pondělí 12. dubna 2010

Pravěká zoo-V Číně ve svrchní Juře

Pokud Vám nějak unikla první část mého dlouhého seriálu, najdete ji v rubrice Příběhy na vyprávění . Tam si můžete přečíst všechny příběhy, nejen tento...

PRAVĚKÁ ZOO-V ČÍNĚ VE SVRCHNÍ JUŘE-část 1/4:
Vstoupil jsem do portálu, a za mnou i John. Viděli jsme tu nádhernou krajinu, portál nás totiž vysadil na kopečku pod plání... Seběhli jsme z kopce, aby jsme se porozhlédli po krajině. Na písku v kapradinách se páslo stádo menších prosauropodů Lufengosaurů. Kousek od jinanů létali nádherní pterosauři, a u jezírka se vyvalovalo několik mloků. Bylo tu vedro, a tak jsme si sundali trička a samozřejmě i svetry... Když nás ale Lufengosauři zpozorovali, varovně zavřískali, a odběhli kousek od místa, mezi jinany. "Nevím, kde tu najdeme Huayangasaura, když tu běhají jenom samí Lufengosauři a vřískají na poplach" řekl John, a měl pravdu. "Musíme být trpělivý." odpověděl jsem mu, a šli jsme dál... Kus odtud byla malá bažina. Váleli se tu mloci, skákali tu taky žáby. Mezi jehličany jsme uviděli pár dvou Shunosaurů-samce a samici. Nad jezírkem zase samí pterosauři, ale v tom se to stalo... Z listí ze západu vylezl starý a unavený samec stagosaurida Huayangasaura, a požádne zařval. Tak takhle opravdu vypadal...

Měli jsme opravdové štěstí! Z křovin a listí ihned vylezl další kolos, samice Huayangasaura. Nebyli asi ve zrovna moc dobré náladě... Za nimi se ozývali hlasy úplně jiných dinosaurů. Tito starší jedinci tedy utíkali před jinými obry, putujícími setjně jako oni ze západu. Ihned jsme vyběhli za Huayangosaury, aby jsme se podívali, kvůli komu utíkají. Stoupl jsem si kousek od pařezu. "Pozor, Jacku, za tebou!" varoval mně John. Když jsem se rychle ohlédl, za mnou stáli nějací obří dravci. "Tetanura, musíme se zachránit!" vykřikl jsem naposled, a doufal jsem, že to nebudou mé poslední vteřiny. Tetanury se za námi jak se patří rozběhli. Byli to Gasosauři! Z tlam jim tekli sliny, a my jsme se strašlivě báli! Naštěstí jsme včas doběhli k jezeru, pobrali věci, a utíkali na severní část lesa, podle počítačové mapy tam měl být kopec. Schovali jsme se až za jedním kilometrem, a  Tetanuři nás už asi nehonily. Brzy přišla noc, a my jsme si postavily stany, a usnuli...

Příští část koncem tohoto týdne!

10 komentářů:

Oblíbený dinosaur řekl(a)...

Fakt dobrý, kámo!Máš dobrý nápady!

juriju řekl(a)...

Je to moc pěkný. Teď už budu mít snad více času, takže začnu zase psát články. Poslední dobou jsem měl hodně na pilno a nestíhal jsem.

robbca řekl(a)...

Proč mi to pořád připomíná kameny z Icy...

ingenpark řekl(a)...

Pěknýýý ňoooo!

theropoda řekl(a)...

dobrý ta figurka tyrannosaura je tvoje?? já mám stejnou

juriju řekl(a)...

Díky za komentáře. Ještě dnes by se měl na mém blogu objevit článek o čeledi a o dvou Theropodech.

deinonych řekl(a)...

Super!

ingenpark řekl(a)...

[7]: Ne já ne

deinonych řekl(a)...

O tamtěch stránkách vím už dlouho. Taky mě štvalo že furt kopíroval ale pak toho nechal a už tam ani nic nepíše.

Mata řekl(a)...

[8]:Já mám zase figurku nějakého oviraptoida, možná ornitholestes nebo hodně sfušovaný raptor,protože má raptoří dráp

Okomentovat

Nejčtenější