pátek 19. února 2016

Správce dinosauřího parku - Protoceratopsí potíže

Správce dinosauřího parku se po týdnu vrací, a to s novými příběhy z uplynulého týdne! Jakým problémům museli naši přátelé, zejména pak správce Dan, čelit? Čtěte dále, a dozvíte se to...

Protoceratopsí potíže

Minulý týden byl jako jeden velký seznam nejrůznějších událostí, které nás zasáhly. V pondělí se chlapi rozhodli využít nové zdvihací páky, s jejíž pomocí přenesou maso přes plot do výběhu Siamotyranna. Cílem je omezit házení masa do výběhu, zvíře ho pak musí sežrat i se vším tím prachem (což mu ale podle mne nevadí, zdvihací páka tedy nebyl můj nápad). Při pokusu se bohužel Siamotyrannus jaksi moc zvedl, udělal náhlý skok, páku strhl a padající kus dřeva mu div nespadl na hlavu. Naštěstí predátor rychle zareagoval a po úskoku už se zabýval flákem masa, opět jako vždy padnutým na zem. Tato metoda krmení asi nebude úplně nejlepší, zvláště u plně vzrostlého dravce, od něhož musíte očekávat neočekávatelné. V úterý zase jednoho krmiče přepadl Erythrosuchus. Chyba byla na straně samotného krmiče, který šel do výběhu s krmivem, ale nikde Erythrosucha neviděl. Je vážně vtipné, že se po výběhu potuloval téměř deset minut a hledal obrovského predátora. Oči si přitom stínil rukou, různě se nakláněl do dálky, aby něco zahlédl, ale nic. Eric ležel ve stínu a po krmiči brzy udělal výpad. Krmivo zůstalo ve výběhu, ale zděšený krmič se tam už nikdy nevrátí. Tak jsem mu musel zadat novou práci, odteď bude uklízet odpad po Othnieliích... Největší potíže jsem měl však s novými exempláři, dvojicí Protoceratopsů. Jak se ukázalo, oba naší noví svěřenci jsou samci. Oliver by rád přivezl alespoň jednu samici, ale zatím se k další výpravě na Isle of Die nedostal. Agresivní samci se do sebe přes týden pustili, kvůli čemuž jsme je byli nuceni rozdělit. Větší a patrně starší samec napadl svého společníka, zatímco oba odpočívali v pozorovací ohradě, čekaje na dostavení speciální ohrady. Útočník si zřejmě dělal nároky na teritorium. Zrovna jsem si u pozorovací ohrady koupil puding... Řeknu Vám, není nic lepšího, než sledovat souboje dinosaurů v přímo zuřivé verzi, a přitom pojídat lahodný (ale na slunci trochu moc ohřátý) puding. Díval jsem se na bitvu těch zvířat asi čtvrt hodiny. Potom za mnou přiběhl uřícený Jack, místní pracovník, a křičel: "Odděl je! Odděl je! Jak se na to můžeš takhle dívat?!" V tu chvíli jsem si uvědomil svou trapnou chybu. Svačil jsem u tak vážné události a díval se na ni, jako na nějaký film. Upustil jsem puding-ne!!! Snědl jsem teprve polovinu! Celý rudý, naštvaný ze ztráty své svačiny, jsem vstoupil do výběhu a po jednom ze zvířat vystřelil ze síťové pistole. Síť byla malá, ale obalila se kolem nohy jednoho z bojovníků, a paralyzovala jej na jednom místě. Mladší samec, bojující tvrdě o svůj život, využil situace, a rozehnal se proti mě...

Krev mi tuhla v žilách. Naštěstí proti mě neutíkal proto, aby mě nabral na svůj silný kostěnný límec. Oběhl mne, a prchal dále. Oddychl jsem si. Pak jsem zase slyšel Jackovy výkřiky: "Pitomče! Nemůžeš to zvíře nechat jen tak utéct!" Znovu jsem se probral a utíkal za Protoceratopsem. Jack mezitím zajistil toho chyceného... Znavený Protoceratops nebyl daleko. Ulehl poblíž hlavní budovy, tedy tam, kde stojí jejich výběh. Stavitelé zrovna ohradu dokončili. Nahnat vyděšené zvíře do nového domova nebyl těžký úkol, zvláště, když jej prováděl expert jako já (nesmějte se). Možná jsem u toho zakopl a upadl na jednoho z mých přátel (který naštěstí uhnul), ale jinak to šlo celkem rychle a bez větších trablí. Staršího Protoceratopse jsme zatím nechali v ohradě. Co teď s oběma tvory uděláme, to ještě nevíme. Pokud jde o Operaci Hon na Kronosaura, určitě něco chystají. Jistě mají v plánu útok na dvacetimetrového Kronosaura. Zrovna včera jsem toho mořského draka viděl. Gigantické tělo se nadechovalo na hladině moře, necelých 1500 metrů od pobřeží Tedova ostrova. Kronosaurus se tedy drží v naší blízkosti. Věž Ochránců pravěkých zvířat bude co nevidět postavena. Pobřežní útesy severovýchodního cípu ostrova jsou k tomu ideální. Brzy se bude jednat i o vlastnictví Isle of Die. V poslední dva dny příštího pracovního týdne proběhne debata mezi světovými mocnostmi. Je jisté, že o Isle of Die budou usilovat i lidé s vlastními, soukromými zájmy. V tomto případě má však Dinosauří park skvělý trik. Spojíme se s Ochránci pravěké zvěře... Uspějeme? Těžko říci, ale ten ostrov musí být chráněný!


Další část Správce dinosauřího parku opět v pátek za týden! Brzy se dozvíme o výsledcích debaty, jež nakonec rozhodne o budoucnosti ostrova plného prehistorické zvěře... Zda-li bude součástí toho osudu i Dinosauří park, to se ukáže již brzy...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější