pozůstatky Megalosaura. Tento seriál Vám musím opravdu doporučit, já sám jej považuji za jeden ze svých nejoblíbenějších. Na DVD v ČR nevyšel (již byl však vysílán kanálem Spektrum), nicméně shlédnout jej můžete v angličtině na YouTube (tak jako já). Pokud máte zájem o Spojené království a především pak jeho poutavou prehistorii, pak je tento seriál pro Vás...

9 komentářů:

Martinoraptor řekl(a)...

Páni, tohle vypadá na hodně zajímavý dokument, rozhodně jsi mě navnadil. Musím si to jít hned sehnat a shlédnout (jen škoda, že jsem o tom nevěděl než jsem napsal ten článek o prehistorii Británie - bylo by to snazší :D )

Bleskobleska řekl(a)...

Špatně to rozhodně nevypadá a Británii díky literatuře a přírodě miluju :3

Leaellynaraptor řekl(a)...

Zajímavý článek.

HAAS řekl(a)...

[3]: Není to levný seriál a rozhodně je naučný. Já jsem za něj velmi rád a považuji ho za jeden ze svých nejoblíbenějších...

Leaellynaraptor řekl(a)...

[4]: Já jsem nechtěl kritizovat to, za kolik peněz je udělaný. (Ignorujme, že WWD měli jen 1 milion liber na natáčení) Ale tak nějak mi to připomíná Primeval, a to až na příběh je také, více méně "líný" (?) seriál, který se trochu snaží vydělat na téma dinosaurů.

HAAS řekl(a)...

[5]: Asi jsi ten seriál neviděl... Podívej se na něj na YouTube. A ještě jedna věc: nesnaží se vydělat na tom, že je na téma dinosaurů. Jestli to chceš napsat takhle, tak je to vzdělávací dvoudílný pořad s pěknými rekonstrukcemi pravěkých zvířat.

Leaellynaraptor řekl(a)...

[6]: Viděl, názor jsem však nezměnil, je mi líto.

Bleskobleska řekl(a)...

U nás to měli za 60 korun. Na jednu stranu by mě osobně vadilo, kdyby někdo knihu, se kterou jsem si dala práci, prodával tak levně, ale zase... proč ne, chudí studenti to uvítají :D

dinosaurss řekl(a)...

Dokument vypadá opravdu moc hezky!! Hodně mě to zaujalo, protože britští dinosauři byli naprosto fascinující.. Už jsem si dokument vyhledal na YT, takže tento dvoudílný dinosauří seriál určitě zhlédnu.

Okomentovat

Nejčtenější