pátek 7. února 2014

Správce dinosauřího parku - Pláž zemřelých

Snad se Vám bude i tato část Správce dinosauřího parku líbit...

Pláž zemřelých

Když jsem se včera ráno vzbudil, čekalo mne překvapení. Z okýnka jsem totiž viděl mnoho lidí z naší základny, jak stojí na pláži. Mnozí se k něčemu skláněli. Neviděl jsem, co to bylo, ale podle počtu přítomných jsem si uvědomil, že chybím už jen já. Ještě v pyžamu jsem vyběhl bos na rozpálený písek pláže. Hned ke mě přišel Oliver a říkal: "To je neuvěřitelné! Podívej!" a ukázal na prazvláštní nehybné tělo živočicha, které moře vyplavilo na břeh. Bylo to tak zvláštní zvíře, že jsem ho nedokázal k ničemu přirovnat. Vypadalo opravdu zvláštně, u ústního otvoru mělo dvě dlouhé "ruce", kterými možná chytalo kořist. Oliver řekl, že je to Anomalocaris, prý kambrický dravec a také zatím největší predátor svého období. Je považován za jednoho z prvních dravých živočichů vůbec. Že se udržel do dneška někde v hlubinách kolem Isle Of Die jsem se jenom zasmál, ale kdybyste viděli kolik jich tam bylo!!! Nejméně čtyřicet a možná ještěb víc! Bylo tomu tak u jižní strany pláže. I dnešní živočichové v moři umírají a občas mořský proud nehybná těla odplaví v obrovských množstvích na pláž. Ale mrtvoly Anomalocarisů, podivných členovců, nikdo nikdy na suché zemi neviděl (každopádně ani ne pod vodou). Mezi těly byly i nějaké ryby a něco, co mi připomínalo trilobita. Večer pak příliš všechna těla spláchl zpět do hlubin moře. Olivera mrzí, že těla neprozkoumal, protože je již nikdy neuvidíme. Jižní pláž nazveme Pláž zemřelých...

Kvůli situaci, která se teď točí okolo Isle Of Die přivážíme více a více zvířat. Oliver přivezl během týdne tři další druhy: Samce a samici Lagosucha, triasského archosaura, tři Archaeopteryxe a kolonii patnácti Adelobasileů, které nalákal do pasti na sýr (nejsou ti první savci opravdu myši?!). Také konečně prošel prales a objevil kouzelný úsek u skal. "Byli tam Brachiosauři, Stegosauři, Diplodokové, Ankylosaurus a po skalní římse pochodoval nějaký dravec." napsal Oliver. Chce se tam vrátit a přivést nějakého z těch gigantů. Snad pak budeme mít peníze na jejich údržbu...

A Oliver nebude meškat a pro nějakého tvora zajede! Který to bude, to Vás čeká příští týden v pátek!!!

7 komentářů:

Sarah řekl(a)...

Zaujímavý názov ten Pláž zemřelých.. :)

martinoraptor řekl(a)...

Krásné.

Alfaraptor řekl(a)...

Kdybych ti řekl, z čeho ten obrázek je, prozradil bych ti příliš mnoho. Jinak nevím, co tam není rozeznatelné - je tam lebka, hrudní koš, přední končetina, zadní končetina, vzadu ocas.

martinoraptor řekl(a)...

Taky mě to napadlo když jsem to psal. JInak, nevyžíváš se ty ve smrti? Isle of Die, Pláž zemřelých...

martinoraptor řekl(a)...

Oprava: Jinak místo JInak.

dinosaurss řekl(a)...

Parádní, těším se dál.

siamotyran řekl(a)...

Skvělé,Lagosuchus výborný úlovek :D

Okomentovat

Nejčtenější