neděle 16. ledna 2011

Pravěká zoo-Za úsvitu mořských plazů-1.

Jestli Vám nějak unikla minulá část tohoto seriálu, najdete ji zde: Příběhy na vyprávění .
Dnes přináším další část!!!

PRAVĚKÁ ZOO-ZA ÚSVITU MOŘSKÝCH PLAZŮ-část 1/5:
Můj sen o vytvoření parku plného prehistorických druhů zvířat se stal skutečností. Dva už docela velcí Daspletosauři, dva velcí pravěcí krokodýlové nebo devonští obojživelníci byli v té době jen někteří z obyvatel Pravěké Zoo a brzy jich ještě mělo přibýt. Zatímco já jsem plánoval další výpravu do minulosti, tým ošetřovatelů měl menší problémy... V poslední době musel Charles spojit ohrady Sarcosucha a Deinosucha do jedné aby měli oba dostatek prostoru ale nyní musel stavět ještě jeden výběh, protože krokodýlům společný výběh také mnoho nevyhovoval. Já však plánoval svou další vodní výpravu. "Toto je obrázek kostry jednoho z triaských obyvatel vod-Nothosucha. Moc rád bych ho přivedl..." řekl jsem si. Když před 210 miliony lety Nothosuchus vymizel, nebyl úplně jediný. "Můžete to položit chlapi! Tohleto je asi 2,5 metru dlouhý krk Tanystrophea, dalšího z velkých triaských mořských ještěrů... Moc rád bych přivedl jak Nothosucha, tak i jednoho či dva Tanystrophey.". Cesta mně měla zavézt do pravěké Severní Ameriky, kde oba druhy žily... Nasedli jsme s Johnem do jeepu a rozjeli jsme se směrem do portálu... Ocitli jsme se někde na pobřeží pravěkého moře...

Zastavil jsem jeep a vylezl jsem před sklo. Vzal jsem si dalekohled a díval jsem se kolem. John uviděl něco ve vodě... "Nebude to vůbec lehké, alespoň ne tak, jak jsem si myslel.". Nepřijeli jsme zrovna vhod. Zanedliuho se mělo setmít a my jsme museli vybalit tábor. Postavili jsme jej na vrcholu útesu který ležel u moře. Konečně jsem zahlédl první obyvatele pravěkého Triasského světa. "Támhle jsou nějací malí pterosauři!". Nademnou jeden proletěl. "Jsou to Peteinosauři, úžasní tvorové. Zanedlouho vymřou, ale teď stále vládnou obloze. Za velmi krátkou dobu je nahradí mnohem větší ptakoještěři, tito mají pouze 50 cm rozpětí křídel!". Než by se však setmělo, chtěl jsem Nothosaury najít...

Jack má jednu výhodu narozdíl od Peteinosaurů. Ale o tom až příště...

1 komentář:

forusrakos řekl(a)...

Další zajímavý námět na sérii příběhů ;)

Okomentovat

Nejčtenější