středa 6. března 2013

Inostrancevia

Inostrancevia byl velký gorgonopsid, jenž žil na subkontinentu Pangaea v období Permu před asi 255-250 milióny lety. K objevu nalezených fosílií došlo v severozápadním Rusku, konkrétně v Archangelské oblasti. Stejně, jako její příbuzní, četně Gorgonopse, Rubidgei nebo Lycaenopse, i Inostrancevia byla vybavena ostrými špičáky, které dokonale sloužily k lovu kořisti. Končetiny Inostrancevie byly postaveny pod tělem, což způsobovalo chůzi podobnou savcům, nikoliv plazům. Zvíře také mělo velké, ostré drápy, které mu zcela jistě musely napomáhat při lovu anebo si jimi přidržovalo tělo oběti, aby mohlo trhat kusy masa. Ty zřejmě polykala Inostrancevia celé, neměla totiž trháky ani stoličky. Známe hned několik druhů: I. alexandri, I. uralensis a I. latifrons. Jednalo se o vcelku velkého dravce, jeho tělo měřilo téměř 3 metry na délku...
Popis Inostrancevie můžeme najít v knize Pravěcí savci od Alana Turnera s ilustracemi Mauricia Antóna a byla také vyobrazena v dokumentu Discovery Pravda o dinosaurech z roku 2011.

Příště Arthropleura!!!

6 komentářů:

mojeznamkyavatar řekl(a)...

Tak tohle se ti moc povedlo. A ten obrázek je moc pěkný! Já jsem napsal o Oviraptorovi

SuperL řekl(a)...

páni! skvělé jako vždy, na ten dokument v roce 2011 jsem se díval :)

Stringer řekl(a)...

Z čoho je ten obrázok.

siamotyran řekl(a)...

Moc povedený popis, pamatuju si na něho z Dino Crisis 2 :D zajímalo by mě co by v dnešní době asi lovil...

Alfaraptor řekl(a)...

Kdyby je tak šlo chovat podobně jako psy. :)

Matouš Pavlík řekl(a)...

Skvělý článek! Inostrancevie mám rád :-)

Okomentovat

Nejčtenější