středa 26. června 2013

Archelon



Jméno: Archelon
Potrava: Zřejmě vše, jednalo se asi o všežravce
Období: 75-65 MYA
Typ: Mořská želva.
Popis:
Archelon byl, podobně jako Testudo atlas na souši, největší želvou, která kdy žila v mořském prostředí. Archelon dosahoval délky přes 4,5 metru a vědci předpokládají, že se dožil i více, než 100 let. Ačkoliv byl jeho krunýř velice silný, ostatní predátoři, jako mosasauři, jej jistě napadali. Těžko říct, čím se želva živila. Paleontologové si myslí, že se jednalo o všežravce, možná významnou složku jeho potravy tvořily rostliny, každopádně důkazy o specializaci na určitý typ potravy nemáme. Ostré čelisti mu však mohly pomoci rozevřít schránku amonitů. Velké ploutve, především vepředu, mu umožňovaly dlouhý a poněkud i rychlý pohyb, ocas byl malý a vejce Archelon kladl na souš, jako dnes žijící želvy...


Z pekelného akvária brzy přijde i další podivný tvor...

4 komentáře:

dinosaurblog řekl(a)...

Pěkné !

Dena Hviezdička řekl(a)...

Wow.

dinosaurss řekl(a)...

Skvěle popsané!

Antroz T6 řekl(a)...

tak toto je super! jinak, asi před měsícem, jsem dinosaurssovi navrhl, jestli bychom neudělali takovej projekt, ve kterym by jsme popisovali různá zvířata z put. s prav. monstry... on mi řekl, že by to bylo "napodobování" tebe a mojeznamkyavatara... (s těma geologickejma obdobíma) tak jsem se chtěl zeptat, jestli by ti nevadilo, kdyby jsme já a dinosaurss udělali ten náš projekt :) (sám si mi to přece nabídl, aby jsem udělal něco "historicky" poučného, co by si bionicle-blogeři přečetli :D)

Okomentovat

Nejčtenější