úterý 8. prosince 2009

Mononykus

Mononykus je dinosaurus, který se vyskytl v Mongolské poušti Gobi.
Jeho velikost nebyla zrovna veliká. Byl dlouhý asi 2 metry, živil se převážně hmyzem. Nepohrdl ale ani trochou listí, jak nasvědčují zkamenělé zbytky, nalezené v těle tohoto dinosaura. Byl celkem rychlý, uběhl až 60-65 km/h, ale především ho poznáme podle jednoho prstu na předních končetinách. Možná, že byl Mononykus i lehce opeřený, a v tlamě měl celkem špičaté zoubky. Jedna z historek z konce 20. století říká příběh o Mononykovi, který díky špičatým zoubkům zabíjel všechny malé dinosaury... Ale samozřejmě, že to není pravda.
Jeho zuby sloužily hlavně k lapení hmyzu, nebo strhnutí lístku.
Popis najdete v seriálu: "Putování s dinosaury Speciál-Obří dráp" (režie: Tim Haines, hraje: Nigel Marven, vyrobil: Jasper James 2001).

Příště Carcharodontosaurus!!!

6 komentářů:

mojeznamky řekl(a)...

ten první obrázek mi více připomína Shuvuiu

Abby řekl(a)...

Koukám, že dinosauři, jsou mezi lidmi, hodně oblíbení =) A to jsem si připadala, blbě.. xD všichni si ze mě dělali srandu xD ale jsem ráda, že se na internetu najdou stejní šílenci jako já =)

dejinyceskychmest řekl(a)...

Je to tady fakt dobrý bratranče

Kuba Kalita řekl(a)...

Ty obrázky jsou z Olomouce ze zlíny a Prahy

deinonych řekl(a)...

Ten poslední je nejlepší.

deinonych řekl(a)...

Všechny nové levely do trepasseru jsou na trescom.org

Okomentovat

Nejčtenější