úterý 27. srpna 2013

Prehistorický park 4- Jihoameričtí predátoři


Prehistorický park, 4. díl: Jihoameričtí predátoři
Nigel Marven si naplánoval další cestu do minulosti. Tentokrát chce zachránit dva vrcholové jihoamerické predátory. Budou jimi děsopták Phorusrhacos a nejobávanější šelma, tygr šavlozubý nebo-li Smilodon. Ovšem správce parku Bob má čímdál více problémů. Tentokráte utečou Titanosauři ze své ohrady. Musí je kontrolovat, protože momentálně se blíží k bráně parku. Nigel vyjíždí do prehistorické Jižní Ameriky, do doby před milionem let, kdy byl Phorusrhacos na pokraji vyhynutí. Časovým portálem však vjede přímo doprostřed stáda Toxodonů. Po hrozivé vyjížďce je pozoruje u jezera. Nakonec Nigel uvidí jednoho Toxodona, jak větří, a rozhodne se proto odsud zmizet. U džípu na něj zaútočí ale další Toxodon. Nigel mu naštěstí džípem ujede. V parku v téže době vezme veterinářka Suzanne dvě vejce Ornithomima, které matka z hnízda vystrčila. Dá je na starost Bobovi, který je přemístí do inkubátoru ve své pracovně. Mezitím Nigel narazí na planině na svého prvního tygra šavlozubého. Uvidí, jak samice ulovila Toxodona. Brzy sem přijde celá smečka i s mláďaty, aby se všichni nasytili. Když mají všichni šavlozubci naplněná břicha, odcházejí a Nigel zpozoruje svůj cíl. Obřího ptáka Phorusrhacose, která opatrně přichází k mršině. Odežene ho ale jeden šavlozubec. Při útěku děsopták odhodí kus masa. Nigel má nyní příležitost uskutečnit svůj plán. Přichází pro maso. Smilodon si jej sice všimne, ale pouze zařve a dále se věnuje mrtvole Toxodona. Nigel připevní maso k lanu, připraví časový portál a večeri hodí Phorusrhacovi. Ten nehodlá čekat a jde si pro jídlo. V téže chvíli Nigel vyrazí džípem a nažene díky masu Phorusrhacose přímo do parku. O něco později se jde se Suzanne podívat na již vylíhnutá mláďata Ornithomimů. Pouze z vajec v inkubátoru u Boba se zatím nic nevylíhlo. Nigel chce nyní ve své misi pokračovat a vrátit se o 10 000 let zpátky v čase, aby odhytil poslední Smilodony. Vezme s sebou také odbornici na kočkovité šelmy, Sabu Douglas-Hamiltonovou. Jakmile přijíždějí do Jižní Ameriky, je to jako jiný svět. Kromě toho, že zde již nežijí žádní Toxodoni tu ale nejsou ani žádní šavlozubí. Nigel a Saba se rozhodnou rozdělit se a jít pěšky. Druhého dne ráno Saba vstává brzy a pátrá po šavlozubcích. Nigel pokračuje v misi v jiné části země. Něco jej však začne pozorovat. Saba mezitím narazí na trus šavlozubého tygra a pozná, že tito tvorové už požírají jen mršiny. Nigel v téže době konečně najde tvora, který ho pozoroval, pásovce. Prohlédne si ho a pak ho zase pustí. Saba zase nachází mrtvé mládě tygra šavlozubého. Večer k ní přijde i Nigel. Matka zcela vyhublého mláděte musí být blízko. Nigel nachystá kameru poblíž vyšlapané cestičky. Druhý den ráno se na místo vrátí. Na kameře objeví velkého samce tygra šavlozubého. Saba jde po stopách samice. Najednou ji uvidí na kopečku. Samice vypadá dost podrážděně. Sabě však zavolá Nigel a zvuk vysílačky zvíře vyplaší. Oba dva přírodovědci se scházejí na dalším kopci, kde pozorují neúspěšný lov samice na nějakou gazelu. Pozorují ji dál a zjistí, že má jedno přeživší mládě. Nemá však mléko, aby ho nakrmila. Dojdou proto pro džíp a chtějí obě dvě zvířata uspat. Objeví se ale samec, kterého Nigel viděl na kameře. Saba ho střelí uspávací puškou, Smilodon džíp napadne, ale naštěstí s Nigelem odjedou včas. V parku mezitím Bob dokončuje stavbu plotu, který oddělí Tyrannosaury Matildu a Terence. V pravěké Jižní Americe odvezou Nigel a Saba uspaného samce a přijedou pro samici. Mládě bohužel umřelo. Uspí ji však a odvezou dva zachráněné tygry do Prehistorického parku. V parku konečně dojde k vylíhnutí dvou malých Ornithomimů, kteří teď berou Boba za svou matku. Zvířatům z pravěké Jižní Ameriky, Phorusrhacovi a dvěma šavlozubým tygrům se také daří...

Příště se Nigel vypraví o 300 milionů let zpátky v čase, tedy mnohem dál než kdy byl. Chce zachránit několik zástupců hmyzu, který byl tehdy tak obrovský...

Jestli se Vám tento popis dílu líbil, prosím komentujte...

11 komentářů:

Petruš řekl(a)...

Chcela by som ťa poprosiť o pomoc. O jeden hlas, prosím Ak potrebuješ odvďačím. Na tejto stránke http://www.podpalcom.sk/sutaz  Najdeš v kategorii "bláznivé prázdniny" fotku takého mosta s popisom Keď sa z obyčajného stáva kúzelne. Zahlasovala by si za nu? V tej kategorii je niekde predposledná. Len na nu klikni. označ ju a zídi dole. Tam zadáš svoj e-mail a meno. A potom ti prride na mail sprava a ty len potvrdíte. Prosím pomôž mi. Veľmi prosím. Odvdačím ak potrebuješ :)

HAAS řekl(a)...

[1]: NIK-DY!!! Takovéhle reklamy mi jen kazí můj blog! Copak to Vám všem mám vysvětlovat pořád dokola?!

HAAS řekl(a)...

A jen tak pro ostatní: Konečně jsem opravil článek Putování s dinosaury - Nová krev tak, aby v něm šly zobrazit obrázky! Tady je odkaz: http://blogorgonopsid.blog.cz/1005/putovani-s-dinosaury-1-nova-krev . :-)

dinosaurss řekl(a)...

[1]: Nemám rád takový lidi...

dinosaurblog řekl(a)...

pěkný popis dílu

Hatla patla řekl(a)...

Ahoj!!! Nevím, jestli si na mně ještě pamatuješ ale já ti sem psal komentáře na začátku tvého blogu. Přiznávám se, že dlouho jsem na tento blog nezavítal ale máš to tu moc pěkné a jsem rád, že to tu ještě neskončilo. Když přejdu k této věci tak na seriál Prehistorický park se pravidelně dívám každou neděli. Tento čtvrtý díl se mi líbil zaťm nejvce! Ahou! :-D :-D

Možná jednou i paleontolog řekl(a)...

Překrásný článek, překrásný seriál, mám doma DVD Nigel Marven - Prehistoric park a je to parádní seriál! A ty triky! Jinak mám ještě aji tři filmy Jurský park a celou sérii Putování s... kromě S dinosaury na DVD. A co ty??????

HAAS řekl(a)...

[7]: To bych se tu asi upsal, kdybych měl vyjmenovat, co všechno doma mám. Co mě teď napadá, tak mám doma kompletní série Prehistorický park, Jurský park, Putování s..., Armagedon - Zvířecí říše, Vraždící stroje: Pravda o dinosaurech zabijácích, Planeta dinosaurů, Pravěký svět... Toho ještě je.

Možná jednou i paleontolog řekl(a)...

[8]: Jo a já mám ještě doma kompletní série Pravěk a Vraždící stroje: Pravda o dinosaurech zabijácích a taky jsem si v dinoparku Vyškově koupil filmy Tarbosaurus. A tedkom nedávno jsem ještě dostal film Mamut. :)

HAAS řekl(a)...

[9]: To všechno mám taky.

dinosaurblog řekl(a)...

jo já jsem to bral z googlu takže jsem to jen odhadoval :-)

Okomentovat

Nejčtenější