pátek 26. ledna 2024

Obrázek týdne 26. 1. 2024

Zatímco se v této příšerné zemi vzpamatováváme z toho, že banda konzerv v senátu neumožnila ratifikaci Istanbulské úmluvy, která je klíčová k řešení sexuálního násilí a k cestě zrovnoprávnění všech, rychle se blíží konec prvního měsíce roku 2024. Přestože bychom z nerovnostářského světa neměli unikat - což je také důvod, proč tuto událost připomínám - dovolím si na několik minut zaujmout vaši pozornost něčím pěkným, a to sice tímto výtečným dílem vědeckého a komiksového ilustrátora Johnnykcage, jehož paleoartu a webkomiksům s prehistorickými zvířaty vám rozhodně doporučuji věnovat pozornost. Nedávno na svém twitterovém účtu sdílel své zatím nejnovější dílo, tuto skvělou olejomalbu...


Popisek k obrázku: Desetimetrový mořský mosasaurid Tylosaurus proriger loví v mělkých vodách, jež právě hostují dvojici bizarních velkonohých ptáků druhu Hesperornis regalis. Jejich lov ryb, amonitů a belemnitů se tak rázem mění v boj o přežití, neboť ani ne dvoumetrového ptáka může obrovský, varanům vzdáleně příbuzný ještěr s ploutvemi lehce sklapnout svými obrovitými čelistmi, a spolknout ho v celku. Jeden z hesperornisů již hledí na obří obludu, zatímco druhý pohlíží vpřed, připraven co nejrychleji vyplout. Blížící se stín nebezpečného predátora už ptáky vylákal na hladinu, kde mu měli být chvíli vzdáleni, ale Tylosaurus se k nim mácháním svého ze stran zploštělého ocasu rychle přiblížil. Vše nyní záleží na plavacích schopnostech hesperornisů. Budou-li rychlejší než Tylosaurus, přežijí. Pokud ne, čeká je bolestivá, ale pravděpodobně nepříliš dlouze trvající smrt, a příjemně modré vody se zbarví doruda. Tylosaurus je rodem, který vydržel po více než pětadvacet milionů let; ve fosilním záznamu se poprvé objevuje před 92 miliony roky, a vyhynul až s koncem doby křídové. Hesperornis žil v předposledním stupni svrchní křídy, v kampánu, a to před 86 až 72 miliony let. Tato scéna se odehrává na území dnešního Kansasu, odkud jsou pozůstatky obou těchto zvířat známy, v době před 75 miliony lety.

Doufám, že vás tento krásný obrázek talentovaného Johnnykcage alespoň na chvíli uklidnil, a že vám přinesl do života trochu radosti. Kdyby se tak všem nespravedlnostem dalo uniknout do dávného, zapomenutého světa, kde bychom vídali podobné scény, co?
Pokud vám unikly novinky z paleomediálního světa o nově připravovaném pokračování Jurského parku/světa a ambiciózním dokumentu Dinosaur Empire, přečtěte si můj včerejší článek, který se těmito tématy zabýval. V brzké době hodlám především dokončit projekt 6 vybraných druhů gorgonopsiánů - a věřte mi, naši šavlozubí "permští vlci" s posledním příspěvkem zase trošku narostou - a možná přibude i nějaký popisek, ať už dinosaura, pravěké rostliny či současného hada. Ještě uvidím, jak se rozhodnu. Celý měsíc vás hajpuju na 5000. článek na tomto blogu, a od jeho vydání už nás dělí méně příspěvků, než máte prstů na ruce. Těšte se!

34 komentářů:

Nikola řekl(a)...

Opravdu krásné. Škoda, že nemám Twitter, abych se mohla podívat na odkaz ve vašem článku. 🙂
Hezký den.

Nikola řekl(a)...

Děkuji, ve svých třiceti, vlastním jen jednu sociální síť - Facebook, ale už i ten mi někdy pěkně leze na nervy. Ráda se podívám na odkaz. 🙂
Hezký den.

Kuzuri řekl(a)...

Jooo, Facebook je děs. Mnohem lepší je Mastodon, ten je decentralizovaný a tudíž ho nemá v rukou nějaký pochybný boháč typu Zuckerberga nebo Muska.

Nikola řekl(a)...

Asi tak. 🙂 Když sociální sítě nebyly, taky jsme bez nich žili. Jenže dneska si to bez nich někteří už ani neumějí představit.

Kuzuri řekl(a)...

Odpovídám trošku později, protože nežiju jenom blogem... Mě osobně sociální sítě jako takové vůbec nevadí, umožňují lidem se organizovat, vytvářet lehčeji a lepším způsobem komunity, a taky se díky nim vytrácí význam národních hranic apod. Snadno se na nich můžou organizovat paleonadšenci, umělci a lidé patřících do různých skupin (etnických, sexuálních atd.). A to všechno je dobře. :) Problém ale vidím v tom, že jsou-li sociální sítě vlastněny bohatými, privilegovanými a v kapitalistickém systému vynesenými do výše, do pozic velkého vlivu a moci, mizí vlastně ta autentičnost, která by sociálním sítím patřit měla, a nahrazují ji vlastníkem preferované názory... Třeba od té doby, co Twitter odkoupil Musk tam vzrostla nenávist vůči trans lidem, a on sám je transfob, takže ta korelace je docela významná.

Já si reálně myslím, že budoucností jsou decentralizované sociální sítě. To je prostě opravdu to nejlepší. Facebook je akorát dobrý k tomu, aby se na něm šířily dezinformace a kdo ví co. :D Ale na decentralizovaných sociálních sítích, které jsou bezpečnější a nemá je v hrsti nějaký pochybný grázl, lidi můžou být opravdu sami sebou, a sdílet svou práci, fotky a zájmy, aniž by se dokonce museli nutně obávat, že za ně nedostanou dost lajků. :) Prostě není sociální síť jako sociální síť.

Nikola řekl(a)...

To je v pořádku, mám to stejně. 🙂
Pokud se na to dívám takhle, pak ano, souhlasím. Sociální sítě jako propagace něčeho, to je určitě dobré. V tom druhém případě je to velké zlo.
Já osobně do LGBT skupiny nepatřím, ale nic proti tomu nemám. Tito lidé jsou jako všichni ostatní - jsou to zkrátka lidé jako my a já je jako odlišné vůbec neberu. Naopak, je mi sympatické, že jsou mezi námi ještě normální lidi, kteří tuto komunitu podporují.

Facebook je podle mě největší blbost, co kdy vznikla. V posledních letech je plný mylných informací a otravných reklam. Toho, co by mohlo být zajímavé, je tam čím dál míň.
Hezký den. 🙂

Kuzuri řekl(a)...

Jojo, to je fajn vědět. :) Já třeba jsem LGBTQIA+, protože jsem na asexuálním (ace) spektru. A máte určitě pravdu, nijak odlišní nejsme - všichni jsme lidi, a všichni si zasloužíme respekt a akceptanci, aniž by záleželo na tom, kdo jsme a jak se identifikujeme... Lidská sexualita je ostatně spektrum, a každý je na něm někde jinde. Několikrát jsem už o tom na tento svůj blog psal příspěvky, posledně třeba loni v říjnu v rámci osvětové kampaně Ace Week. Standardizace heterosexuality (heteronormativita) je v základu blbost, když je to prostě jedna z celého spektra sexuálních orientací, že jo... :) Což asi dneska ví v podstatě každý, protože to porozumění lidské diverzitě se zlepšilo a lidi jsou navíc otevřenější. A to i díky internetu a sociálním sítím celkově, takže tohle jsou jejich pozitiva.

Já jsem teď nedávno četl knížku Going Mainstream od Julie Ebner z roku 2023, která se zabývá (pravicovým) extremismem v podobě incelů (mužů nenávidějících ženy), agresivních klimaskeptiků a podobných skupin, kterým se vlastně podařilo dostat se do mainstreamu právě díky sociálním sítím - a to je to jejich negativum; že takhle naladěným, zpátečnickým a nenávistným skupinám umožní nějak se normalizovat. A to je podle mě hodně důsledek existence těchhle velkých sociálních sítí jako je právě Facebook, který je toxicitou, nesnášenlivostí a nerespektem k ostatním prorostlý. Takže s vaším názorem na něj rozhodně souhlasím. :D Ale i tam samozřejmě existují fajn skupiny... Před lety jsem na tomto blogu propagoval Self-Isolating Bird Club televizního přírodovědce Chrise Packhama, který primárně fungoval na Facebooku a na YouTube, a ta jejich facebooková stránka byla plná super fotek ptáků a jiných zvířat, a v té komunitě byla spousta lidí z různých koutů světa... Ale jo, takových zajímavých zákoutí má Facebook pořád méně. :/

Nikola řekl(a)...

Když jsem si všimla vaši návštěvy, nahlédla jsem i já k vám. Některé z článků jsem četla.
Já to tak mám celý život - nebo spíše od doby, co jsem to začala vnímat - že nikdy nechci a nebudu dělat rozdíl mezi lidmi jen proto, že jsou podle některých jiní. Nejsou. Možná je to i tím, že jsem to poznala na sobě - narodila jsem se s DNO (Dětská mozková obrna) a bohužel v dobách mých školních let, jsem zažila šikanu a jiné nepříjemné věci mezi svými spolužáky, protože jsem pro ně byla jiná. Nikdy jsem tak neměla moc přátel, a v podstatě celý druhý stupeň jsem prožila jen s mým tehdejším spolužákem. Možná to byl tehdy jediný člověk, který mě bral takovou, jaká jsem. Na svá školní léta nevzpomínám ráda. Bohužel jsem se několikrát setkala i s dospělým, co se na mě dívá jako na něco, co tu snad nemá být. Ale čím jsem starší, tím se to zlepšuje nebo už jsem se možná naučila si toho nevšímat.

To muselo být zajímavé čtení. Kdysi jsem byla členem taky různých skupin o zvířatech - mám je ráda od dětství a sami máme doma menší zvěřinec. Krom dvou psů, ještě čtyři papoušky. Ale tyhle skupiny už nejsou, navíc já jsem na Facebooku neaktivní - jen tu a tam něco přidám, ale jinak se tam nijak nezdržuju.

Kuzuri řekl(a)...

Jo, to mě mrzí, že vás šikanovali ve škole... :( Tohle je právě důsledek toho špatně nastaveného systému, v němž vzdělávací systém je modelovaný podle kapitalismu, takže vede mladé lidi k soutěživosti, k hyenismu, k útlaku ostatních - protože kapitalismus je systémem vytvářejícím z podstaty nerovnost, a na tu hraje. S tím souvisí vznik nějakých standardů (sexuality, tělesných a psychických "schopností", vzhledu, standard národnostní většiny v národních státech atd.) a útlak lidí, kteří se těm standardům vymykají (třeba útlak ableistický, zaměřený vůči lidem, kteří neodpovídají tomu vykonstruovanému standardu "zdravého těla" a podobným blbinám, jež jsou z podstaty dehumanizační). Osobně jsem sociální anarchista, takže mě útlak lidí zajímá, neboť je opravdu tím nejhorším, co může být... Opravdu mám za to, že jsou třeba velké reformy školního systému, který povede lidi k větší ohleduplnosti, akceptanci ostatních - ať už patří do jakékoliv skupiny - a nebude z lidí dělat hyeny... Ti nejméně empatičtí pak samozřejmě končí v pozicích moci - psychopati, kteří dál vytvářejí tyhle standardy, znepřátelují určité skupiny lidí apod. Je otřesný, že jsou lidi vychováváni k takové bezohlednosti, a že je z nich vytahována naše skutečná lidská přirozenost - vzájemná pomoc, altruismus, zájem o blaho ostatních lidí...

Kdysi jsme měli takovou neformální skupinu blogů o přírodě na bývalé platformě Blog.cz, ale ta už zanikla, a i ty blogy jsou ty tam. :D Akorát mezi některými těmi uživateli byli i docela nenávistní jedinci, kteří by s námi nesdíleli naši otevřenost vůči všem lidem... ehm, někteří blogoví přírodopisci fakt hraničili i se sociopatií. :D Teď je na nás, abychom vytvářeli nové komunity v bezpečnějších internetových prostorech, ve kterých budou mít místo všichni, ze všech skupin a sociálních vrstev. :)

Nikola řekl(a)...

Upřímně doufám, že dnes jsou děti nejen jako jsem byla já, ale i s jiným handicapem, víc začlenění do kolektivu a že se k nim přistupuje lépe i ze strany některých učitelů. Já jsem měla třídní, pro kterou jsme byli spíše asi přítěž (já a můj spolužák), protože jsme například měli vyučovací hodiny v knihovně s asistentkou (bývalou učitelkou a moc milou paní), abychom "nerušili" ostatní. V tomhle směru to byly fakt hrozné a zároveň nejlepší roky - kluka, který toho moc nenamluvil jsem ruzmluvila - ono mu taky ani nic jiného nezbývalo, když jsem do něj furt hučela. :D Ale byli jsme potom dobří kamarádi. Na střední, to jsme byli tři, dva vozíčkáři a já s berlema, nás třídní vždycky vynechal ze všech mimoškolních aktivit.

Taky jsem svůj první blog měla na Blog.cz. Vydržel mi deset let, ale nakonec mi došla trpělivost s tím, jak to tam později fungovalo. Nebo spíš nefungovalo. Tady jsem spokojená a zatím jsem nenatrefila na nikoho z těch, které jsem občas v komentářích potkala tam. Jak už jsem napsala, je fajn vědět, že jsou mezi námi ještě normální lidi.

Kuzuri řekl(a)...

V to doufám taky, ale nevím, jak to dneska ve školách je. Nemyslím si, že je to úplně jinak, ve školství přicházejí změny strašně pomalu... :/ Není to pěkné, že tě považovala třídní spíš za přítěž. :( I to, že tě vynechávali na střední škole z mimoškolních aktivit... exkluze lidí, to je fakt strašný. Celý vzdělávací systém smrdí, chce to nějak změnit... Já si myslím, že když budou mít lidi ve školách větší svobodu a bude jim opravdu umožňováno učit se to, co se chtějí učit, a když nebudou muset ohýbat hřbety kvůli pitomým pravidlům typu "přijdeš pozdě do hodiny, máš poznámku" nebo "nesplníš domácí úkol, tak budeš potrestaný", tak budou vůči sobě otevřenější a solidárnější. A taky to chce vykořenit představu učitele, ředitele a podobných debílků z pozic opěvovaných a uznávaných autorit - zhladit hierarchii mezi nimi a žáky/studenty. A odstranit bariéry mezi lidmi na základě toho, do jaké škatulky jsou zařazení. :)

Hehe, jó, starý Blog.cz... Ten dinosaurus, který potom, co ho Jyxo prodalo, začal rychle ztrácet důležité životní funkce... Blogger/Blogspot je lepší, to je pravda. A myslím si, že je i bezpečnější. Vlastní nás Google, velká korporace, to jo... ale nedává nám na blogy reklamy, ze kterých by měl peníze, a máme tu větší kreativní svobodu - aspoň tak to vnímám já. Taky celková blogspotová komunita je globální, takže to není jenom nějaký český blogový rybníček, což je za mě fakt velké plus. Možná bychom měli být takhle víc v kontaktu, ať tady budujeme otevřenou, neformální komunitu...

Nikola řekl(a)...

Taky si myslím.
Možná, že kdybych měla za třídní někoho jiného... všechno by mohlo být jinak. Naopak můj třídní ze střední byl takový neškodný jeliman - jako by dělal třídního poprvé, jako by takových děti nebyla plná celá škola a pro něj to tudíž bylo něco nového.

Jo, občas něco vypovědělo službu, až to nakonec nefungovalo vůbec. Tady je opravdu bezpečněji, vše jede, jak má - občas se stane, že mám komentáře ve spamu, ale to je maličkost. 🙂 To, jak široká je tu komunita, taky považuju za plus. Za tu dobu jsem narazila na spoustu zajímavých lidí a blogů.

Kuzuri řekl(a)...

No jo no, učitelé... :D První lidi, které v životě potkáme, jež reprodukují útlak. :D Za mě většina učitelů, co jsem v životě měl, byly totální jelita, které ničemu moc nerozuměly. Loutky kapitalistické hry, ustrašení bezobratlovci, co moralizovali rebeliózní vlčata, jako jsem byl já. :D Dělej si ze školy srandu, a ze všech institucí útlaku celkově... ;)

Jop, Blogspot je prostě dobrý. Akorát nenabízí úplně elaborátní design blogu, což je jedno z jeho úskalí... ale to je drobnost. :D

Nikola řekl(a)...

No, když jsem byla na druhém stupni, ředitel by se dal považovat za loutku, která dělala, co jí kdo řek. Sám za sebe toho asi moc neudělal. :D Na střední to byl jeden velký bordel celkově (za mě rozhodně), což už moc k smíchu nebylo.

Pokud patříte mezi takové antitalenty (což si nemyslím) na grafiku jako jsem já, pak je to drobnost. Pro mě bylo mnohem horší, abych si vůbec něco z toho vybrala. Nic se mi moc nelíbilo.

Kuzuri řekl(a)...

Školství je prostě blbé, no... Moc to nefunguje. :/ Já si třeba říkám, proč jsem tím systémem musel projít, když jsem měl vždycky jasno v tom, co mě baví a čemu se chci věnovat, což jsem spíš schopný se naučit sám, protože mám actually motivaci - a to vlastní finanční přežití v budoucnu. :D

Jo, těch možností motivů má prostě Blogspot méně...

Nikola řekl(a)...

Pamatuji si, že jednou, už nevím při jaké příležitosti to bylo, nám mistrová řekla, že nenajdeme žádné uplatnění (v našem oboru), že tam jsme, abychom se nenudili doma.

Ono jich moc nebylo ani na blogu, ale pravda je, že bylo mnohem jednodušší si vytvořit vlastní. Tady mi to nepřipadá. Nebo jsem na to levá.

Kuzuri řekl(a)...

Jasně... Jako celkově školy existují od toho, aby akorát mladé lidi naučily poslouchat, zbavily je svobody, nahustily do nich trochu vlastenectví, heteronormativity atd. a připravily je na život plný vykořisťování. :D To je strašný prostě, když na to člověk myslí... :D

Hmm, do značné míry ten design upravit jde, to zase jo... A do značné míry má Blogspot i výhody oproti designu, který byl možný na Blogu.cz. To zas jo... V Customise si jde navolit barvy, šířky stránky a podobné věci... ;) Stačí si s tím trošku pohrát.

Nikola řekl(a)...

Některé věci, které do těch děcek dneska hustí, jim stejně k ničemu nebudou, říká můj bratranec.

Na svém starém blogu jsem si hrála ráda, ale tady se pořád učím. A abych pravdu řekla, asi na to nemám dost trpělivosti. 🙂

Kuzuri řekl(a)...

Budoucností je radikální pedagogika s odlišnými známkovacími systémy, nějakou kultivací dialogu ve třídě, vytvářením otevřeného/liberálního prostředí pro všechny, inkluze, rovný přístup ke studentům... A taky kultivace intelektuálních zájmů žáctva. Pokud si školou projdou lidi s tím, že se naučí víc o tom, co by chtěli dělat, než o tom, co nikdy dělat nebudou, tak... by to byla výhra. :D

S tím designem to určitě chápu. :)

Nikola řekl(a)...

Já jsem věděla, co chci, ale nebylo mi to umožněno (to by bylo asi na dlouhé povídání). Zato můj bratranec v tom nemá jasno do dneška - jdou mu jazyky, které já jsem se vždycky musela biflovat a stejně mi to moc nešlo a nejde. Baví ho chemie, chce studovat filozofii, chce být psychologem... Já nevím, podle mě by bylo dobré, zaměřit se na to, co mu jde. Na jazyky. Podle mě je dneska umět cizí jazyk velká výhra. 🙂

Kuzuri řekl(a)...

To je škoda... :/ No a právě to je úskalí tohohle systému, že tobě neumožnil se dostat k tomu, co jsi chtěla dělat. Mě se tohle právě nelíbí a myslím si (na rozdíl od libertariánů pravicových), že dokud nebudeme mít systém založený na rovnosti, lidi nebudou mít tu svobodu vybrat si to, co chtějí - aniž by záviselo na tom, kdo jsou, do jaké kategorie nebo škatulky patří apod. Co jsi chtěla dělat, jestli se můžu zeptat?

Hele, jestli ekonomický background tvého bratrance je takový, že by mohl studovat všechno, co studovat chce, tak ať jde. ;) Podle mě je dobrý nápad jít na filozofii a pak dělat psychologii, nejlíp nějakou kritickou psychologii, protože přesně to dneska potřebujeme. :) Nepotřebujeme vystudované psychology, co jdou prodávat své schopnosti do marketingu (dělání reklam apod.), ani nanicovaté terapeuty, co jenom zařazují lidi zpátky do systému, ale lidi, kteří jsou schopní přistupovat k současnému systému kriticky a kteří to samé umožní svým pacientům. Jestli z něj bude psycholog, tak ať neřve na svoje pacienty, ale spíš jim umožní dekonstruovat vnější příčiny problémů v souvislosti s ekonomickou situací, nastavením práce, přežitých hodnot ve společnosti atd. :D Já si myslím, že kdyby nejdřív dělal filozofii a pak by až studoval psychologii, tak by měl dobrý základ kritického smýšlení o našem světě, a to by pak mohl využít jako psycholog. :)

Nikola řekl(a)...

Když jsem byla malá - tehdy v druhé třídě, byla jsem na operaci. Bohužel jsem toho dost zmeškala, a tak by prý bylo lepší, abych si ročník zopakovala. Bohužel podle jiných osnov, což mi později, když jsem se měla hlásit na střední, dost zúžilo možnosti. Vždycky mě bavila čeština a literatura. Možná to bylo i tím, jak dobrou učitelku jsme měli na druhém stupni. Byla přísná - někdy řvala tak, až byla rudá jak rajče, žíly na krku naběhé, až tě v duchu napadlo, jestli ji náhodou neklepne :D, ale umělá člověka naučit.

Sama jsem zvědavá, kam se přihlásí. Jestli jsem dobře pochopila, tak babička říkala, že teď byl na vysoké právě na chemii, ale prý to nesplnilo jeho očekávání, a tak toho nechal.

Kuzuri řekl(a)...

Aha... :( Takže oni tě brali jako propadlíka? To je strašný... :/ Debilní systém. A chtěla jsi teda studovat literaturu?

Jasně no... Předpokládám, že studoval na chemika, ne na učitele chemie?

Nikola řekl(a)...

To ne, i když to tak asi vypadalo. Prý o nic nepřijdu. No... jak pro koho - už tak jsem si nemohla vybírat, protože mám handicap - nevydržím například dlouho stát, ale s jinými osnovami se to ještě omezilo. Chtěla, ale nemohla.

Ano. Učit asi nechce.

Kuzuri řekl(a)...

Jo, to je prostě špatně... :/ A oni tě nutili se víc pohybovat po třídě nebo tak něco?

Já bych ti přál, aby ses nakonec dostala k tomu, co tě baví, a mohla to dělat profesně. Zájem o literaturu je určitě super a je moc fajn, že jí věnuješ alespoň svůj blog... Problém v tomhle světě, kde je většina lidí vnímána jako pouhý nástroj ekonomického růstu, je ten, že nás zbavuje možnosti dělat to, co chceme, a v čem se vidíme. A pak má člověk poslouchat, že "každý má rovnou příležitost" - což v kapitalismu ani není možné, když máš stratifikovanou společnost, rozdělenou pak navíc ve vztahu k výkonnosti práce do skupin jako zhruba "able-bodied" a "disabled", "mentally healthy" and "mentally ill", "normal" a "sick" apod. A já se fakt obávám, že dodneška nemají děti s handicapem možnosti srovnatelné s nějakým privilegovaným buržounkem či buržounkou odpovídajícím/odpovídající jakýmsi tělesným a psychickým standardům, nedejbože ještě s tatínkem velkým podnikatelem a poslušnou antifeministickou maminkou... Chce to změnu.

Nikola řekl(a)...

Ne, to ne. Myslela jsem to tak, že nemohla dělat ledajaký obor, protože když nedokážu bez opory chodit, nemůžu bez ní ani stát. Takže bych třeba nemohla být kuchař/číšník, ani prodavačka - tohle a ještě další obory, se vyučovaly tam, kam jsem chodila na střední. Byla to škola jak pro lidi s různým pohybovým či jiným omezením, tak pro všechny ostatní.

Já myslím, že jestli se něco změní ještě si na to dlouho počkáme.

Kuzuri řekl(a)...

Jojo, jasně, chápu... Snad ti nevadí, že se takhle ptám. :/ Ne, že bych chtěl vyzvídat...

Kdyby se lidi mobilizovali, kdyby stovky tisíců lidí zaplavily ulice, změna by určitě přišla dřív. Ve změnu seshora moc nevěřím... Musí přijít zezdola, z řad lidu, který bude požadovat rovnostářštější a solidárnější systém. :) A třeba přijde. Já jsem optimista.

Nikola řekl(a)...

Vůbec ne.

Seshora určitě nic nepřijde - tomu taky nevěřím. Já taky. Nebo se snažím být.

Kuzuri řekl(a)...

Ze zkušeností tak nějak víme, že pozadu jsou spíš lídři a volení zastupitelé, než zbytek společnosti. Ta je naladěná progresivněji... Ono by možná bylo fajn, kdyby banda žáků na nějaké základce udělala studentskou stávku, zablokovali by ráno řediteli cestu do školy, neumožnili by tam nikomu zaparkovat... :D A pak by se vyjednávalo. :D Na druhou stranu, spousta učitelů je samozřejmě taky vykořisťovaných a uvědomují si, že osnovy, podle kterých mají učit, jsou příšerné. Možná, že kdyby víc usilovali o změnu oni... :/ Nejlepší by bylo, aby se studenstvo a učitelstvo spojilo, a brojilo by proti ministerstvu školství.

Now I'm picturing it... Blokáda budovy ministerstva školství desítkami tisíc studentů a učitelů... The flames of freedom. How lovely. How just.

Nikola řekl(a)...

Za mých školních let učité moc nestávkovali, nebo si alespoň nepamatuji. Kdyby stávkovali studenti... :D

Kuzuri řekl(a)...

Přesně to potřebujeme! :D

Nikola řekl(a)...

:D Já bych toho tady změnila víc. Těch hrůz, co se kolikrát dočtu na internetu...

Kuzuri řekl(a)...

Jenom jsem si vzpomněl, studenti vysokých i středních škol vlastně každoročně stávkují 17. listopadu (a ve dnech kolem něj). Univerzity za klima. ;)

Nikola řekl(a)...

Není to tak dávno, co už do školy nechodím - stávku studentů jsem nezažila.

Okomentovat

Nejčtenější