pátek 9. října 2015

Správce dinosauřího parku - Ve štířích klepetech

Další pátek, další Správce! Problémů zase přibývá, jak se s nimi Dan Jameson vypořádá? To se dozvíte právě teď...

Ve štířích klepetech

"Au!" přesně tohle jsem řekl, když během nádherného nedělního odpoledne mé prsty sevřela klepeta obrovského karbonského štíra. Oliver ho přivezl spolu s obrovitým pavoukem a se stonožkou Arthropleurou dříve na jaře. Doteď s tímto velkým pavoukovcem nebyly žádné problémy, ovšem při vyklízení jeho výběhu v insektáriu jsem si nevšiml, kam vlastně sahám. Myslel jsem, že do ruky beru shnilé listí, ale ve skutečnosti jsem popadl dokonale maskovaného štíra. Sevření bylo silné a bolestivé, ale kromě pár kapiček krve jsem si z tohoto radostného setkání nedonesl nic jiného. Naštěstí, neboť tento štír (podle Olivera snad Pulmonoscorpius) je vybaven velkým bodcem, který připomíná žárovku. Neboť je plný jedu, což bylo prokázáno, mohlo by mi jediné štípnutí způsobit velké dýchací potíže, a dost možná, že i smrt. Poměrně brzy byly mé prsty sevřeny klepety jiného škorpióna, tenhle je ovšem zcela neškodný. Minulý týden jsem na pláži nalezl hnízdo Pterygota nebo jiného velkého mořského členovce. Z hnízda jsem si "vypůjčil" jedno vajíčko, donesl jej Oliverovi k prozkoumání a nakonec jsme se rozhodli malého tvorečka vychovat. Malinký škorpiónek se vylíhl už v pondělí, a já byl druhým člověkem, který ho viděl (předčil mě jen veterinář Tom, který dohlíží na inkubátory). Když jsem mládě chytil, štíplo mě, ale nepřekvapilo mne to, trochu jsem ho "pochoval" a pak pustil do malé vodní nádrže, v níž se okamžitě ztratilo. Bylo mi do breku, skočil jsem za ním do vody a vylovil jej asi po půl hodině... Dobrá, bylo to myšleno s nadsázkou, zkrátka jsem usoudil, že nádrž je moc velká, tak jsem pro mládě sáhl, vytáhl ho (namočil jsem si ruku maximálně po loket) a přenesl do malého akvária. Tam je i nyní, akvárium bude jeho domovem po několik dalších týdnů. Zatím ještě nevím, čím ho budeme krmit, ale nějak se to zvládne... Což se mimochodem nedá říci o další záležitosti, která nás potkala...

V úterý ráno jsem projížděl zprávy na internetu a mezi všemi titulky typu "Kdo kandiduje na prezidenta USA?" apod. jsem nalezl poměrně děsivou novinku: "Obrovská dravá příšera potopila letadlo, které nouzově přistálo na moři. Pohřešuje se přes šedesát lidí." Ačkoliv novinář, jenž událost zpracoval do dvou odstavcových bloků, trochu přeháněl a nebyl příliš objektivní, hned mi došlo, co se skutečně stalo. Letadlo s pětašedesáti pasažéry postihly problémy s motorem a pilot musel okamžitě přistát na širém oceánu. Lidé naskákali do vody, utvořili kruhy, jiní se zase přesunuli na křídla letadla. Pilot se úspěšně dovolal pomoci, pak se však něco stalo, signál vysílačky byl přerušen, a když přiletěla záchranná helikoptéra, bylo na místě jen pár kusů potápějícího se letounu. Jeden z pasažéru vrtulníku neváhal, a natočil stín obrovského s přízraku, který se jako mocný vorvaň nadechoval na hladině a poté se v pár desítkách vteřin potopil. Je jasné, že touto příšerou byl Kronosaurus. Vyvstává tedy základní otázka: Jaké nebezpečí od tohoto ďasa nám vlastně hrozí? Dlouho jsme ohledně operace Hon na Kronosaura nic neslyšeli, teď jedna velká nehoda napomohla ke znovuobnovení celé akce a světový tisk nepíše v podstatě o ničem jiném. Během středečního večera se pak na internetu objevila další úděsná zpráva: "Veškerý prostor určený k dopravě poblíž místa incidentu s mořskou příšerou bude na týden uzavřen." Ale vždyť v tomto prostoru se nachází i náš ostrov! To znamená, že na týden z Dinosauřího parku nesmíme vytáhnout paty. A co více, když už se zdá, že situace nemůže být horší, onemocní jeden z ošetřovatelů zvířat podivnou nemocí... Prý se mu včera po obědě udělalo špatně, a nebylo to kvůli starým těstovinám, které byly na oběd. Lékař prý našel v jeho krvi látku, jejíž struktura je mu sice známá, ale její výskyt snad ještě nebyl zaznamenán... Mohla by to snad být nějaká nemoc přenášená virem, bakterií či nějakým cizopasníkem, který měl už dávno vyhynout?

Čemu budou muset naši přátelé čelist v následujícím týdnu? Je záhadná nemoc skutečně něčím, co lidstvo dosud nepoznalo? A má být právě Dinosauří park prvním místem, kde udeří? Nejen to v příští části!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nejčtenější