pátek 18. prosince 2009

Obrana u sauropodů

Jestliže jste viděli např. Baladu o Allosaurovi, určitě jste si všichni všimli, že na krystalické pláni, když Allosauři lovili Diplodoky, tak se tito sauropodi bránili. A právě o tomto pojednává tento článek.

V době dinosaurů se zvláště v Juře odehrávali veliké souboje. Lovci, jako třeba Allosaurus, Ceratosaurus, Megalosaurus mohli ulovit ve smečkách klidně i sauropoda. Jenomže stejně jako útočník útočí, tak se kořist může bránit. Sauropodi měli dlouhé ocasy a krky, a mohli je využívat také v obraně proti predátorům. Nejen v Juře se mohl takoví souboj odehrát, sauropodi, kteří žili i v křídě (např.Saltasaurus, Titanosaurus) to neměli také lehké. Je ale pravdou, že křídoví sauropodi měli méně nepřátel. Vraťme se ještě k obraně. Sauropodi měli každý jinak stavěná těla, tedy například Diplodokus o něco lépe používal svůj bičíkovitý ocas než krk. Ale, sauropodní dinosauři se mohli postavit i na několik minut na zadní končetiny, aby na ně útočník nedosáhl...



Doufám, že se Vám článek líbil...

14 komentářů:

Alfaraptor řekl(a)...

Pěkný článek.

mojeznamky řekl(a)...

JJ v baladě o Allosaurovi ti Diplodokové mávali ocasem a tím je mlátili

mojeznamky řekl(a)...

JJ ale já jsem tam pozměnil děj že ono to vyplívá ze starého tajemství že tam žijou dinosauři no ale jak chceš já ti to napíšu

mojeznamky řekl(a)...

Tak ale jako já sem se urazil já sem ti napsal ůrivek z té knihy a tam skočilo:Váš komentář byl vyhodnocen jako spam!

mojeznamky řekl(a)...

Jééé díky a můžeš my napsat ten tvůj akorát já newm jak se to dává to teho spamu

mojeznamky řekl(a)...

jj ale jak se to dává do toho spamu anebo jestli chceš napiš mi tam ten ůryvek z tvoji knihy jen tak do komentů

mojeznamky řekl(a)...

Od těch saurů třeba

mojeznamky řekl(a)...

Já sem to dal moderovat tak do dej k tomu Giganotosaurovi

mojeznamky řekl(a)...

Napiš ještě ten příští koment je to nádherné

mojeznamky řekl(a)...

To je napětí jak utekli před caratosaurem

mojeznamky řekl(a)...

Ještě ještě

mojeznamky řekl(a)...

Chudák ceratosaurus napiš teď něco na můj blog

mojeznamky řekl(a)...

jj

mojeznamky řekl(a)...

Jako stama nešla ta moderovana diskuze dat pryč

Okomentovat

Nejčtenější