sobota 9. března 2013

Objev Achelousaura

Jak jsem sliboval, o víkendu je tu další článek, jenž se týká objevu dinosaura. Tentokrát se bude jednat o Achelousaura, který byl nalezen na konci osmdesátých let dvacátého století...

Píše se rok 1987 a paleontolog Jack Horner s mnoha svými spolupracovníky nacházejí v horních vrstvách souvrství Two Medicine v oblasti Glacier Country, státu Montaně, nové pozůstatky ceratopsidního dinosaura. O pět let později, v roce 1992, Horner uvedl, že se jedná o celkem tři zcela nové dinosauří druhy a popisoval je jako další typy Styracosaura. Nález byl opravdu velmi zajímavý a většina médií o něm v té době informovala. Především se nicméně vědcům zdálo, že by se mohlo jednat o mezičlánky mezi Styracosaurem a Pachyrhinosaurem. Jack Horner v té době nicméně informoval i o objevech pachycephalosauridů nebo tyrannosauridů ze stejného souvrství. Nové typy centrosaurinů popsal v roce 1995 poprvé úplně Scott Sampson a jednoho z nich pojmenoval Einiosaurus procurvicornis. Sampson ale také ohlásil objev dalšího ceratopsida a vyjádřil názor, že by to mohl být dávno objevený Brachyceratops. Nakonec ale došlo k popisu nového druhu zvířete zcela nově a byl pojmenován Achelousaurus horneri, rodové jméno dostal podle řeckého boha Acheoloóse a druhové podle samotného objevitele, Jacka Hornera... Objevený druh je důležitý především tím, že se vlastně jedná o mezičlánek směřující k rodu Pachyrhinosaurus...

Achelousaurus

Doufám, že se Vám článek líbil, pokud ano, ohodnoťte pomocé hvězdiček nebo komentujte. Další článek o objevech tu bude příští týden...

5 komentářů:

mojeznamkyavatar řekl(a)...

Hned se na JP Site podívám!

Anna řekl(a)...

Smím se zeptat, jak zní jméno zmíněného řeckého boha v prvním pádě?

dinosaurss řekl(a)...

Opravdu skvělé..Mimochodem asi jsi si všiml, že jsem tu tak týden nebyl, je to z důvodu, že jsem měl problémy s počítačem, co se týče komentářů na mém posledním článku- nevěděl jsem, že se takto jmenuje i jiná stránka a teď se cítím hrozně, připadá mi, jako bych za to mohl nebo co, ale pokud to opravdu hodně vadí, tak si blog přejmenuji, ale věř mi, že kdybych věděl, že se takto jmenuje- ještě k tomu stránka, kterou vlastní nějaký paleontolog, tak bych to rozhodně neudělal, prostě mě ten název napadl, takže se moc omlouvám- nejen za tuto událost, ale i za mou neaktivitu způsobenou rozbitým počítačem..Omlouvám se, doufám, že nebudou v budoucnu vznikat takovéto komplikace...

siamotyran řekl(a)...

Velmi zajimavý článek !

kryptoraptor řekl(a)...

Dokončil jsem InGen PC.

Okomentovat

Nejčtenější