středa 21. srpna 2013

Pravěké safari-Jurské dobrodružství (3/4)


Pravěké safari-Jurské dobrodružství-třetí část:
Zrána se ke kopci, kde jsme měli tábor, přiblížila smečka Allosaurů. Nevěděli, co jsme zač, ale rozhodli se přijít blíže. Jeden ze studentů paleontologie toho času vylezl ze stanu a začal strašlivě řvát. Všichni jsme se vzbudili. Nato jsme uslyšeli řev Allosaura, byl to podrážděný samec. Vzal jsem raketovou pistoli, vyběhl ze stanu a střelil do vzduchu. Allosaurus zařval znovu, protože se vylekal. Potom narazil rovnou do našeho přívěsu. Poté utekl a celá smečka se pomalou chůzí vrátila do lesa. I když jsme predátory zahnali, neobešlo se to bez zranění. Přívěs, který se stočil na střechu, obýval Sam s jedním studentem. Sam byl bohužel nepěkně raněn, protože spadl na rozbité sklo a odnesla to jeho tvář. Naštěstí to nebylo nic vážného. Student byl na tom hůře, vyvrtnul si kotník a na levou ruku spadl tak mocně, že mu úplně znehybněla. Žíly na rukou měl výrazně modré a moc hezký pohled to tedy nebyl. "Poslyšte," řekl jsem, "budeme to muset urychlit. Anebo si postavit tábor někde jinde, každopádně mám strach, aby se sem ještě nevrátili. A bůhví, jací predátoři tu ještě žijí. Podle fosilních záznamů Allosaurus fragillis nebyl jediným, který tuto oblast obýval." Bylo řeba alespoň zabezpečit tábor. Brzy jsme zjistili, že odjet jen tak z místa nemůžeme, jelikož padlý karavan měl navíc ještě závadu a dostat ho zpátky na kola jsme taktéž nebrali jako snadný úkol. Použili jsme asi čtyřicet metrů silného provazu, abychom jej znovu postavili. John mezitím ošetřil Sama a studenta. Když byl přívěs konečně postavený, John šel vyřešit závadu a já mezitím před táborem postavil narychlo osm zařízení, která by nás měla v případě přiblížení nějakého dinosaura varovat. Klakson by nás potom vyrušil a my bychom pak mohli být připraveni se bránit. Po tvrdé práci se nám naskytl úžasný pohled na dinosaury z plání. Rodina Stegosaurů přecházela k druhé straně lesa. Vzadu se pásl statný samec Camarasaura a nakonec majestátně zahučel...


K večeru jsme byli všichni trochu nervózní, šla po nás myšlenka, že se dravci na noc vrátí. Uklidňoval jsem sice tým faktem, že jsem postavil alarmová zařízení, ale nikdo to nepokládal za důležité. Sam se neustále přehraboval v nábojích. Nakonec šli všichni spát. V noci mě vzbudil podivný skřek. Vstal jsem a vyšel ze stanu, ale nikdo jiný vzhůru nebyl. Navlékl jsem si bundu, obul se a na čelo si nasadil baterku. Uviděl jsem dva dinosaury rodu Ornitholestes. Tento druh jsme už viděli na pláži a stále mne fascinovali. Tentokrát ale neohlodávali mrtvolu mořského plaza, nýbrž mláděte Stegosaura. Jakmile mě uviděli, zmizeli ve tmě. Stegosauří mládě možná zabili oni, kolem byla ale spousta stop větších dravců. My každopádně za dne, kromě ranního útoku Allosaurů, žádné neviděli. Nakonec jsem se rozhodl, že je na safari až moc pozdě a zalehl jsem zpátky do stanu. K mému překvapení na stan něco sedlo a přístřešek spadl dolů. Pořádně jsem se lekl...

Jak dopadne dobrodružství v Juře? Poslední část této epizody sem přidám asi o víkendu...

2 komentáře:

dinosaurblog řekl(a)...

Krásná část :)

Antroz T6 řekl(a)...

nádherný příběh ;)

Okomentovat

Nejčtenější