pátek 18. září 2015

Správce dinosauřího parku - Příběh ztracené expedice

Další pátek, další Správce dinosauřího parku! Tímto článkem dosáhla stejnojmenná rubrika již přesně 100 článků, doufám, že se Vám týdeník Dana Jamesona líbí... Tentokrát nás správce informuje o skutečnostech, jež se přihodily dlouho pohřešované expedici...

Příběh ztracené expedice

Jack, takové je jméno jediného přeživšího z expedice, která se před pár týdny ztratila takřka beze stopy na jižním pobřeží Isle of Die. Tento mladý, šestadvacetiletý aplikovaný zoolog téměř položil život za záchranu svých přátel, kteří se přesto z Isle of Die nedostali živí. Hned ke konci minulého pracovního týdne byl převezen do nemocnice ve Francouzské Polynésii, nicméně v úterý se vrátil k nám do parku. Když jsme jej našli, byl vyhladovělý, žíznivý a měl zlomenou ruku, teď je naprosto v pořádku a zranění na něm takřka nelze poznat. Charles se postaral o jeho dočasné ubytování v hlavní budově přímo ve středu ostrova. Když do své nové ubikace Jack mířil, byl velmi zděšen přítomností Troodonů v jedné z ohrad. Podobní dinosauři, raptoři, totiž zbavili života ostatní členy výpravy a Jack si to pamatuje moc dobře. Ve středu ráno jsem přišel Jacka navštívit, donesl jsem mu horké kakao a také nezdravý, ale šťavnatý hamburger, jenž je zhruba ze 70 % složen z tuku, ale i tak se jedná o Jackovo nejoblíbenější jídlo. Jack vše s radostí přijal a společně jsme si dali snídani. Potom mi Jack řekl, co se vlastně stalo. Už krátce po příjezdu na Isle of Die měla prý expedice problémy s vysílačkou, která jednomu chlapíkovi spadla ze skály. Poněvadž byla zcela rozbitá, nemohl tým zavolat do Dinosauřího parku a tak začal tvrdý boj o přežití. Jižní pobřeží je, jak jsme již zjistili, domovem spousty Velociraptorů, se kterými jsme měli tu čest se utkat v děsivém souboji minulý týden. Kromě toho ale jih ostrova obývá i smečka Deinonychů a obrovský spinosaurid, zřejmě Baryonyx nebo Suchomimus (ačkoliv podle Olivera by to mohla být spíše Oxalaia). Nejprve tým fotografoval a natáčel zvířata, jež mu zkřížila cestu, a doufal v to, že po pár dnech přijede na ostrov záchranná výprava. Bohužel se jednoho večera Jack střetl s mladým Deinonychem. Chvíli nevěděl, co dělat, ale výraz dravce byl přímo vražedný, tak se tedy Jack dal na rychlý úprk. Deinonychus jej následoval a Jack jej tak omylem zavedl do tábora. Tam došlo k masakru, na který si už Jack příliš dobře nevzpomíná. Zatímco mi vše vyprávěl, rozbrečel se. Srdce jsem měl až v krku, když mi pak vypověděl, co následovalo. Ostatní členy týmu zabili Velociraptoři, Jack se pokusil své druhy ochránit a tak predátory nalákal na sebe a téměř se propadl do hluboké rokle. Jelikož sjel z prudkého svahu, přičemž si zlomil ruku, Velociraptoři se opět začali soustřeďovat na ostatní lidi a brzy je pobili...

Onen otupělý nůž, který při záchranné, leč neúspěšné misi našel Oliver, zanechal na místě voják Donald. Nožem se pokoušel vyrýt do kůry stromu jakési znamení, které mělo značit, kde se nehoda přihodila, aby se jednou záhada zmizení expedice mohla objasnit. Strávil jsem s Jackem celé úterní dopoledne a dovedl jsem jej také na oběd do naší restaurace. Ve čtvrtek jsem se sešel s L. C. Clarkem, který opět zavítal na náš ostrov. Charles zrovna nebyl přítomen, neboť odletěl do Kalifornie jednat o tom, kterému státu nakonec Isle of Die připadne. Clark mi sdělil, že začíná pochybovat o bezpečnosti dinosauřího safari, které chystáme pro naše budoucí návštěvníky. Poté, co se přihodilo ztracené výpravě, bychom prý neměli riskovat, jak sám řekl, "vyslání lidí do čelistí těch monster". Včera večer Clark odletěl zpět do Spojených států. Až se zítra Charles vrátí, vše mu sdělím. Ale abych řekl pravdu, nejen Clark o správné funkčnosti safari a vůbec celého Dinosauřího parku pochybuje. Mezi skeptické lidi už patřím i já. Nejen, že jsem dnes ráno téměř přišel o prsty při krmení hladového Plesiosaura a že jsem takřka uvízl v trusu Deinotheria při vyklízení výběhu. Začíná se totiž zdát, že pravěká zvířata chystají velký úder-osobně cítím, že bude silnější než kdykoliv předtím. V životě jsem si ještě nepřipadal tak zranitelný...

Události, které mají následovat, mohou vše definitivně změnit... Pokračování za týden!