středa 3. října 2012

Zajímavosti ze světa dinosaurů 15.

1. Shunosaurus byl jedním z klasických cetiosaurů, primitivních sauropodů, nozdry měl umístěné nízko na čenichu a byl vybaven relativně malými zuby. Kromě toho ale jeho tělo ukrývá velice zajímavý znak. Na konci ocasu se totiž nachází útvar, podobný těm, kterými byli vybaveni také ankylosauridi. Vědci se domnívají, že Shunosaurus zbraň používal na svou obranu...

2. Jelikož se býložraví dinosauři vyvíjeli postupně s vegetací, jejich jídelníček se často měnil. První dinosauři, jako Plateosaurus, žrali vodní plavuně, obrovští sauropodi jako Diplodokus se živili listy v korunách stromů nebo kapradinami, ve střední Křídě žijící Iguanodont občas mohl sežrat i nějaký ten první květ...

3. Vše, co víme o Ansermimovi ("podobný huse") se opírá jen o jednu jedinou fosilizovanou kostru, k jejímuž nálezu došlo v Mongolsku. Paleontologové si podle zkamenělých končetin a drápů myslí, že svou potravu, jako kořeny, vyhrabával z písku...

Doufám, že se Vám tyto zajímavosti líbily, pokud ano, nezapomeňte komentovat nebo hodnotit za pomocí hvězdiček. Nevím, jak to bude s mou aktivitou do konce tohoto týdne, jelikož jsem nemocný, nepředpokládám, že se mi podaří napsat každý den článek...

7 komentářů:

dinosaurguide řekl(a)...

Moc hezký článek. Ano ano, jsem taky nemocný. Už zase. Ale v deset ráno běžela na NGWild Ruská divočina (díl Tajuplný les) ,takže jsem se díval. Nemoci mají své výhody :)

dinosaurguide řekl(a)...

Jo a už víš, že na Spektrum TV budou dávat dokument Titanoboa: Had - Netvor? Budeš se koukat ?

dinosaurguide řekl(a)...

No ale tak já jsem věčně nemocný. Na dokument se podívám a pak ti řeknu, co v něm bylo. Třeba to pak bude i na Ulož to nebo podobně. Jo a už víš že budou dávat na Viasat Explorner Marvena? :D

dinosaurguide řekl(a)...

No tak já jsem hlavně rád že mám National Geographic Channel, ten mě baví nejvíc. I když jsem taky Marvenův velký fanoušek, nijak mě to nevadí. Vždyť na NGWild kdysi s ním dávali hned dva dokumenty. Jinak promiň ale už musím končit, mám 38,4. :(

dinosaurss řekl(a)...

Velmi povedené!!

siamotyran řekl(a)...

Jakovždy zajimavé,Shunosaurus byl velmi zajimavý sauropod a konec ocasu nejenže připomínal ankylosaurida ale i stegosaurida protože pokud se nemýlím šli z ocasu i nějaké kratší trny :)

christian louboutin sandals řekl(a)...

Very Interesting Blog! Thank You For Thi Blog!.
http://www.shoesgreat.com/

Okomentovat

Nejčtenější