sobota 1. září 2012

Gastornis



Jméno: Gastornis
Potrava: Malí kopytnatci, savci
Výskyt: Německo, Evropa, též i Asie
Popis:
Gatornis byla 2 metry vysoká, půl tuny vážící příšera s obrovským zobákem, uzpůsobeným trhat i ty nejtužší kusy masa. Tento velký pták nebyl schopen letu, uměl však velice rychle běhat, až přes 25 km/h. Lebka byla asi 43 centimetrů dlouhá a propůjčovala Gastornisovi ohromnou sílu. Jeho kořistí se stávaly různé druhy pravěkých savců, včetně paleotérií a jiných. Hnízda si stavěl Gastornis na zemi, samice obvykle nakladla pouze jedno jediné vejce. Co se týče barvy, vědci i zde mohou pouze spekulovat o jeho vzhledu. V Putování s pravěkými zvířaty televize BBC se objevil jako monstrum s modrým hřbetem a červenou hlavou, na mnoha obrazech jej však najdeme převážně hnědého a někdy se objeví i barva zelená. Rod Gastornis vyhynul ve starším eocénu, kdy jej postupně vystřídali velcí, masožraví savci...



Příště se dozvíte o dalším živočichovi z první epizody série Putování s pravěkými zvířaty...

7 komentářů:

siamotyran řekl(a)...

Musel to být vskutku impozantní pták :) Jinak ano psal jsem to pozdě a už mi to nějak nemyslelo :DD

HAAS řekl(a)...

Ještě bych rád řekl tohle: Dnes ráno jsem se vzbudil velice brzy a pustil si Eden Channel. Hned po dokumentu Himálaje tam běželo Putování s dinosaury Speciál - Země obrů! Dabing sice ne z ČT, ale z SDI, ale stejně... Počítám, že zítra by v 8:00 mohl být i Obří dráp, takže, kdo máte doma Eden, tak se rozhodně podívejte!

siamotyran řekl(a)...

pokračovaní hry by mělo být ještě tenhle měsíc :)

siamotyran řekl(a)...

nemohu nějak najít odkaz na ten dinosauří ostrov =D

Ja starý dobrý PRE-History řekl(a)...

Nazdar... určitě si mě pamatuješ...sem to ja PRE-History už už to dlouhé 2 roky co jsem na svým blogu nic nenapsal....hele nevím jestli si tohohle komentáře všimneš ale jestli jo.. tak ti chcu říct že to stím morčetem jsem lhal.. neumřelo mi morče..jelikož kvuli morčeti bych nezrušil blog....bylo to kvuli něčemu horšímu... zemřel mi muj Bratr.... tak to bylo.... takže ted už to víš,..... a stále tě podporuju v tvým Blogu...jen tak dál divím se že ti to tak dlouho vydrželo...

Kurahk Assasin řekl(a)...

pěkná popis!!! (ale myslel jsem že gastornis je 2metroví... :O :D :) )

siamotyran řekl(a)...

Docela smutné že tolik bloggerů už nepíše oceánpravěků,icecawe,forusrak... :/

Okomentovat

Nejčtenější