neděle 11. listopadu 2012

Knihy o pravěku: Svět dinosaurů - Základní příručka cestovatelů druhohorami

Po týdnu jsem se rozhodl napsat další popis knihy o pravěku. Stále mi ještě nedochází zásoba, o jakých knihách psát, takže se jich bduete moci dočkat snad každý týden...

Svět dinosaurů - Základní příručka cestovatelů druhohorami, v anglickém originále také jako A Field Guide To Dinosaurs, je dle mého názoru skutečně nádherná kniha, kterou napsali Henry Gee a Luis V. Rey, druhý jmenovaný je autorem většiny ilustrací v knize. Kniha celkově obsahuje velké množství popisů dinosaurů, pro každý rod je zde určena většinou dvoustrana s mnoha obrázky, včetně zobrazení kostry, mnoha detailních scén a malé tabulky zařazení živočicha do určité skupiny. Dinosauři v knize nejsou popisováni, jako vyhynulá zvářata, ale jako tvorové, které můžete potkat, tedy sloveso "byl" vyměnilo "je". Úvod knihy obsahuje dlouhou předmluvu, jejíž součástí jsou články o prvních objevitelích, slavné Válce o kosti, až po kladogram (rodokmen) jednotlivých dinosauřích čeledí. Následují celkem 4 kapitoly: Trias, Jura, Raná a střední Křída a Pozdní Křída. Konec obsahuje ještě slovníček, rejstřík a speciální poděkování. Jednoi za řas knihu protínají i obrázky, jež zaberou celou stránku (Microraptor na str. 100, Spinosaurus na str. 95), anebo rovnou dvoustranu (T-Rex a Triceratops na str. 118-119). Svět dinosaurů - Základní příručka cestovatelů druhohorami je skutečně velmi zajímavá knížka, a proto ji vřele doporučuji...


Základní údaje:
autor: Henry Gee, Luis V. Rey,
rok vydání: 2003 (v Česku 2008, možno sehnat i téměř všude),
počet stran: 144.

Ke všemu ještě dodám, že při čtení knihy máte pocit, jako byste skutečně druhohorami cestovali, jelikož popisy v knize jsou napsány skutečně jako živoucích tvorech...
Dalšího popisu knihy o dinosaurech se dočkáte příští týden!

4 komentáře:

deinonych řekl(a)...

Nevím , já jí mám koupenou přes internet.

deinonych řekl(a)...

Pro mě jo, nemůžu se jí nabažit :)

dinosaurss řekl(a)...

Vypadá skvěle!

Matouš Pavlík řekl(a)...

Já ji taky mám. Je super!

Okomentovat

Nejčtenější