čtvrtek 30. srpna 2012

Propalaeotherium



Jméno: Propalaeotherium
Potrava: Různé typy bobulí nebo listů
Výskyt: Německo před 53 - 45 milióny lety.
Popis:
Propalaeotherium žilo začátkem eocénu v Německu. Jeho fosílie nalézáme dodnes hlavně ve spodním Messelu, středním Německu. Vědci předpokládají, že měl tento živočich skvrnitou srst v mnoha odstínech. To mu zaručovalo ochranu. Propalaeotherium společně se svými příbuznými, paleoterii, tvoří jedno z nejstarších vývojových stáidí koně. Zvíře však neměřilo v kohoutku více než 50 centimetrů. Bylo poměrně zavalité a velice často se stávalo kořistí mnoha dravců, kteří v té době dominovali planetě, naříklad obřích ptáků nebo předků dnešních velryb. Nakonec Propalaeotheria a jiné druhy paleoterií vyhynuly, vystřídaly je však opravdoví koně, jako například takový Hipparion...



I příště se dozvíte o dalších tvorech z první epizody seriálu Putování s pravěkými zvířaty...

4 komentáře:

raptorex řekl(a)...

Jsem zpátky, :D trošku jsem si spletl délku dovolené :D Jinak pěkný článek.

Kurahk Assasin řekl(a)...

super popis! :) mamka se divila když jsem ji řekl že koně byli velcí zhruba jako kočky :DDD (díval jsem se na P.S.P.Z. (putování s pravěkými zvířaty) a zeptala se mě co je to za stvoření (propaleotherium) tak jsem ji řekl že to je kůn :DDDD

siamotyran řekl(a)...

Pěkný článek o díky Putování s pravěkýmmi zvířaty docela známem zvířeti :D

mojeznamkyavatar řekl(a)...

Jo, jo já Vím ale teď už nemám toliko času.

Okomentovat

Nejčtenější