středa 11. srpna 2010

Antropogén

Zhruba 12 tisíc let trvající Holocén (období, které začalo 10 000 let př.n.l a trvalo až do teď) skončil svojí vládu. Patřil mezi nejkratší úseky v dějinách naší Země. Poslední dobu se však na životu na naší planetě stále více podílí člověk. Buď chrání přírodu tak hodně, že jí to až pomáhá a živočichům se z toho uleví, nebo přírody zneužívá a používá ji jenom ke svému prospěchu-tedy stručně řečeno nedělá pro přírodu nic moc dobrého. Takových lidí je více, a proto radím, aby jste i vy přírodě pomáhali... Období Antropogén bylo vyhlášeno v roce 2005 a téhož roku šlo o začátek této další doby. Oslavování počátku této nové éry v dějiných naší Země bylo majestátní a bylo zařazeno do čtvrtohor, ale doopravdy vědci vymysleli tento název v překladu do češtiny jako "období člověka". A to je právě ono. Lidé nedbají na přírodu a jaderné elektrárny ovzduší ničí. Jediné, co nám v tom pomáhá, jsou zelené rostliny-vtahují oxid uhličitý k sobě a mění ho v kyslík. Ale nektěří přece jenom nedbají. Do patnácti až dvaceti sekund padnou tři fotbalová hřiště dohromady, lidé kácejí lesy až příliš. Představte si, že ve spočtení všech těchto padlých míst by se vešlo už Skotsko a někdy za rok padne i více stromů. I když však budeme naší přírodě ubližovat, ona se nevzdá a zotaví se. Když necháme vyhynout druhy živočichů naší planety, zrodí se noví. Ale nikdy přírodu neničte, protože i kdyby se měla zotavovat z obrovských zranění, které jsme jí uškodili my, lidé, trvalo by to  i miliony let... 

Jestli-že se Vám tento článek líbil, komentujte to.
Obrázek je jen ilustrační foto (kolem není žádná mýtina nebo tak nějak).

11 komentářů:

forusrakos řekl(a)...

pěkný, ale smutný článek, to co člověk někdy udělá je opravdu katastrofa:(

Remi řekl(a)...

[1]: Naprosto souhlasím!

theropoda řekl(a)...

je to tak :(

Eduard řekl(a)...

HAAS už dvakrát smazal můj komentář aniž by uvedl důvod. A protože nechápu, proč se brání pravdě, tak to napíšu znovu, aby si to každý přečetl: holocén trvá neustále. Pojmy antropogén a antropocén se mezi geology neujaly, čehož důkazem jsou mezinárodní stratigrafické tabulky. Pokud bude můj příspěvek opět smazán, pak bych prosil, aby mi bylo na eduardosaurus@seznam.cz napsáno proč.

HAAS řekl(a)...

[4]: Hele, já se nechci hádat ale mám teď blbou náladu tak toho nech. Jinak jestli chceš psát pravdy tak si založ svůj vlastní blog nebo estránku nebo tak nějak ale já jsem kdysi dělal to co ty. Psal jsem takhle do jiných blogů a ještě k tomu to majitele určitě nechalo mlátit se do hlavy. Jestli chceš svůj web, založ si ho, ale spát do komentářů něco takového je vrchol a kdybych to já dneska dělal tak bych si krk propích dýkou nadvakrát!

Oblíbený dinosaur řekl(a)...

Je zajímavé, co lidi dneska z těma lesama dělají...

Eduard řekl(a)...

[5]: Takže vlastně říkáš, že je ti jedno, jaká je pravda, a záleží ti jen na tom, aby lidé četli tvoje články a psali tam, že jsou super, ano? Dobře, založil jsem si blog eduardosaurus.blog.cz a tam budu psát reakce na články, protože na psaní celých článků čas nemám. Pochop, že to poslední, o co mi jde, je do někoho se navážet. Chci jen upravovat informace na pravou míru, a pokud se ti to nelíbí, tak nevím, jak budeš reagovat až budeš velký a budeš vědcem. Věřím, že nás oba zajímá pravda, ale jen já nemám problém s tím, že mě někdo opraví. Komentáře na mém blogu mazat a nebudu, tak pokud budeš chtít, komentuj tam.

HAAS řekl(a)...

[7]: Ne, nechci aby říkali že jsou to super články jak říkáš, ale chci psát pravdu kterou získávám z informací... Nedávno jsem sledoval dokument, ve kterém byla pravda (byl z minulého roku) a čtu nové poznatky na některých stránkách které dělají třeba francouzi. Já nepotřebuju, aby mi každý říkal, že jsou mé články krásné, já jen píšu to co vím a nevidím důvod, proč je spravovat.

Ff řekl(a)...

souhlas s Eduardem,pojem antropogén se neujal

Maiasaura řekl(a)...

[6]: Souhlasím

red bottoms řekl(a)...

Q. How do you make a hotdog stand?
http://www.shoesgreat.com/

Okomentovat

Nejčtenější