sobota 22. května 2010

Čeledě dinosaurů-2.část-Iguanodontidae

Přináším druhou část mého projektového seriálu o čeledích dinosaurů. Doufám, že si ji s radostí přečtete a užijete...

Iguanodontidi byla jedna z rozšířených skupin dinosaurů od Evropu po Andarktidu. Všechny druhy žili v období před více jak 100 miliony let-pár z druhů přežilo aaž do dob před 80 miliony let. Všichni Iguanodontidi byli vybaveni zobákem k ukousnutí potravy, ale nepatřili zrovna mezi nejchytřejší. V Evropě patřili dokonce k nejhloupějším... Původ skví z různých zemí. Zatímco druh Muttaburasaurus se vyvinul v Austrálii a rozšířil se až do Antarktidi, Iguanodon v Jižní Americe přešel na Evropu. Všechny druhy této čeledi většinou běhaly po zadních, a když byli v klidu, pochodovaly na všech čtyřech. Avšak, každý byl vybaven něčemu jinému. Igunodon vlastnil například ostrý dráp na palci, Muttaburasaurus měl podivný nos, kterým vydával hučivé zvuky, Ouranosaurus nosil zase na zádech velikou plachtu k termoregulaci... A co je na všech nejzajímavějšího??? Všichni měli stoličky! Žádný jiný dinosaurus nikdy neměl stoličky, ale Iguanodontidi ano... Nu, patří k významné čeledi dinosaurů...



Jméno čeledi: Iguanodontidae.
Nejznámější příslušníci:
Vectisaurus,
Probactrosaurus,
Iguanodon,
Camptosaurus,
Rhabdodon,
Muttaburasaurus,
Ouranosaurus.

Příště čeleď Hypsilophodontidae!

24 komentářů:

mojeznamky řekl(a)...

super HAASI!

Uru řekl(a)...

UžasnéO_O!Né mně se to opravdz MOC líbí^^:-)...Miluju Dinosaury a pravěk :D

Uru řekl(a)...

Díky,díky 100x dííky:-D

Uru řekl(a)...

Děkuju kouknu se;-).Tedy přesněji,už jsem se koukla:-).Kdy zase přidáš něco takového "zajímavého"?:-)

Uru řekl(a)...

ok;-)

Uru řekl(a)...

Aha já myslela že jsi holka :D..Lol sry XDDD

Kenny♥ řekl(a)...

pěkný blog .. koukni na můj :) mám tak bleskovku ;;) ...

Uru řekl(a)...

záhada na blogu;-)

Uru řekl(a)...

na blogu něco o krokodýlí žábě;-)

Uru řekl(a)...

:'(

Uru řekl(a)...

ok tak si mě z oblíbených stránek nevymazávej a já to budu dělat tak jak to dělá Eva;-)

Uru řekl(a)...

Děkuju:-)

Uru řekl(a)...

díky:-)

Uru řekl(a)...

vadí ti když někdo řekne "obíhám"?

mojeznamky řekl(a)...

promiň jestli spíš že ti píšu tak časně ale o čem budeš dnes psát prosím odepiš :-)

Uru řekl(a)...

aloha musím se tě zeptat co ti namně vadí

Volturi_Girl řekl(a)...

Ahoj...

praveka--zvirata řekl(a)...

jjj udělám pomalé ale velké ale až později

Uru řekl(a)...

[18]: Ale tohle je Mojeznamky :D..Já mu dala heslo blogu xDDD

Anna (SB) řekl(a)...

Zajímavý článek :)

juriju řekl(a)...

Nádherný článek. Ty se o Hadrosaury hodně zajímáš co??? Promiň, že jsem nebyl tak dlouho na blogu, ale měl jsem počítač v opravně, protože mi blikala obrazovka. K počítači jsem se tak dostal jenom v knihovně.

World of Dinos řekl(a)...

Ahoj! Objevila jsem tvůj blog, když jsem hledala lidí, které zajímají dinosauři... Je to takhle: pořádám znalostni dino soutěž a jestli chceš, můžeš se zůčastnit... najdeš ji tu: http://world-of-dinos.blog.cz/1005/dino-zoo-soutez

ugg classic short boots řekl(a)...

Thanks very much, Ive found this extremely good!.
http://www.shoesvisit.com/ugg-nightfall-boots.html

Seiko Classic řekl(a)...

This is a genuinely well thought out post. I certainly enjoyed reading it. Thanks.
http://www.kreplicawatches.com/Ferrair-Classic.html

Okomentovat

Nejčtenější