pátek 13. listopadu 2015

Správce dinosauřího parku - Boj s tajemnou nemocí i se zuřivým dinosaurem

V poslední době stíhá Dinosauří park jedna podivná událost za druhou. Co se však přihodilo během uplynulého týdne? Čemu musel správce Dan čelit? To se dozvíte nyní...

Boj s tajemnou nemocí i se zuřivým dinosaurem

Charles udělal chybu, když nechal nakaženého Siamotyranna převést na území Spojených států, kde jej měli vyšetřit znalci virů, bakterií a cizopasníků. Již před nedávnem jsme se dozvěděli o tom, že prostor, v němž byl dinosaurus zkoumán, nebyl zrovna velký. Možná také proto se stala děsivá věc poté, co byl převezen do prostorné místnosti. Stalo se tak v pondělí ráno. Několik pracovníků výzkumného ústavu jej do místnosti vypustilo jako polospícího tvora, jehož tělo ještě stále bojovalo s anestetiky, jimiž byl uspán před převozem. Ukázalo se však, že jeho unavení byl jen předstíraný trik. Tato zvířata jsou totiž chytřejší, než si kdokoliv myslel, jde-li jim tedy alespoň o čerstvé maso. Obrovský predátor náhle udělal prudký pohyb směrem k pracovníkům, a než jeden z nich zareagoval, Siamotyrannus měl jeho hlavu v tlamě. Ostatním se podařilo utéci, ačkoliv jeden z výzkumníků přišel při útěku o nohu-to proto, že se zasekl mezi nějaký dráty a Siamotyrannus jej o nohu připravil. Nikdo z Dinosauřího parku nebyl svědkem takové události, ale telefonicky nám ji popsal jeden veterinář, který poté rozzuřeného predátora uspal. Na veřejnosti se o něčem takovém mlčí, nikdo by podle všeho neměl o takovém dramatu vědět. Výzkum však přinesl i své plody-opět bylo zjištěno něco o té podivné nemoci. Je velice pravděpodobné, že cizopasníci, kteří ji způsobují, se ukrývají v mase, jež se nachází v určitém stupni rozkladu. Podle zatím nepotvrzených teorií je navíc Tedův ostrov, kde se náš park nachází, ještě v dostatečné vzdálenosti od Isle of Die, aby se na něj původci mohli dostat i přes moře. Jak? Přece za pomocí mořských plazů, jako jsou ichtyosauři, plesuosauři a pravěcí krokodýlové, či jiní živočichové. Anebo můžou nemoc přenášet také ptakoještěři. Jasné však je, jak se vlastně přenáší. Živočich sežere maso jiného živočicha, který na nemoc zemřel, je nakažen, což jej vede k agresivitě a napadá (a kousnutím přenáší) nebezpečné cizopasníky do dalších zvířat. Nakonec vznikne strašlivá epidemie, která podle našich amerických přátel může vymítit celý druh. Jeden renomovaný vědec prohlásil, že kdyby dinosaury před 65 miliony let nevyhubil pád asteroidu a jeho tisíce let trvající následky, byl by to možná takový typ nemoci, jenž by nakonec mohl tuto pozoruhodnou skupinu zvířat vyhubit. Nevím, co je na tom pravdy, ten institut, v němž byl Siamotyrannus zkoumán, mi moc dobrý nepřijde, ale akademickou půdu tady rozebírat nebudu. Nicméně odhalení původce nemoci, jemuž byl dán velmi dlouhý latinský název, může nakonec vést k vynálezu léku. A ten by mohl být podán nakaženým lidem z parku již v brzké době. Nebude zřejmě testován na žádných jiných tvorech, například ovcích, zkrátka bude s malou mírou risku podán nemocným a uvidí se, zda přežijí či nikoliv. Osobně doufám, že vše dopadne velmi dobře a Dinosauří park bude zase v pořádku...

Pokud jde o mé povinnosti správce, rozhodně jsem si minulý týden užil. Ve středu jsem se byl koupat se dvěma Cryptoclidy a při tom jsem je krmil. Vůbec po mě nešli, zajímaly je jen ryby. Ačkoliv mě jeden z nich praštil ploutví do hlavy, nic vážného se nestalo a celé krmení jsem si náramně užil. Také s Leptoceratopsem Dinem jsem strávil krásné chvíle, zejména při včerejším ránu, když jsem vyklízel jeho výběh (naštěstí byl čistý). Chvíli jsem si s ním hrál na schovávanou, což bylo pozoruhodné. Začínám mít pocit, že tento vypiplaný dinosaurus, který mě za přítele považuje už od útlého věku, je tak trochu jako pes. Je inteligentní, není to žádný hromotluk, žádné velké, těžké monstrum, jak si lidé dinosaury často představují. Má blíže k savcům a ptákům a někdy začínám přemýšlet o tom, zda se u něj nevyskytují emoce. Krmil jsem také nováčka Coelophysise, hezky si zvyká na nové prostředí. Menší problémy jsem měl jen se samicí Teleocerase, která byla včera odpoledne velmi nervózní a ostražitá. Nevím proč, ale něco v hlavě mi stále říkalo, ať se k ní při obhlídce výběhu moc nepřibližuji. A také mám skvělou novinku-jedna ze dvou samic Archaeopteryxe vystavěla hnízdo a nakladla do něj dvě vajíčka. Dinosauří park se dočká nové generace těchto úžasných praptáků! Jen doufám, že nám radost nic nezkazí. I přes události s podivnou epidemií se Oliver opět chystá na Isle of Die, na výpravu za neznámými a tajemnými zvířaty. Včera večer jsem ho potkal v jídelně-slíbil, že přiveze něco nového...

Co asi Oliver přiveze, jak se vyřeší problémy s nemocí a jaký osud postihne Siamotyranna, prvního dinosaura, který se v 21. století ocitl na půdě Severní Ameriky? Další část zase za týden!

4 komentáře:

Nony řekl(a)...

Má nejoblíbenější je anténovec červenoocasý

Nony řekl(a)...

To bude odranec.

Nony řekl(a)...

Ano to je odranec. Já niní jdu venčit svého čtyřnohého kamaráda budu tu cca za hodinu.

martinoraptor řekl(a)...

Teda, ten má odvahu, chytat ještě něco dalšího když teď mají takové problémy- jsem zvědav jak to bude pokračovat.

Okomentovat

Nejčtenější